vytisknout velikost písma Audi počas štyroch rokov minie 24 miliárd eur na vývoj desiatich modelov

Audi počas štyroch rokov minie 24 miliárd eur na vývoj desiatich modelov

V roku 2020 chce mať Audi v ponuke desať nových modelov. Na ich vývoj tak bude automobilka potrebovať 24 miliárd eur. Asi 70% z tejto sumy pôjde na samotný vývoj áut a nových technologických postupov.

Celkom by nás zaujímalo, aké časti trhu chce ešte Audi obsadzovať, keď okrem chystaného konkurenta pre BMW X6 a Mercedes GLE Coupé má už prakticky v každom segmente nejakého zástupcu. Ale kto vie, možno sa ukáže, že trh potrebuje kompaktný terénny sedemmiestny kupé-kabriolet.

Súčasťou mohutného míňania je aj vývoj "novej generácie extrémne efektívnych spaľovacích motorov", ako Audi uvádza vo svojom vyhlásení. Spolu s motormi automobilka investuje aj do ďalšieho vývoja alternatívnych pohonov a minimalizácie strát energie v pohonnom systéme vozidla.

Audi sa tiež viac sústredí na plug-in hybridy a značka je vraj pripravená uviesť na trh aj vozidlá s palivovými článkami, ak po nich bude dopyt a dostatočne sa rozšíri infraštruktúra.

Bez investícií nebudú ani výrobné závody automobilky a samozrejme sa ďalej vyvíjajú bezpečnostné a asistenčné systémy. Audi tiež stále pracuje na vzájomnej komunikácii áut a prepojení auta s dopravným systémom (sledovanie semaforov, dopravné zápchy, obchádzky).

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY