vytisknout velikost písma Audi predstavuje motor 2.0 TDI v úspornej verzii "ultra"

Audi predstavuje motor 2.0 TDI v úspornej verzii "ultra"

V priebehu prvého štvrťroka tohto roka začne Audi ponúkať svojim zákazníkom novinku v podobe motorizácie 2.0 TDI ultra. Tá dorazí vo výkonových variantoch naladených na 136 koní a 320 Nm (A4 / A4 Avant), 163 koní a 400 Nm (A4, A5 Coupé/Sportback), najvýkonnejšia verzia určená pre A6 (sedan aj kombi) potom ponúkne 190 koní a opäť 400 nm (predtým bolo maximum 163 koní). Zameranie motora je jasné, kombinovať má zaujímavé výkony s veľmi nízkou spotrebou.

Najúspornejší zo všetkých noviniek je A4 Sedan s najslabším naftovým dvojlitrom. V tabuľkách má táto varianta zapísanú kombinovanú spotrebu 3,9 l/100 km (štandardné prevedenie ponúkne 4,3 l/100 km). Všetky ostatné verzie sa pohybujú nad štyrmi litrami, a to v rozmedzí od 4,2 do 4,6 l/100 km.

ultra_01.jpgultra_02.jpgultra_03.jpg

Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka, u ktorej Audi sľubuje predĺžené prevody. V prípade A6 je možné zaobstarať sedemstupňový S tronic, ktorý taktiež prešiel radom úprav s ohľadom na zníženie spotreby paliva (napr. znížené vnútorné trenie). Bežné varianty A6 2.0 TDI používajú bezstupňový Multitronic.

Chýbať samozrejme nesmie systém štart/stop a pre čo najnižšiu produkciu emisií je taktiež pripravený systém vstrekovania močoviny. Audi A4 a A4 Avant ultra ponúknu ešte ďalšie úpravy v podobe decentne vylepšenej aerodynamiky a zníženého podvozku. Motor 2.0 TDI ultra je dostupný iba s pohonom prednej nápravy.

Na jeseň minulého roka už automobilka predstavila A3 ultra, ktorá sa tak stala prvým z tejto úspornej rodiny. Pod kapotou má naftovú jedna-šestku s tabuľkovou kombinovanou spotrebou 3,2 l/100 km.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY