vytisknout velikost písma Audi R8 a Lamborghini Huracán možno dostanú malý motor kvôli daniam

Audi R8 a Lamborghini Huracán možno dostanú malý motor kvôli daniam

Superšporty Audi R8 a Lamborghini Huracán možno čaká prechod na maloobjemový downsizovaný motor s preplňovaním. Prečo? Kvôli daňovým predpisom, ktoré môžu ovplyvňovať negatívne predaje. Pripúšťa to aj Stephan Winkelmann, šéf automobilky Lamborghini.

Ten v rozhovore pre Car and Driver naznačil, že aj keď sa chce Lamborghini za každú cenu držať veľkých atmosférických motorov, downsizing a preplňovanie zrejme bude nevyhnutné kvôli daňovej záťaži na niektorých dôležitých trhoch, napríklad v Číne.

Čínske daňové zákony nastavujú spotrebnú daň z vozidla podľa objemu motora. Od dvoch litrov objemu rastú lineárne až k štyrom a viac litrom objemu, kde zákazník platí 40% daň. Pre superšporty Audi a Lamborghini by tak štvorlitrový osemvalec bi-turbo z Audi RS7 príliš zmysel z hľadiska daní nedával.

V hre je ale nový elektrickým turbom a kompresorom preplňovaný päťvalec 2,5 l, ktorý sa predstavil v koncepte Audi TT Clubsport Quattro. Má výkon 600 koní a to je dosť na to, aby udeľoval vyššie menovaným superšportom dôstojnú dynamiku.

Audi (a Lamborghini) zatiaľ ešte o ničom nerozhodlo, ale tento motor by mohol značkám pomôcť s odbytom práve v Číne a iných trhoch, kde sa dane určujú podľa emisií alebo práve zdvihového objemu motora. Je tiež možné, že pôjde exkluzívne o čínsky model a v Európe alebo USA sa predávať nebude.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY