vytisknout velikost písma Audi Performance: 605 koní pre modely RS6 Avant a RS7 Sportback

Audi Performance: 605 koní pre modely RS6 Avant a RS7 Sportback

Štandardný výkon štvormetrového preplňovaného šesťvalca použitého pri modeli Audi RS6 Avant a RS7 Sportback je 412 kW (560 k). Ak vám to náhodou nestačí, máme dobrú správu. Audi aktuálne predstavuje pre oba modely prevedenie Performance, ktoré v praxi znamená predovšetkým ešte viac výkonu.

Preplňovaný osemvalec totiž vo verzii Performance používa nový softvér riadiacej jednotky, vyšší plniaci tlak a motor zvláda vyššie otáčky. To všetko dohromady znamená nárast maximálnych hodnôt na 445 kW (605 k) a krátkodobo až 750 Nm. Šprint na stokilometrovú rýchlosť je teraz otázkou 3,7 sekúnd (-0,2 s), akceleráciu na 200 km/h zvládne RS6 aj RS7 už za 12,1 s (-1,4 s).

Paradoxom však je obmedzovač, ktorý aj v prevedení Performance nedovolí viac ako 250 km/h. Oba modely sú samozrejme schopné ísť rýchlejšie, ale za to si v Audi naúčtujú príplatok. Potom vám posunú maximálku na 280 km/h alebo dokonca na 305 km/h. Spotreby sa vyšší výkon údajne týkať nebude. Aj vďaka prítomnosti systému vypínania polovice valcov sa podľa tabuliek oba modely udržia v kombinovanej prevádzke pod hranicou desiatich litrov.

Štandardom je prirodzene pohon všetkých kolies, ktorý posiela šesťdesiat percent hnacej sily na zadnú nápravu, nechýba ani osemstupňová automatická prevodovka, vzduchový podvozok a možnosť všemožne nastaviť jednotlivé časti vozidla.

Ak máte záujem, pripravte si minimálne 117 000 eur na RS6 Avant, respektíve 121 700 eur na RS7 Sportback. Audi začne prijímať objednávky v novembri.

plusrs_01.jpgplusrs_02.jpgplusrs_03.jpgplusrs_04.jpgplusrs_05.jpgplusrs_06.jpgplusrs_07.jpgplusrs_08.jpgplusrs_09.jpgplusrs_10.jpgplusrs_11.jpgplusrs_12.jpgplusrs_13.jpgplusrs_14.jpgplusrs_15.jpgplusrs_16.jpgplusrs_17.jpgplusrs_18.jpgplusrs_19.jpgplusrs_20.jpgplusrs_21.jpgplusrs_22.jpgplusrs_23.jpgplusrs_24.jpgplusrs_25.jpgplusrs_26.jpgplusrs_27.jpgplusrs_28.jpgplusrs_29.jpgplusrs_30.jpgplusrs_31.jpgplusrs_32.jpgplusrs_33.jpgplusrs_34.jpgplusrs_35.jpgplusrs_36.jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY