vytisknout velikost písma Audi Q5 prekonalo nárazové testy IIHS. A uspelo

Audi Q5 prekonalo nárazové testy IIHS. A uspelo

Nedávno zverejnil IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) nie úplne presvedčivé výsledky testov siedmich SUV. Dnes tu máme ďalší príspevok z tejto kategórie, ktorý však uspel na výbornú. Ide o Audi Q5 modelového roku 2015. To si poradilo aj s nárazom s malým presadením a odnieslo si najlepšie možné hodnotenie Top Safety Pick +.

Ľudia od IIHS otestovali Audi Q5, pretože exempláre vyrobené od tohtoročného januára prešli úpravou, pričom výsledkom by mala byť odolnejšia predná časť. Testy to potvrdzujú. IIHS uvádza, že pri náraze s malým presadením došlo k najvýraznejšiemu posunu (približne 10 cm) len v oblasti spodnej časti predných dverí, inak zostal priestor pre posádku dobre chránený.

Pohyb figuríny bol navyše kontrolovaný, takže čelný airbag dobre zachytil hlavu vodiča a nedošlo ku kontaktu s tvrdými časťami vozidla (napr. predným stĺpikom). Celkové riziko zranenia je pri tomto náraze hodnotené ako nízke.

Z nedávneho testu siedmich SUV vyšli ako bezpečné autá Nissan Murano a Jeep Wrangler, s menšími výhradami uspel aj Ford Flex. Naopak Hyundai Santa Fe, Jeep Cherokee, Dodge Durango a predovšetkým Dodge Journey/Fiat Freemont majú vo svojich tabuľkách zapísané nie príliš lichotivé hodnotenie.

q55_5.jpgq55_1.jpgq55_2.jpgq55_3.jpgq55_4.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY