vytisknout velikost písma Audi Q1 neprinesie nič nové. Nebude ani hybrid alebo elektromobil

Audi Q1 neprinesie nič nové. Nebude ani hybrid alebo elektromobil

V roku 2016 sa má začať predávať nové "malé" SUV Audi Q1, ale automobilka nenasadí moderné pohonné systémy, ktoré má koncern k dispozícii. Pod kapotou nájdeme iba známe štvorvalce na benzín a naftu, aby sa náklady a cena udržali v prijateľných medziach.

Magazín Car získal informácie, podľa ktorých nebude Audi Q1 dostupná ani ako hybrid alebo elektromobil. Nebude použitý ani nový koncernový trojvalec 1.0 TFSI, ktorý sa nasťahoval napríklad do Audi A1. Čo sa veľkosti týka, Audi Q1 bude mať zhruba rovnaký pôdorys ako hatchback Audi A3.

Z benzínových motorov kúpite jednotky 1.4 TSI (103 kW, 250 Nm), 1.8 TSI (132 kW, 280 Nm) a 2.0 TFSI (169 kW, 370 Nm), naftu potom bude spaľovať motor 2.0 TDI vo verziách s výkonom 110 alebo 135 kW a krútiacom momente 320, respektíve 380 Nm. Popri manuálnej šesťstupňovej prevodovky sa v ponuke objaví samozrejme aj dvojspojkový automat S-Tronic.

Audi Q1 vyjde na platforme MQB a bude sa vyrábať spoločne s Audi A3 na rovnakej linke v Ingolstadte (SUV Audi Q5 sa sťahuje do Mexika). Aj napriek použitiu platformy MQB, ktorá umožňuje zástavbu zložitých systémov pohonu, zostane model Q1 u konvenčného a cenovo dostupného riešenia.

Audi chce ročne vyrábať okolo 70 000 vozidiel Q1. Cena základnej verzie s pohonom predných kolies (pohon všetkých kolies bude štandardne len u dvojlitrov) by sa mala zmestiť do 25 000 eur.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY