vytisknout velikost písma Audi oslavuje 20 rokov od zrodenia radu RS modelom RS 4 Avant Nogaro

Audi oslavuje 20 rokov od zrodenia radu RS modelom RS 4 Avant Nogaro

Písal sa rok 1994 a automobilka Audi predstavila model RS2. Toto auto používalo preplňovaný päťvalec s objemom 2,2 litra, vodič mal k dispozícii 315 koní a 410 Nm, stovka bola otázkou 5,4 s a maximálna rýchlosť dosahovala 262 km/h. Motor spolupracoval so šesťstupňovým manuálom a nechýbal ani systém pohonu všetkých kolies. A mimochodom Audi RS2 vzniklo v spolupráci s Porsche.

Čo je ale ešte dôležitejšie, RS2 bol zakladateľ modelového radu Audi RS, ktorý dnes už číta množstvo modelov, vrátane nedávno testovaného RS 6 Avant. Tento rok tým pádom automobilka oslavuje dvadsiate výročie a to je skutočnosť, ktorá si zaslúži pozornosť. Oslavovať bude špeciálnou edíciou RS 4 Avant Nogaro. Svetová premiéra prebehne v Ženeve.

Hlavným poznávacím znamením je perleťovo modrý lak karosérie podobný tomu, aký bol použitý na RS2. A podľa rovnakého vzoru nájdete na RS 4 tiež čierne strešné lyžiny a čierne lišty okolo okien. Čierno-modrú kombináciu očakávajte tiež v interiéri a opäť ide o odkaz na RS2. Novinky pod kapotou ale nehľadajte. Atmosférický osemvalec s výkonom 450 koní dostupných pri 8250 ot./min nakoniec ani žiadne zmeny de facto nepotrebuje.

Základná cena Audi RS4 Avant Nogaro má hodnotu 87 300 eur.

rs44.jpgrs4_8.jpgrs4_2.jpgrs4_4.jpgrs4_5.jpgrs4_6.jpgrs4_7.jpg
Foto: Audi

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY