vytisknout velikost písma Audi R8 a Lamborghini Huracán možno dostanú malý motor kvôli daniam

Audi R8 a Lamborghini Huracán možno dostanú malý motor kvôli daniam

Superšporty Audi R8 a Lamborghini Huracán možno čaká prechod na maloobjemový downsizovaný motor s preplňovaním. Prečo? Kvôli daňovým predpisom, ktoré môžu ovplyvňovať negatívne predaje. Pripúšťa to aj Stephan Winkelmann, šéf automobilky Lamborghini.

Ten v rozhovore pre Car and Driver naznačil, že aj keď sa chce Lamborghini za každú cenu držať veľkých atmosférických motorov, downsizing a preplňovanie zrejme bude nevyhnutné kvôli daňovej záťaži na niektorých dôležitých trhoch, napríklad v Číne.

Čínske daňové zákony nastavujú spotrebnú daň z vozidla podľa objemu motora. Od dvoch litrov objemu rastú lineárne až k štyrom a viac litrom objemu, kde zákazník platí 40% daň. Pre superšporty Audi a Lamborghini by tak štvorlitrový osemvalec bi-turbo z Audi RS7 príliš zmysel z hľadiska daní nedával.

V hre je ale nový elektrickým turbom a kompresorom preplňovaný päťvalec 2,5 l, ktorý sa predstavil v koncepte Audi TT Clubsport Quattro. Má výkon 600 koní a to je dosť na to, aby udeľoval vyššie menovaným superšportom dôstojnú dynamiku.

Audi (a Lamborghini) zatiaľ ešte o ničom nerozhodlo, ale tento motor by mohol značkám pomôcť s odbytom práve v Číne a iných trhoch, kde sa dane určujú podľa emisií alebo práve zdvihového objemu motora. Je tiež možné, že pôjde exkluzívne o čínsky model a v Európe alebo USA sa predávať nebude.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY