vytisknout velikost písma Audi Q7 e-tron je hybridné SUV so spotrebou 1,7 litra na 100 km

Audi Q7 e-tron je hybridné SUV so spotrebou 1,7 litra na 100 km

Audi priviezlo do Ženevy vedľa nového superšportu R8 a konceptu Prologue Avant aj hybridné SUV Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro. Jeho príchod bol oznámený už pri predstavení novej generácie, teraz si tento hybridný počin s naftovým šesťvalcom a spotrebou 1,7 litra na 100 km môžeme konečne pozrieť.

audi (1).JPGaudi (4).JPGaudi (2).JPG
Ehm, na spotrebu 1,7 l na 100 km sme v prípade dvojtonového SUV v reálnej prevádzke skutočne zvedaví. Ale tieto autá nevznikajú kvôli reálnej spotrebe, len kvôli tabuľkám

Výkon zložité hybridnej sústavy činí 373 koní a krútiaci moment až 700 Nm, to všetko pri kombinovaných emisiách pod 50 g/km CO2. Toto je totiž plug-in hybrid (údajne prvý na svete), takže si ho môžete doma pichnúť do zásuvky. Rôzne funkcie hybridného pohonu si môžete prezrieť na snímkach vo fotogalérii.

Plug-in hybridné Audi Q7 prejde až 56 km iba na elektrinu a celkový dojazd s plnou nádržou môže činiť až 1410 km. Stovku voz zvládne za šesť sekúnd a rozbehne sa na 225 km/h. Inak je to prakticky normálne SUV Audi Q7 s piatimi sedadlami a luxusne spracovaným interiérom.

AU150071_medium.jpgAU150075_medium.jpgaudi (10).jpgaudi (11).jpgaudi (12).jpgaudi (13).jpgaudi (14).jpgaudi (15).jpgaudi (16).jpgaudi (17).jpgaudi (18).jpgaudi (19).jpgaudi (20).jpgaudi (21).jpgaudi (22).jpgaudi (23).jpgaudi (24).jpgaudi (25).jpgaudi (26).jpgaudi (27).jpgaudi (28).jpgaudi (29).jpgaudi (3).JPGaudi (30).jpgaudi (31).jpgaudi (32).jpgaudi (33).jpgaudi (5).jpgaudi (6).jpgaudi (7).jpgaudi (8).jpgaudi (9).jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY