vytisknout velikost písma Audi počas štyroch rokov minie 24 miliárd eur na vývoj desiatich modelov

Audi počas štyroch rokov minie 24 miliárd eur na vývoj desiatich modelov

V roku 2020 chce mať Audi v ponuke desať nových modelov. Na ich vývoj tak bude automobilka potrebovať 24 miliárd eur. Asi 70% z tejto sumy pôjde na samotný vývoj áut a nových technologických postupov.

Celkom by nás zaujímalo, aké časti trhu chce ešte Audi obsadzovať, keď okrem chystaného konkurenta pre BMW X6 a Mercedes GLE Coupé má už prakticky v každom segmente nejakého zástupcu. Ale kto vie, možno sa ukáže, že trh potrebuje kompaktný terénny sedemmiestny kupé-kabriolet.

Súčasťou mohutného míňania je aj vývoj "novej generácie extrémne efektívnych spaľovacích motorov", ako Audi uvádza vo svojom vyhlásení. Spolu s motormi automobilka investuje aj do ďalšieho vývoja alternatívnych pohonov a minimalizácie strát energie v pohonnom systéme vozidla.

Audi sa tiež viac sústredí na plug-in hybridy a značka je vraj pripravená uviesť na trh aj vozidlá s palivovými článkami, ak po nich bude dopyt a dostatočne sa rozšíri infraštruktúra.

Bez investícií nebudú ani výrobné závody automobilky a samozrejme sa ďalej vyvíjajú bezpečnostné a asistenčné systémy. Audi tiež stále pracuje na vzájomnej komunikácii áut a prepojení auta s dopravným systémom (sledovanie semaforov, dopravné zápchy, obchádzky).

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY