vytisknout velikost písma Audi počas štyroch rokov minie 24 miliárd eur na vývoj desiatich modelov

Audi počas štyroch rokov minie 24 miliárd eur na vývoj desiatich modelov

V roku 2020 chce mať Audi v ponuke desať nových modelov. Na ich vývoj tak bude automobilka potrebovať 24 miliárd eur. Asi 70% z tejto sumy pôjde na samotný vývoj áut a nových technologických postupov.

Celkom by nás zaujímalo, aké časti trhu chce ešte Audi obsadzovať, keď okrem chystaného konkurenta pre BMW X6 a Mercedes GLE Coupé má už prakticky v každom segmente nejakého zástupcu. Ale kto vie, možno sa ukáže, že trh potrebuje kompaktný terénny sedemmiestny kupé-kabriolet.

Súčasťou mohutného míňania je aj vývoj "novej generácie extrémne efektívnych spaľovacích motorov", ako Audi uvádza vo svojom vyhlásení. Spolu s motormi automobilka investuje aj do ďalšieho vývoja alternatívnych pohonov a minimalizácie strát energie v pohonnom systéme vozidla.

Audi sa tiež viac sústredí na plug-in hybridy a značka je vraj pripravená uviesť na trh aj vozidlá s palivovými článkami, ak po nich bude dopyt a dostatočne sa rozšíri infraštruktúra.

Bez investícií nebudú ani výrobné závody automobilky a samozrejme sa ďalej vyvíjajú bezpečnostné a asistenčné systémy. Audi tiež stále pracuje na vzájomnej komunikácii áut a prepojení auta s dopravným systémom (sledovanie semaforov, dopravné zápchy, obchádzky).

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY