vytisknout velikost písma Audi Q1 neprinesie nič nové. Nebude ani hybrid alebo elektromobil

Audi Q1 neprinesie nič nové. Nebude ani hybrid alebo elektromobil

V roku 2016 sa má začať predávať nové "malé" SUV Audi Q1, ale automobilka nenasadí moderné pohonné systémy, ktoré má koncern k dispozícii. Pod kapotou nájdeme iba známe štvorvalce na benzín a naftu, aby sa náklady a cena udržali v prijateľných medziach.

Magazín Car získal informácie, podľa ktorých nebude Audi Q1 dostupná ani ako hybrid alebo elektromobil. Nebude použitý ani nový koncernový trojvalec 1.0 TFSI, ktorý sa nasťahoval napríklad do Audi A1. Čo sa veľkosti týka, Audi Q1 bude mať zhruba rovnaký pôdorys ako hatchback Audi A3.

Z benzínových motorov kúpite jednotky 1.4 TSI (103 kW, 250 Nm), 1.8 TSI (132 kW, 280 Nm) a 2.0 TFSI (169 kW, 370 Nm), naftu potom bude spaľovať motor 2.0 TDI vo verziách s výkonom 110 alebo 135 kW a krútiacom momente 320, respektíve 380 Nm. Popri manuálnej šesťstupňovej prevodovky sa v ponuke objaví samozrejme aj dvojspojkový automat S-Tronic.

Audi Q1 vyjde na platforme MQB a bude sa vyrábať spoločne s Audi A3 na rovnakej linke v Ingolstadte (SUV Audi Q5 sa sťahuje do Mexika). Aj napriek použitiu platformy MQB, ktorá umožňuje zástavbu zložitých systémov pohonu, zostane model Q1 u konvenčného a cenovo dostupného riešenia.

Audi chce ročne vyrábať okolo 70 000 vozidiel Q1. Cena základnej verzie s pohonom predných kolies (pohon všetkých kolies bude štandardne len u dvojlitrov) by sa mala zmestiť do 25 000 eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY