vytisknout velikost písma Audi prestane robiť prevodovky CVT. Zákazníci chcú klasiku

Audi prestane robiť prevodovky CVT. Zákazníci chcú klasiku

Je to zvláštne. Zatiaľ čo papierovo je prevodovka CVT výhodná kvôli nižšej spotrebe paliva, zákazníci ju nechcú. Nissan bol napríklad nútený zásadne prepracovať správanie svojich automatov CVT a Audi sa teraz rozhodlo úplne opustiť koncepciu prevodovky s plynule meniteľným prevodom.

Modely Audi A4, A5, A6 a A7 s touto prevodovkou priebežne dostanú nové konvenčné automaty s hydrodynamickým meničom alebo skrine s dvoma spojkami. Tej Audi hovoria S Tronic, inak sa v koncerne volá DSG. Len pripomenieme, že to bolo Audi, ktoré prvýkrát nasadilo dve spojky do sériového auta.

Zákazníkom sa proste nepáči správanie prevodovky CVT. Navyše moderné automatické prevodovky sú so svojou efektivitou tak ďaleko, že mnohokrát dokážu spotrebu ešte znížiť. Doba neefektívnych automatov, ktoré obmedzovali dynamiku a o niekoľko desiatok percent zvyšovali spotrebu, dávno skončila.

Prevodovkám CVT v modeloch Audi (značka im hovorí Multitronic) tiež nepomohlo niekoľko zvolávacích akcií kvôli poruchovosti a určite ani hromadná žaloba v Spojených štátoch, kde bolo Audi nútené meniť prevodovky v autách až do veku desiatich rokov. Pozrite sa na priložené video, ako prevodovka Multitronic v Audi funguje.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY