vytisknout velikost písma Audi prestane robiť prevodovky CVT. Zákazníci chcú klasiku

Audi prestane robiť prevodovky CVT. Zákazníci chcú klasiku

Je to zvláštne. Zatiaľ čo papierovo je prevodovka CVT výhodná kvôli nižšej spotrebe paliva, zákazníci ju nechcú. Nissan bol napríklad nútený zásadne prepracovať správanie svojich automatov CVT a Audi sa teraz rozhodlo úplne opustiť koncepciu prevodovky s plynule meniteľným prevodom.

Modely Audi A4, A5, A6 a A7 s touto prevodovkou priebežne dostanú nové konvenčné automaty s hydrodynamickým meničom alebo skrine s dvoma spojkami. Tej Audi hovoria S Tronic, inak sa v koncerne volá DSG. Len pripomenieme, že to bolo Audi, ktoré prvýkrát nasadilo dve spojky do sériového auta.

Zákazníkom sa proste nepáči správanie prevodovky CVT. Navyše moderné automatické prevodovky sú so svojou efektivitou tak ďaleko, že mnohokrát dokážu spotrebu ešte znížiť. Doba neefektívnych automatov, ktoré obmedzovali dynamiku a o niekoľko desiatok percent zvyšovali spotrebu, dávno skončila.

Prevodovkám CVT v modeloch Audi (značka im hovorí Multitronic) tiež nepomohlo niekoľko zvolávacích akcií kvôli poruchovosti a určite ani hromadná žaloba v Spojených štátoch, kde bolo Audi nútené meniť prevodovky v autách až do veku desiatich rokov. Pozrite sa na priložené video, ako prevodovka Multitronic v Audi funguje.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY