vytisknout velikost písma Audi oslavuje 25 rokov motorov TDI modelom A7 Sportback Competition

Audi oslavuje 25 rokov motorov TDI modelom A7 Sportback Competition

Audi A7 Sportback Competition je špeciálna edícia modelu A7 Sportback, ktorá vznikla na oslavu štvrťstoročia dieselových motorov TDI. Má naftový motor 3.0 TDI vo vrcholnom prevedení bi-turbo, ktorého výkon bol ešte zvýšený o 5 kW na výsledných 240 kW (326 k). Pri jazde na plný plyn môže jednotka krátkodobo zvýšiť výkon o ďalších 15 kW (20 k).

Najvyšší krútiaci moment má veľmi peknú hodnotu 650 Nm a je k dispozícii medzi 1400 a 2800 ot./min. Keby vám niekto ešte pred pár rokmi povedal, že celkom obyčajné naftové Audi zrýchli na stovku za 5,1 sekundy, zrejme by ste sa na neho pozerali ako na blázna...

V ľavom diaľničnom pruhu tak zase bude o niečo väčší poriadok a prípadných narušiteľov určite vyprevadí dvojitá dávka zo štandardne dodávaných fotónových diel do spätného zrkadla. Audi A7 Sportback Competition dotiž dostane okrem iného štandardne predné svetlá z LED diód.

Novinka taktiež jazdí na 20 "kolesách, za ktorými sa ukrývajú masívne 17" brzdové kotúče. Podvozok bol samozrejme v rámci dôrazu na maximálnu športovosť znížený o 20 mm, takže komfort na slovenských cestách asi nebude úplne prvotriedny. A najdôležitejší údaj zo všetkých sme si schovali na koniec - kombinovaná spotreba je len 6,1 l/100 km.

A7140053_medium.jpgA7140054_medium.jpgA7140055_medium.jpgA7140056_medium.jpgA7140025_medium.jpgA7140026_medium.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY