vytisknout velikost písma Audi potvrdil príchod malého crossoveru Q2 na budúci rok. Bude aj Q5

Audi potvrdil príchod malého crossoveru Q2 na budúci rok. Bude aj Q5

Na nejaké veľké šetrenie to v Audi nevyzerá. Nemecká automobilka plánuje v najbližších rokoch preinvestovať viac ako tri miliardy eur s cieľom modernizovať modelový rad a prísť s novými technickými riešeniami. V roku 2020 má ponuka značky činiť až 60 rôznych modelov vrátane elektromobilov.

Chrbticou ponuky budú tiež crossovery, ktorým celý svet postupne prichádza na chuť. Audi teraz potvrdilo, že v roku 2016 dorazí nielen nová generácia SUV Audi Q5, ale aj menšie SUV Audi Q2. Otázka ale je, či sa bude volať Q2, pretože na toto meno má stále práva Fiat a Alfa Romeo.

Už skôr sa hovorilo o tom, že nový menší crossover ponesie označenie Audi Q1, čomu sa ale značka chcela vyhnúť, aby to neevokovalo príliš malý model. Neskôr pribudne v ponuke aj model Audi TTQ, čo má byť športové kupé-crossover.

Ďalším dôležitým modelom bude nové Audi Q6 ako konkurencia pre BMW X6 a Mercedes-Benz GLE Coupé. Na rozdiel od súperov ale Q6 dorazí aj s plne elektrickým pohonom. Produkčná verzia konceptov e-tron quattro je plánovaná najneskôr na rok 2018.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY