vytisknout velikost písma Audi počas štyroch rokov minie 24 miliárd eur na vývoj desiatich modelov

Audi počas štyroch rokov minie 24 miliárd eur na vývoj desiatich modelov

V roku 2020 chce mať Audi v ponuke desať nových modelov. Na ich vývoj tak bude automobilka potrebovať 24 miliárd eur. Asi 70% z tejto sumy pôjde na samotný vývoj áut a nových technologických postupov.

Celkom by nás zaujímalo, aké časti trhu chce ešte Audi obsadzovať, keď okrem chystaného konkurenta pre BMW X6 a Mercedes GLE Coupé má už prakticky v každom segmente nejakého zástupcu. Ale kto vie, možno sa ukáže, že trh potrebuje kompaktný terénny sedemmiestny kupé-kabriolet.

Súčasťou mohutného míňania je aj vývoj "novej generácie extrémne efektívnych spaľovacích motorov", ako Audi uvádza vo svojom vyhlásení. Spolu s motormi automobilka investuje aj do ďalšieho vývoja alternatívnych pohonov a minimalizácie strát energie v pohonnom systéme vozidla.

Audi sa tiež viac sústredí na plug-in hybridy a značka je vraj pripravená uviesť na trh aj vozidlá s palivovými článkami, ak po nich bude dopyt a dostatočne sa rozšíri infraštruktúra.

Bez investícií nebudú ani výrobné závody automobilky a samozrejme sa ďalej vyvíjajú bezpečnostné a asistenčné systémy. Audi tiež stále pracuje na vzájomnej komunikácii áut a prepojení auta s dopravným systémom (sledovanie semaforov, dopravné zápchy, obchádzky).

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY