vytisknout velikost písma Audi Q1 neprinesie nič nové. Nebude ani hybrid alebo elektromobil

Audi Q1 neprinesie nič nové. Nebude ani hybrid alebo elektromobil

V roku 2016 sa má začať predávať nové "malé" SUV Audi Q1, ale automobilka nenasadí moderné pohonné systémy, ktoré má koncern k dispozícii. Pod kapotou nájdeme iba známe štvorvalce na benzín a naftu, aby sa náklady a cena udržali v prijateľných medziach.

Magazín Car získal informácie, podľa ktorých nebude Audi Q1 dostupná ani ako hybrid alebo elektromobil. Nebude použitý ani nový koncernový trojvalec 1.0 TFSI, ktorý sa nasťahoval napríklad do Audi A1. Čo sa veľkosti týka, Audi Q1 bude mať zhruba rovnaký pôdorys ako hatchback Audi A3.

Z benzínových motorov kúpite jednotky 1.4 TSI (103 kW, 250 Nm), 1.8 TSI (132 kW, 280 Nm) a 2.0 TFSI (169 kW, 370 Nm), naftu potom bude spaľovať motor 2.0 TDI vo verziách s výkonom 110 alebo 135 kW a krútiacom momente 320, respektíve 380 Nm. Popri manuálnej šesťstupňovej prevodovky sa v ponuke objaví samozrejme aj dvojspojkový automat S-Tronic.

Audi Q1 vyjde na platforme MQB a bude sa vyrábať spoločne s Audi A3 na rovnakej linke v Ingolstadte (SUV Audi Q5 sa sťahuje do Mexika). Aj napriek použitiu platformy MQB, ktorá umožňuje zástavbu zložitých systémov pohonu, zostane model Q1 u konvenčného a cenovo dostupného riešenia.

Audi chce ročne vyrábať okolo 70 000 vozidiel Q1. Cena základnej verzie s pohonom predných kolies (pohon všetkých kolies bude štandardne len u dvojlitrov) by sa mala zmestiť do 25 000 eur.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY