vytisknout velikost písma Audi, Porsche a Volkswagen s motorom 3.0 TFSI musia do servisu

Audi, Porsche a Volkswagen s motorom 3.0 TFSI musia do servisu

Zvolávacia akcia dopadla aj na benzínový šesťvalec s preplňovaním kompresorom 3.0 TFSI, ktorý poháňa niekoľko modelov naprieč celým koncernom VW vrátane hybridov. Volkswagen zistil, že únik paliva v motorovom priestore, ktorý sa vyskytol u niekoľkých áut, má spoločného menovateľa.

Tým je palivové vedenie, respektíve spoje a tesnenia medzi vedením paliva a systémom vstrekovania. Volkswagen začal vyšetrovať možné úniky paliva už v roku 2013, ale až teraz sa rozhodol vyhlásiť zvolávaciu akciu. Tá sa bude týkať viac ako 27 000 áut.

Servisy Volkswagenu, Audi a Porsche budú meniť palivové vedenie spolu s tesnením. V prípade Volkswagenu sa to týka Touaregu Hybrid, Porsche Panamery a Cayenne Hybrid a modelov Audi A6, A7, S4, S5 a Q7. Jedná sa o preventívnu akciu. K nepatrnému úniku paliva dochádza len u niektorých áut a za určitých situácií, automobilka nemá hlásené požiare.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY