vytisknout velikost písma Audi Q1 o rok, elektrické SUV o dva a veľký crossover Q8 o tri roky

Audi Q1 o rok, elektrické SUV o dva a veľký crossover Q8 o tri roky

Automobilka Audi odhalila plány na rozšírenie svojej ponuky crossoverov a SUV, ktoré majú priniesť trvalý zisk a rast. Počas nasledujúcich troch rokov uvidíme každý rok jedno nové SUV s úplne rozdielnym zacielením. Audi kvôli tomu preinvestuje do roku 2019 asi 24 miliárd eur.

Prvá novinka príde už budúci rok. Bude to malý crossover Audi Q1, ktorý vsadí na klasickú techniku. Audi Q1 bude v základe predokolka. Cieľom je pozbierať zákazníkov napríklad Mercedesu GLA a poistiť sa proti pripravovaným malým SUV od BMW a najbližšej konkurencie.

V roku 2017 sa predstaví verejnosti prvé elektrické SUV značky Audi, ktoré je chápané ako konkurencia pre modely automobilky Tesla. Predaj prvého plne elektrického SUV Audi sa začne v roku 2018. Zrejme sa bude volať Audi Q6 e-tron, technika bude založená na ďalšiu generáciu Audi Q5 a dojazd má činiť až 500 km.

Zatiaľ posledným potvrdeným príspevkom je veľké luxusné SUV Audi Q8, ktoré sa ukáže v roku 2018 a jeho predaj sa očakáva v roku 2019. Pôjde o konkurenciu pre BMW X6 alebo Range Rover Sport. Vozidlo vznikne na základoch aktuálnej generácie Audi Q7.

Audi očakáva, že mu nová paleta SUV modelov pomôže upevniť pozíciu svetovej jednotky medzi prémiovými výrobcami. Malé SUV sa chytí v Európe, veľké a plne elektrické modely zase nájdu uplatnenie v USA a v Číne.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY