vytisknout velikost písma Audi predstavuje motor 2.0 TDI v úspornej verzii "ultra"

Audi predstavuje motor 2.0 TDI v úspornej verzii "ultra"

V priebehu prvého štvrťroka tohto roka začne Audi ponúkať svojim zákazníkom novinku v podobe motorizácie 2.0 TDI ultra. Tá dorazí vo výkonových variantoch naladených na 136 koní a 320 Nm (A4 / A4 Avant), 163 koní a 400 Nm (A4, A5 Coupé/Sportback), najvýkonnejšia verzia určená pre A6 (sedan aj kombi) potom ponúkne 190 koní a opäť 400 nm (predtým bolo maximum 163 koní). Zameranie motora je jasné, kombinovať má zaujímavé výkony s veľmi nízkou spotrebou.

Najúspornejší zo všetkých noviniek je A4 Sedan s najslabším naftovým dvojlitrom. V tabuľkách má táto varianta zapísanú kombinovanú spotrebu 3,9 l/100 km (štandardné prevedenie ponúkne 4,3 l/100 km). Všetky ostatné verzie sa pohybujú nad štyrmi litrami, a to v rozmedzí od 4,2 do 4,6 l/100 km.

ultra_01.jpgultra_02.jpgultra_03.jpg

Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka, u ktorej Audi sľubuje predĺžené prevody. V prípade A6 je možné zaobstarať sedemstupňový S tronic, ktorý taktiež prešiel radom úprav s ohľadom na zníženie spotreby paliva (napr. znížené vnútorné trenie). Bežné varianty A6 2.0 TDI používajú bezstupňový Multitronic.

Chýbať samozrejme nesmie systém štart/stop a pre čo najnižšiu produkciu emisií je taktiež pripravený systém vstrekovania močoviny. Audi A4 a A4 Avant ultra ponúknu ešte ďalšie úpravy v podobe decentne vylepšenej aerodynamiky a zníženého podvozku. Motor 2.0 TDI ultra je dostupný iba s pohonom prednej nápravy.

Na jeseň minulého roka už automobilka predstavila A3 ultra, ktorá sa tak stala prvým z tejto úspornej rodiny. Pod kapotou má naftovú jedna-šestku s tabuľkovou kombinovanou spotrebou 3,2 l/100 km.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY