vytisknout velikost písma Audi Q1 neprinesie nič nové. Nebude ani hybrid alebo elektromobil

Audi Q1 neprinesie nič nové. Nebude ani hybrid alebo elektromobil

V roku 2016 sa má začať predávať nové "malé" SUV Audi Q1, ale automobilka nenasadí moderné pohonné systémy, ktoré má koncern k dispozícii. Pod kapotou nájdeme iba známe štvorvalce na benzín a naftu, aby sa náklady a cena udržali v prijateľných medziach.

Magazín Car získal informácie, podľa ktorých nebude Audi Q1 dostupná ani ako hybrid alebo elektromobil. Nebude použitý ani nový koncernový trojvalec 1.0 TFSI, ktorý sa nasťahoval napríklad do Audi A1. Čo sa veľkosti týka, Audi Q1 bude mať zhruba rovnaký pôdorys ako hatchback Audi A3.

Z benzínových motorov kúpite jednotky 1.4 TSI (103 kW, 250 Nm), 1.8 TSI (132 kW, 280 Nm) a 2.0 TFSI (169 kW, 370 Nm), naftu potom bude spaľovať motor 2.0 TDI vo verziách s výkonom 110 alebo 135 kW a krútiacom momente 320, respektíve 380 Nm. Popri manuálnej šesťstupňovej prevodovky sa v ponuke objaví samozrejme aj dvojspojkový automat S-Tronic.

Audi Q1 vyjde na platforme MQB a bude sa vyrábať spoločne s Audi A3 na rovnakej linke v Ingolstadte (SUV Audi Q5 sa sťahuje do Mexika). Aj napriek použitiu platformy MQB, ktorá umožňuje zástavbu zložitých systémov pohonu, zostane model Q1 u konvenčného a cenovo dostupného riešenia.

Audi chce ročne vyrábať okolo 70 000 vozidiel Q1. Cena základnej verzie s pohonom predných kolies (pohon všetkých kolies bude štandardne len u dvojlitrov) by sa mala zmestiť do 25 000 eur.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY