vytisknout velikost písma Audi posilnilo ďalší model. Vo Frankfurte sa predstaví SQ5 Plus

Audi posilnilo ďalší model. Vo Frankfurte sa predstaví SQ5 Plus

Nie je to tak dlho, čo Audi oficiálne oznámilo príchod posilnenej verzie modelu S8, ktorá dostala označenie Plus a ktorá sa ukáže vo Frankfurte. Dnes bol odhalený ďalší posilnený model, tentoraz ale s dieselom pod kapotou. Volá sa SQ5 Plus.

Rovnako ako v S8 aj tu symbolizuje označenie Plus predovšetkým vyšší výkon. Dvakrát preplňovaný dieselový šesťvalec dostal navyše 20 kW (27 k) a 50 Nm, takže celkovo ponúka poctivých 250 kW (340 k) a 700 Nm. Stovku má zdolať podľa oficiálnych údajov za 5,1 s a maximálna rýchlosť zostáva obmedzená na 250 km/h. To všetko pri kombinovanej spotrebe 6,6 l/100 km.

Lenže to nie je z podstatných noviniek všetko. SQ5 Plus totiž ešte navyše dostane okrem vyššieho výkonu zadný aktívny diferenciál, čo zatiaľ žiadna Q5 nikdy nemala. Dá sa očakávať, že hlavne vďaka tejto zmene bude jazdiť SQ5 viac ako zaujímavo. Dizajnové novinky potom zahŕňajú klasické drobnosti typu diskov s veľkosťou 21 palcov alebo čiernych detailov na karosérii.

Audi SQ5 Plus sa začne predávať v októbri tohto roku. Nemecká cena má hodnotu 67 700 eur.

sq5plus_5.jpgsq5plus_1.jpgsq5plus_2.jpgsq5plus_3.jpgsq5plus_4.jpgsq5plus_6.jpgsq5plus_7.jpgsq5plus_8.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY