vytisknout velikost písma Audi počas štyroch rokov minie 24 miliárd eur na vývoj desiatich modelov

Audi počas štyroch rokov minie 24 miliárd eur na vývoj desiatich modelov

V roku 2020 chce mať Audi v ponuke desať nových modelov. Na ich vývoj tak bude automobilka potrebovať 24 miliárd eur. Asi 70% z tejto sumy pôjde na samotný vývoj áut a nových technologických postupov.

Celkom by nás zaujímalo, aké časti trhu chce ešte Audi obsadzovať, keď okrem chystaného konkurenta pre BMW X6 a Mercedes GLE Coupé má už prakticky v každom segmente nejakého zástupcu. Ale kto vie, možno sa ukáže, že trh potrebuje kompaktný terénny sedemmiestny kupé-kabriolet.

Súčasťou mohutného míňania je aj vývoj "novej generácie extrémne efektívnych spaľovacích motorov", ako Audi uvádza vo svojom vyhlásení. Spolu s motormi automobilka investuje aj do ďalšieho vývoja alternatívnych pohonov a minimalizácie strát energie v pohonnom systéme vozidla.

Audi sa tiež viac sústredí na plug-in hybridy a značka je vraj pripravená uviesť na trh aj vozidlá s palivovými článkami, ak po nich bude dopyt a dostatočne sa rozšíri infraštruktúra.

Bez investícií nebudú ani výrobné závody automobilky a samozrejme sa ďalej vyvíjajú bezpečnostné a asistenčné systémy. Audi tiež stále pracuje na vzájomnej komunikácii áut a prepojení auta s dopravným systémom (sledovanie semaforov, dopravné zápchy, obchádzky).

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY