vytisknout velikost písma Audi predstavuje motor 2.0 TDI v úspornej verzii "ultra"

Audi predstavuje motor 2.0 TDI v úspornej verzii "ultra"

V priebehu prvého štvrťroka tohto roka začne Audi ponúkať svojim zákazníkom novinku v podobe motorizácie 2.0 TDI ultra. Tá dorazí vo výkonových variantoch naladených na 136 koní a 320 Nm (A4 / A4 Avant), 163 koní a 400 Nm (A4, A5 Coupé/Sportback), najvýkonnejšia verzia určená pre A6 (sedan aj kombi) potom ponúkne 190 koní a opäť 400 nm (predtým bolo maximum 163 koní). Zameranie motora je jasné, kombinovať má zaujímavé výkony s veľmi nízkou spotrebou.

Najúspornejší zo všetkých noviniek je A4 Sedan s najslabším naftovým dvojlitrom. V tabuľkách má táto varianta zapísanú kombinovanú spotrebu 3,9 l/100 km (štandardné prevedenie ponúkne 4,3 l/100 km). Všetky ostatné verzie sa pohybujú nad štyrmi litrami, a to v rozmedzí od 4,2 do 4,6 l/100 km.

ultra_01.jpgultra_02.jpgultra_03.jpg

Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka, u ktorej Audi sľubuje predĺžené prevody. V prípade A6 je možné zaobstarať sedemstupňový S tronic, ktorý taktiež prešiel radom úprav s ohľadom na zníženie spotreby paliva (napr. znížené vnútorné trenie). Bežné varianty A6 2.0 TDI používajú bezstupňový Multitronic.

Chýbať samozrejme nesmie systém štart/stop a pre čo najnižšiu produkciu emisií je taktiež pripravený systém vstrekovania močoviny. Audi A4 a A4 Avant ultra ponúknu ešte ďalšie úpravy v podobe decentne vylepšenej aerodynamiky a zníženého podvozku. Motor 2.0 TDI ultra je dostupný iba s pohonom prednej nápravy.

Na jeseň minulého roka už automobilka predstavila A3 ultra, ktorá sa tak stala prvým z tejto úspornej rodiny. Pod kapotou má naftovú jedna-šestku s tabuľkovou kombinovanou spotrebou 3,2 l/100 km.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY