vytisknout velikost písma Audi predstavuje motor 2.0 TDI v úspornej verzii "ultra"

Audi predstavuje motor 2.0 TDI v úspornej verzii "ultra"

V priebehu prvého štvrťroka tohto roka začne Audi ponúkať svojim zákazníkom novinku v podobe motorizácie 2.0 TDI ultra. Tá dorazí vo výkonových variantoch naladených na 136 koní a 320 Nm (A4 / A4 Avant), 163 koní a 400 Nm (A4, A5 Coupé/Sportback), najvýkonnejšia verzia určená pre A6 (sedan aj kombi) potom ponúkne 190 koní a opäť 400 nm (predtým bolo maximum 163 koní). Zameranie motora je jasné, kombinovať má zaujímavé výkony s veľmi nízkou spotrebou.

Najúspornejší zo všetkých noviniek je A4 Sedan s najslabším naftovým dvojlitrom. V tabuľkách má táto varianta zapísanú kombinovanú spotrebu 3,9 l/100 km (štandardné prevedenie ponúkne 4,3 l/100 km). Všetky ostatné verzie sa pohybujú nad štyrmi litrami, a to v rozmedzí od 4,2 do 4,6 l/100 km.

ultra_01.jpgultra_02.jpgultra_03.jpg

Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka, u ktorej Audi sľubuje predĺžené prevody. V prípade A6 je možné zaobstarať sedemstupňový S tronic, ktorý taktiež prešiel radom úprav s ohľadom na zníženie spotreby paliva (napr. znížené vnútorné trenie). Bežné varianty A6 2.0 TDI používajú bezstupňový Multitronic.

Chýbať samozrejme nesmie systém štart/stop a pre čo najnižšiu produkciu emisií je taktiež pripravený systém vstrekovania močoviny. Audi A4 a A4 Avant ultra ponúknu ešte ďalšie úpravy v podobe decentne vylepšenej aerodynamiky a zníženého podvozku. Motor 2.0 TDI ultra je dostupný iba s pohonom prednej nápravy.

Na jeseň minulého roka už automobilka predstavila A3 ultra, ktorá sa tak stala prvým z tejto úspornej rodiny. Pod kapotou má naftovú jedna-šestku s tabuľkovou kombinovanou spotrebou 3,2 l/100 km.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY