vytisknout velikost písma Audi oslavuje 25 rokov motorov TDI modelom A7 Sportback Competition

Audi oslavuje 25 rokov motorov TDI modelom A7 Sportback Competition

Audi A7 Sportback Competition je špeciálna edícia modelu A7 Sportback, ktorá vznikla na oslavu štvrťstoročia dieselových motorov TDI. Má naftový motor 3.0 TDI vo vrcholnom prevedení bi-turbo, ktorého výkon bol ešte zvýšený o 5 kW na výsledných 240 kW (326 k). Pri jazde na plný plyn môže jednotka krátkodobo zvýšiť výkon o ďalších 15 kW (20 k).

Najvyšší krútiaci moment má veľmi peknú hodnotu 650 Nm a je k dispozícii medzi 1400 a 2800 ot./min. Keby vám niekto ešte pred pár rokmi povedal, že celkom obyčajné naftové Audi zrýchli na stovku za 5,1 sekundy, zrejme by ste sa na neho pozerali ako na blázna...

V ľavom diaľničnom pruhu tak zase bude o niečo väčší poriadok a prípadných narušiteľov určite vyprevadí dvojitá dávka zo štandardne dodávaných fotónových diel do spätného zrkadla. Audi A7 Sportback Competition dotiž dostane okrem iného štandardne predné svetlá z LED diód.

Novinka taktiež jazdí na 20 "kolesách, za ktorými sa ukrývajú masívne 17" brzdové kotúče. Podvozok bol samozrejme v rámci dôrazu na maximálnu športovosť znížený o 20 mm, takže komfort na slovenských cestách asi nebude úplne prvotriedny. A najdôležitejší údaj zo všetkých sme si schovali na koniec - kombinovaná spotreba je len 6,1 l/100 km.

A7140053_medium.jpgA7140054_medium.jpgA7140055_medium.jpgA7140056_medium.jpgA7140025_medium.jpgA7140026_medium.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY