vytisknout velikost písma Audi R8 a Lamborghini Huracán možno dostanú malý motor kvôli daniam

Audi R8 a Lamborghini Huracán možno dostanú malý motor kvôli daniam

Superšporty Audi R8 a Lamborghini Huracán možno čaká prechod na maloobjemový downsizovaný motor s preplňovaním. Prečo? Kvôli daňovým predpisom, ktoré môžu ovplyvňovať negatívne predaje. Pripúšťa to aj Stephan Winkelmann, šéf automobilky Lamborghini.

Ten v rozhovore pre Car and Driver naznačil, že aj keď sa chce Lamborghini za každú cenu držať veľkých atmosférických motorov, downsizing a preplňovanie zrejme bude nevyhnutné kvôli daňovej záťaži na niektorých dôležitých trhoch, napríklad v Číne.

Čínske daňové zákony nastavujú spotrebnú daň z vozidla podľa objemu motora. Od dvoch litrov objemu rastú lineárne až k štyrom a viac litrom objemu, kde zákazník platí 40% daň. Pre superšporty Audi a Lamborghini by tak štvorlitrový osemvalec bi-turbo z Audi RS7 príliš zmysel z hľadiska daní nedával.

V hre je ale nový elektrickým turbom a kompresorom preplňovaný päťvalec 2,5 l, ktorý sa predstavil v koncepte Audi TT Clubsport Quattro. Má výkon 600 koní a to je dosť na to, aby udeľoval vyššie menovaným superšportom dôstojnú dynamiku.

Audi (a Lamborghini) zatiaľ ešte o ničom nerozhodlo, ale tento motor by mohol značkám pomôcť s odbytom práve v Číne a iných trhoch, kde sa dane určujú podľa emisií alebo práve zdvihového objemu motora. Je tiež možné, že pôjde exkluzívne o čínsky model a v Európe alebo USA sa predávať nebude.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY