vytisknout velikost písma Audi Performance: 605 koní pre modely RS6 Avant a RS7 Sportback

Audi Performance: 605 koní pre modely RS6 Avant a RS7 Sportback

Štandardný výkon štvormetrového preplňovaného šesťvalca použitého pri modeli Audi RS6 Avant a RS7 Sportback je 412 kW (560 k). Ak vám to náhodou nestačí, máme dobrú správu. Audi aktuálne predstavuje pre oba modely prevedenie Performance, ktoré v praxi znamená predovšetkým ešte viac výkonu.

Preplňovaný osemvalec totiž vo verzii Performance používa nový softvér riadiacej jednotky, vyšší plniaci tlak a motor zvláda vyššie otáčky. To všetko dohromady znamená nárast maximálnych hodnôt na 445 kW (605 k) a krátkodobo až 750 Nm. Šprint na stokilometrovú rýchlosť je teraz otázkou 3,7 sekúnd (-0,2 s), akceleráciu na 200 km/h zvládne RS6 aj RS7 už za 12,1 s (-1,4 s).

Paradoxom však je obmedzovač, ktorý aj v prevedení Performance nedovolí viac ako 250 km/h. Oba modely sú samozrejme schopné ísť rýchlejšie, ale za to si v Audi naúčtujú príplatok. Potom vám posunú maximálku na 280 km/h alebo dokonca na 305 km/h. Spotreby sa vyšší výkon údajne týkať nebude. Aj vďaka prítomnosti systému vypínania polovice valcov sa podľa tabuliek oba modely udržia v kombinovanej prevádzke pod hranicou desiatich litrov.

Štandardom je prirodzene pohon všetkých kolies, ktorý posiela šesťdesiat percent hnacej sily na zadnú nápravu, nechýba ani osemstupňová automatická prevodovka, vzduchový podvozok a možnosť všemožne nastaviť jednotlivé časti vozidla.

Ak máte záujem, pripravte si minimálne 117 000 eur na RS6 Avant, respektíve 121 700 eur na RS7 Sportback. Audi začne prijímať objednávky v novembri.

plusrs_01.jpgplusrs_02.jpgplusrs_03.jpgplusrs_04.jpgplusrs_05.jpgplusrs_06.jpgplusrs_07.jpgplusrs_08.jpgplusrs_09.jpgplusrs_10.jpgplusrs_11.jpgplusrs_12.jpgplusrs_13.jpgplusrs_14.jpgplusrs_15.jpgplusrs_16.jpgplusrs_17.jpgplusrs_18.jpgplusrs_19.jpgplusrs_20.jpgplusrs_21.jpgplusrs_22.jpgplusrs_23.jpgplusrs_24.jpgplusrs_25.jpgplusrs_26.jpgplusrs_27.jpgplusrs_28.jpgplusrs_29.jpgplusrs_30.jpgplusrs_31.jpgplusrs_32.jpgplusrs_33.jpgplusrs_34.jpgplusrs_35.jpgplusrs_36.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY