vytisknout velikost písma Audi posilnilo ďalší model. Vo Frankfurte sa predstaví SQ5 Plus

Audi posilnilo ďalší model. Vo Frankfurte sa predstaví SQ5 Plus

Nie je to tak dlho, čo Audi oficiálne oznámilo príchod posilnenej verzie modelu S8, ktorá dostala označenie Plus a ktorá sa ukáže vo Frankfurte. Dnes bol odhalený ďalší posilnený model, tentoraz ale s dieselom pod kapotou. Volá sa SQ5 Plus.

Rovnako ako v S8 aj tu symbolizuje označenie Plus predovšetkým vyšší výkon. Dvakrát preplňovaný dieselový šesťvalec dostal navyše 20 kW (27 k) a 50 Nm, takže celkovo ponúka poctivých 250 kW (340 k) a 700 Nm. Stovku má zdolať podľa oficiálnych údajov za 5,1 s a maximálna rýchlosť zostáva obmedzená na 250 km/h. To všetko pri kombinovanej spotrebe 6,6 l/100 km.

Lenže to nie je z podstatných noviniek všetko. SQ5 Plus totiž ešte navyše dostane okrem vyššieho výkonu zadný aktívny diferenciál, čo zatiaľ žiadna Q5 nikdy nemala. Dá sa očakávať, že hlavne vďaka tejto zmene bude jazdiť SQ5 viac ako zaujímavo. Dizajnové novinky potom zahŕňajú klasické drobnosti typu diskov s veľkosťou 21 palcov alebo čiernych detailov na karosérii.

Audi SQ5 Plus sa začne predávať v októbri tohto roku. Nemecká cena má hodnotu 67 700 eur.

sq5plus_5.jpgsq5plus_1.jpgsq5plus_2.jpgsq5plus_3.jpgsq5plus_4.jpgsq5plus_6.jpgsq5plus_7.jpgsq5plus_8.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY