vytisknout velikost písma Audi Q3 obstálo v testoch IIHS. Výsledkom je známka Top Safety Pick

Audi Q3 obstálo v testoch IIHS. Výsledkom je známka Top Safety Pick

Audi Q3 má za sebou nárazové testy IIHS, v ktorých tento malý crossover uspel. Najvyššiu možnú známku Top Safety Pick + síce nezískal, ale čo sa týka ochrany posádky pri náraze, tam si viedol podľa hodnotenia IIHS výborne.

Vo všetkých hodnotených disciplínach totiž dostalo Audi Q3 známku "Good", čo je najlepšia možná. Výnimkou nie je ani mnohokrát problematický náraz s malým presadením. IIHS na túto tému vo svojej správe uvádza, že pri náraze došlo k približne desaťcentimetrovej deformácii v oblasti nôh vodiča, inak ale zostal priestor pre posádku ochránený dobre.

Pri náraze správne zafungoval čelný aj bočný airbag a hlava vodiča sa nedostala do kontaktu s predným stĺpikom, čo sa pri niektorých iných aj prémiových modeloch občas stalo. Celkovo je preto riziko možného zranenia vyhodnotené ako nízke.

Známku Top Safety Pick dostane každé auto, ktoré má všetky testy hodnotené ako "Good" a náraz s malým presadením hodnotený minimálne ako "Acceptable" (druhé najlepšie hodnotenie), takže v prípade Audi Q3 nebolo čo riešiť. Absencia dostatočného počtu asistenčných systémov predchádzajúcich nehode ale znamená zároveň aj neudelenie najlepšieho možného Top Safety Pick +.

q33_1.jpgq33_2.jpgq33_5.jpgq33_7.jpgq33_8.jpgq33_3.jpgq33_4.jpgq33_6.jpgq33_9.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY