vytisknout velikost písma Audi prestane robiť prevodovky CVT. Zákazníci chcú klasiku

Audi prestane robiť prevodovky CVT. Zákazníci chcú klasiku

Je to zvláštne. Zatiaľ čo papierovo je prevodovka CVT výhodná kvôli nižšej spotrebe paliva, zákazníci ju nechcú. Nissan bol napríklad nútený zásadne prepracovať správanie svojich automatov CVT a Audi sa teraz rozhodlo úplne opustiť koncepciu prevodovky s plynule meniteľným prevodom.

Modely Audi A4, A5, A6 a A7 s touto prevodovkou priebežne dostanú nové konvenčné automaty s hydrodynamickým meničom alebo skrine s dvoma spojkami. Tej Audi hovoria S Tronic, inak sa v koncerne volá DSG. Len pripomenieme, že to bolo Audi, ktoré prvýkrát nasadilo dve spojky do sériového auta.

Zákazníkom sa proste nepáči správanie prevodovky CVT. Navyše moderné automatické prevodovky sú so svojou efektivitou tak ďaleko, že mnohokrát dokážu spotrebu ešte znížiť. Doba neefektívnych automatov, ktoré obmedzovali dynamiku a o niekoľko desiatok percent zvyšovali spotrebu, dávno skončila.

Prevodovkám CVT v modeloch Audi (značka im hovorí Multitronic) tiež nepomohlo niekoľko zvolávacích akcií kvôli poruchovosti a určite ani hromadná žaloba v Spojených štátoch, kde bolo Audi nútené meniť prevodovky v autách až do veku desiatich rokov. Pozrite sa na priložené video, ako prevodovka Multitronic v Audi funguje.

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Nájdu sa mnohí, ktorí odošlú Porsche kvôli štvorvalcovému crossoveru kade ľahšie. Faktom ale je, že toto auto svoj predajný zmysel má a funguje veľmi dobre.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Volkswagen Golf VII je skvelý, ale dieselu by sme sa vyhli

Test jazdenky: Volkswagen Golf VII

Ak vás moderný Golf VII láka ako ojazdené auto, dobre si rozmyslite, čo chcete.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY