vytisknout velikost písma Audi oslavuje 20 rokov od zrodenia radu RS modelom RS 4 Avant Nogaro

Audi oslavuje 20 rokov od zrodenia radu RS modelom RS 4 Avant Nogaro

Písal sa rok 1994 a automobilka Audi predstavila model RS2. Toto auto používalo preplňovaný päťvalec s objemom 2,2 litra, vodič mal k dispozícii 315 koní a 410 Nm, stovka bola otázkou 5,4 s a maximálna rýchlosť dosahovala 262 km/h. Motor spolupracoval so šesťstupňovým manuálom a nechýbal ani systém pohonu všetkých kolies. A mimochodom Audi RS2 vzniklo v spolupráci s Porsche.

Čo je ale ešte dôležitejšie, RS2 bol zakladateľ modelového radu Audi RS, ktorý dnes už číta množstvo modelov, vrátane nedávno testovaného RS 6 Avant. Tento rok tým pádom automobilka oslavuje dvadsiate výročie a to je skutočnosť, ktorá si zaslúži pozornosť. Oslavovať bude špeciálnou edíciou RS 4 Avant Nogaro. Svetová premiéra prebehne v Ženeve.

Hlavným poznávacím znamením je perleťovo modrý lak karosérie podobný tomu, aký bol použitý na RS2. A podľa rovnakého vzoru nájdete na RS 4 tiež čierne strešné lyžiny a čierne lišty okolo okien. Čierno-modrú kombináciu očakávajte tiež v interiéri a opäť ide o odkaz na RS2. Novinky pod kapotou ale nehľadajte. Atmosférický osemvalec s výkonom 450 koní dostupných pri 8250 ot./min nakoniec ani žiadne zmeny de facto nepotrebuje.

Základná cena Audi RS4 Avant Nogaro má hodnotu 87 300 eur.

rs44.jpgrs4_8.jpgrs4_2.jpgrs4_4.jpgrs4_5.jpgrs4_6.jpgrs4_7.jpg
Foto: Audi

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY