vytisknout velikost písma Audi R8 a Lamborghini Huracán možno dostanú malý motor kvôli daniam

Audi R8 a Lamborghini Huracán možno dostanú malý motor kvôli daniam

Superšporty Audi R8 a Lamborghini Huracán možno čaká prechod na maloobjemový downsizovaný motor s preplňovaním. Prečo? Kvôli daňovým predpisom, ktoré môžu ovplyvňovať negatívne predaje. Pripúšťa to aj Stephan Winkelmann, šéf automobilky Lamborghini.

Ten v rozhovore pre Car and Driver naznačil, že aj keď sa chce Lamborghini za každú cenu držať veľkých atmosférických motorov, downsizing a preplňovanie zrejme bude nevyhnutné kvôli daňovej záťaži na niektorých dôležitých trhoch, napríklad v Číne.

Čínske daňové zákony nastavujú spotrebnú daň z vozidla podľa objemu motora. Od dvoch litrov objemu rastú lineárne až k štyrom a viac litrom objemu, kde zákazník platí 40% daň. Pre superšporty Audi a Lamborghini by tak štvorlitrový osemvalec bi-turbo z Audi RS7 príliš zmysel z hľadiska daní nedával.

V hre je ale nový elektrickým turbom a kompresorom preplňovaný päťvalec 2,5 l, ktorý sa predstavil v koncepte Audi TT Clubsport Quattro. Má výkon 600 koní a to je dosť na to, aby udeľoval vyššie menovaným superšportom dôstojnú dynamiku.

Audi (a Lamborghini) zatiaľ ešte o ničom nerozhodlo, ale tento motor by mohol značkám pomôcť s odbytom práve v Číne a iných trhoch, kde sa dane určujú podľa emisií alebo práve zdvihového objemu motora. Je tiež možné, že pôjde exkluzívne o čínsky model a v Európe alebo USA sa predávať nebude.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY