vytisknout velikost písma Audi predstavuje motor 2.0 TDI v úspornej verzii "ultra"

Audi predstavuje motor 2.0 TDI v úspornej verzii "ultra"

V priebehu prvého štvrťroka tohto roka začne Audi ponúkať svojim zákazníkom novinku v podobe motorizácie 2.0 TDI ultra. Tá dorazí vo výkonových variantoch naladených na 136 koní a 320 Nm (A4 / A4 Avant), 163 koní a 400 Nm (A4, A5 Coupé/Sportback), najvýkonnejšia verzia určená pre A6 (sedan aj kombi) potom ponúkne 190 koní a opäť 400 nm (predtým bolo maximum 163 koní). Zameranie motora je jasné, kombinovať má zaujímavé výkony s veľmi nízkou spotrebou.

Najúspornejší zo všetkých noviniek je A4 Sedan s najslabším naftovým dvojlitrom. V tabuľkách má táto varianta zapísanú kombinovanú spotrebu 3,9 l/100 km (štandardné prevedenie ponúkne 4,3 l/100 km). Všetky ostatné verzie sa pohybujú nad štyrmi litrami, a to v rozmedzí od 4,2 do 4,6 l/100 km.

ultra_01.jpgultra_02.jpgultra_03.jpg

Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka, u ktorej Audi sľubuje predĺžené prevody. V prípade A6 je možné zaobstarať sedemstupňový S tronic, ktorý taktiež prešiel radom úprav s ohľadom na zníženie spotreby paliva (napr. znížené vnútorné trenie). Bežné varianty A6 2.0 TDI používajú bezstupňový Multitronic.

Chýbať samozrejme nesmie systém štart/stop a pre čo najnižšiu produkciu emisií je taktiež pripravený systém vstrekovania močoviny. Audi A4 a A4 Avant ultra ponúknu ešte ďalšie úpravy v podobe decentne vylepšenej aerodynamiky a zníženého podvozku. Motor 2.0 TDI ultra je dostupný iba s pohonom prednej nápravy.

Na jeseň minulého roka už automobilka predstavila A3 ultra, ktorá sa tak stala prvým z tejto úspornej rodiny. Pod kapotou má naftovú jedna-šestku s tabuľkovou kombinovanou spotrebou 3,2 l/100 km.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY