vytisknout velikost písma Audi prestane robiť prevodovky CVT. Zákazníci chcú klasiku

Audi prestane robiť prevodovky CVT. Zákazníci chcú klasiku

Je to zvláštne. Zatiaľ čo papierovo je prevodovka CVT výhodná kvôli nižšej spotrebe paliva, zákazníci ju nechcú. Nissan bol napríklad nútený zásadne prepracovať správanie svojich automatov CVT a Audi sa teraz rozhodlo úplne opustiť koncepciu prevodovky s plynule meniteľným prevodom.

Modely Audi A4, A5, A6 a A7 s touto prevodovkou priebežne dostanú nové konvenčné automaty s hydrodynamickým meničom alebo skrine s dvoma spojkami. Tej Audi hovoria S Tronic, inak sa v koncerne volá DSG. Len pripomenieme, že to bolo Audi, ktoré prvýkrát nasadilo dve spojky do sériového auta.

Zákazníkom sa proste nepáči správanie prevodovky CVT. Navyše moderné automatické prevodovky sú so svojou efektivitou tak ďaleko, že mnohokrát dokážu spotrebu ešte znížiť. Doba neefektívnych automatov, ktoré obmedzovali dynamiku a o niekoľko desiatok percent zvyšovali spotrebu, dávno skončila.

Prevodovkám CVT v modeloch Audi (značka im hovorí Multitronic) tiež nepomohlo niekoľko zvolávacích akcií kvôli poruchovosti a určite ani hromadná žaloba v Spojených štátoch, kde bolo Audi nútené meniť prevodovky v autách až do veku desiatich rokov. Pozrite sa na priložené video, ako prevodovka Multitronic v Audi funguje.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY