vytisknout velikost písma Audi, Porsche a Volkswagen s motorom 3.0 TFSI musia do servisu

Audi, Porsche a Volkswagen s motorom 3.0 TFSI musia do servisu

Zvolávacia akcia dopadla aj na benzínový šesťvalec s preplňovaním kompresorom 3.0 TFSI, ktorý poháňa niekoľko modelov naprieč celým koncernom VW vrátane hybridov. Volkswagen zistil, že únik paliva v motorovom priestore, ktorý sa vyskytol u niekoľkých áut, má spoločného menovateľa.

Tým je palivové vedenie, respektíve spoje a tesnenia medzi vedením paliva a systémom vstrekovania. Volkswagen začal vyšetrovať možné úniky paliva už v roku 2013, ale až teraz sa rozhodol vyhlásiť zvolávaciu akciu. Tá sa bude týkať viac ako 27 000 áut.

Servisy Volkswagenu, Audi a Porsche budú meniť palivové vedenie spolu s tesnením. V prípade Volkswagenu sa to týka Touaregu Hybrid, Porsche Panamery a Cayenne Hybrid a modelov Audi A6, A7, S4, S5 a Q7. Jedná sa o preventívnu akciu. K nepatrnému úniku paliva dochádza len u niektorých áut a za určitých situácií, automobilka nemá hlásené požiare.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY