vytisknout velikost písma Audi Q1 o rok, elektrické SUV o dva a veľký crossover Q8 o tri roky

Audi Q1 o rok, elektrické SUV o dva a veľký crossover Q8 o tri roky

Automobilka Audi odhalila plány na rozšírenie svojej ponuky crossoverov a SUV, ktoré majú priniesť trvalý zisk a rast. Počas nasledujúcich troch rokov uvidíme každý rok jedno nové SUV s úplne rozdielnym zacielením. Audi kvôli tomu preinvestuje do roku 2019 asi 24 miliárd eur.

Prvá novinka príde už budúci rok. Bude to malý crossover Audi Q1, ktorý vsadí na klasickú techniku. Audi Q1 bude v základe predokolka. Cieľom je pozbierať zákazníkov napríklad Mercedesu GLA a poistiť sa proti pripravovaným malým SUV od BMW a najbližšej konkurencie.

V roku 2017 sa predstaví verejnosti prvé elektrické SUV značky Audi, ktoré je chápané ako konkurencia pre modely automobilky Tesla. Predaj prvého plne elektrického SUV Audi sa začne v roku 2018. Zrejme sa bude volať Audi Q6 e-tron, technika bude založená na ďalšiu generáciu Audi Q5 a dojazd má činiť až 500 km.

Zatiaľ posledným potvrdeným príspevkom je veľké luxusné SUV Audi Q8, ktoré sa ukáže v roku 2018 a jeho predaj sa očakáva v roku 2019. Pôjde o konkurenciu pre BMW X6 alebo Range Rover Sport. Vozidlo vznikne na základoch aktuálnej generácie Audi Q7.

Audi očakáva, že mu nová paleta SUV modelov pomôže upevniť pozíciu svetovej jednotky medzi prémiovými výrobcami. Malé SUV sa chytí v Európe, veľké a plne elektrické modely zase nájdu uplatnenie v USA a v Číne.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY