vytisknout velikost písma Audi Q1 neprinesie nič nové. Nebude ani hybrid alebo elektromobil

Audi Q1 neprinesie nič nové. Nebude ani hybrid alebo elektromobil

V roku 2016 sa má začať predávať nové "malé" SUV Audi Q1, ale automobilka nenasadí moderné pohonné systémy, ktoré má koncern k dispozícii. Pod kapotou nájdeme iba známe štvorvalce na benzín a naftu, aby sa náklady a cena udržali v prijateľných medziach.

Magazín Car získal informácie, podľa ktorých nebude Audi Q1 dostupná ani ako hybrid alebo elektromobil. Nebude použitý ani nový koncernový trojvalec 1.0 TFSI, ktorý sa nasťahoval napríklad do Audi A1. Čo sa veľkosti týka, Audi Q1 bude mať zhruba rovnaký pôdorys ako hatchback Audi A3.

Z benzínových motorov kúpite jednotky 1.4 TSI (103 kW, 250 Nm), 1.8 TSI (132 kW, 280 Nm) a 2.0 TFSI (169 kW, 370 Nm), naftu potom bude spaľovať motor 2.0 TDI vo verziách s výkonom 110 alebo 135 kW a krútiacom momente 320, respektíve 380 Nm. Popri manuálnej šesťstupňovej prevodovky sa v ponuke objaví samozrejme aj dvojspojkový automat S-Tronic.

Audi Q1 vyjde na platforme MQB a bude sa vyrábať spoločne s Audi A3 na rovnakej linke v Ingolstadte (SUV Audi Q5 sa sťahuje do Mexika). Aj napriek použitiu platformy MQB, ktorá umožňuje zástavbu zložitých systémov pohonu, zostane model Q1 u konvenčného a cenovo dostupného riešenia.

Audi chce ročne vyrábať okolo 70 000 vozidiel Q1. Cena základnej verzie s pohonom predných kolies (pohon všetkých kolies bude štandardne len u dvojlitrov) by sa mala zmestiť do 25 000 eur.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY