vytisknout velikost písma Audi Performance: 605 koní pre modely RS6 Avant a RS7 Sportback

Audi Performance: 605 koní pre modely RS6 Avant a RS7 Sportback

Štandardný výkon štvormetrového preplňovaného šesťvalca použitého pri modeli Audi RS6 Avant a RS7 Sportback je 412 kW (560 k). Ak vám to náhodou nestačí, máme dobrú správu. Audi aktuálne predstavuje pre oba modely prevedenie Performance, ktoré v praxi znamená predovšetkým ešte viac výkonu.

Preplňovaný osemvalec totiž vo verzii Performance používa nový softvér riadiacej jednotky, vyšší plniaci tlak a motor zvláda vyššie otáčky. To všetko dohromady znamená nárast maximálnych hodnôt na 445 kW (605 k) a krátkodobo až 750 Nm. Šprint na stokilometrovú rýchlosť je teraz otázkou 3,7 sekúnd (-0,2 s), akceleráciu na 200 km/h zvládne RS6 aj RS7 už za 12,1 s (-1,4 s).

Paradoxom však je obmedzovač, ktorý aj v prevedení Performance nedovolí viac ako 250 km/h. Oba modely sú samozrejme schopné ísť rýchlejšie, ale za to si v Audi naúčtujú príplatok. Potom vám posunú maximálku na 280 km/h alebo dokonca na 305 km/h. Spotreby sa vyšší výkon údajne týkať nebude. Aj vďaka prítomnosti systému vypínania polovice valcov sa podľa tabuliek oba modely udržia v kombinovanej prevádzke pod hranicou desiatich litrov.

Štandardom je prirodzene pohon všetkých kolies, ktorý posiela šesťdesiat percent hnacej sily na zadnú nápravu, nechýba ani osemstupňová automatická prevodovka, vzduchový podvozok a možnosť všemožne nastaviť jednotlivé časti vozidla.

Ak máte záujem, pripravte si minimálne 117 000 eur na RS6 Avant, respektíve 121 700 eur na RS7 Sportback. Audi začne prijímať objednávky v novembri.

plusrs_01.jpgplusrs_02.jpgplusrs_03.jpgplusrs_04.jpgplusrs_05.jpgplusrs_06.jpgplusrs_07.jpgplusrs_08.jpgplusrs_09.jpgplusrs_10.jpgplusrs_11.jpgplusrs_12.jpgplusrs_13.jpgplusrs_14.jpgplusrs_15.jpgplusrs_16.jpgplusrs_17.jpgplusrs_18.jpgplusrs_19.jpgplusrs_20.jpgplusrs_21.jpgplusrs_22.jpgplusrs_23.jpgplusrs_24.jpgplusrs_25.jpgplusrs_26.jpgplusrs_27.jpgplusrs_28.jpgplusrs_29.jpgplusrs_30.jpgplusrs_31.jpgplusrs_32.jpgplusrs_33.jpgplusrs_34.jpgplusrs_35.jpgplusrs_36.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY