vytisknout velikost písma Audi prestane robiť prevodovky CVT. Zákazníci chcú klasiku

Audi prestane robiť prevodovky CVT. Zákazníci chcú klasiku

Je to zvláštne. Zatiaľ čo papierovo je prevodovka CVT výhodná kvôli nižšej spotrebe paliva, zákazníci ju nechcú. Nissan bol napríklad nútený zásadne prepracovať správanie svojich automatov CVT a Audi sa teraz rozhodlo úplne opustiť koncepciu prevodovky s plynule meniteľným prevodom.

Modely Audi A4, A5, A6 a A7 s touto prevodovkou priebežne dostanú nové konvenčné automaty s hydrodynamickým meničom alebo skrine s dvoma spojkami. Tej Audi hovoria S Tronic, inak sa v koncerne volá DSG. Len pripomenieme, že to bolo Audi, ktoré prvýkrát nasadilo dve spojky do sériového auta.

Zákazníkom sa proste nepáči správanie prevodovky CVT. Navyše moderné automatické prevodovky sú so svojou efektivitou tak ďaleko, že mnohokrát dokážu spotrebu ešte znížiť. Doba neefektívnych automatov, ktoré obmedzovali dynamiku a o niekoľko desiatok percent zvyšovali spotrebu, dávno skončila.

Prevodovkám CVT v modeloch Audi (značka im hovorí Multitronic) tiež nepomohlo niekoľko zvolávacích akcií kvôli poruchovosti a určite ani hromadná žaloba v Spojených štátoch, kde bolo Audi nútené meniť prevodovky v autách až do veku desiatich rokov. Pozrite sa na priložené video, ako prevodovka Multitronic v Audi funguje.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY