vytisknout velikost písma Audi R8 a Lamborghini Huracán možno dostanú malý motor kvôli daniam

Audi R8 a Lamborghini Huracán možno dostanú malý motor kvôli daniam

Superšporty Audi R8 a Lamborghini Huracán možno čaká prechod na maloobjemový downsizovaný motor s preplňovaním. Prečo? Kvôli daňovým predpisom, ktoré môžu ovplyvňovať negatívne predaje. Pripúšťa to aj Stephan Winkelmann, šéf automobilky Lamborghini.

Ten v rozhovore pre Car and Driver naznačil, že aj keď sa chce Lamborghini za každú cenu držať veľkých atmosférických motorov, downsizing a preplňovanie zrejme bude nevyhnutné kvôli daňovej záťaži na niektorých dôležitých trhoch, napríklad v Číne.

Čínske daňové zákony nastavujú spotrebnú daň z vozidla podľa objemu motora. Od dvoch litrov objemu rastú lineárne až k štyrom a viac litrom objemu, kde zákazník platí 40% daň. Pre superšporty Audi a Lamborghini by tak štvorlitrový osemvalec bi-turbo z Audi RS7 príliš zmysel z hľadiska daní nedával.

V hre je ale nový elektrickým turbom a kompresorom preplňovaný päťvalec 2,5 l, ktorý sa predstavil v koncepte Audi TT Clubsport Quattro. Má výkon 600 koní a to je dosť na to, aby udeľoval vyššie menovaným superšportom dôstojnú dynamiku.

Audi (a Lamborghini) zatiaľ ešte o ničom nerozhodlo, ale tento motor by mohol značkám pomôcť s odbytom práve v Číne a iných trhoch, kde sa dane určujú podľa emisií alebo práve zdvihového objemu motora. Je tiež možné, že pôjde exkluzívne o čínsky model a v Európe alebo USA sa predávať nebude.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY