vytisknout velikost písma Audi opäť pripomína samohybné schopnosti RS7. Tentoraz v Kalifornii

Audi opäť pripomína samohybné schopnosti RS7. Tentoraz v Kalifornii

Audi sa po menšej odmlke opäť pripomenulo s vývojom systému autonómneho riadenia, teda systému, kedy auto ide samotné bez toho, aby ho niekto musel riadiť. Po predstavení na Hockenheime sa vytasila nemecká automobilka s ďalej upraveným prototypom, ktorý si celkom sám vyskúšal trať Sonoma Raceway v Kalifornii.

Audi RS7 vybavené autonómnym riadením, ktoré sa ukázalo na jeseň minulého roka, malo prezývku Bobby. Nová verzia predstavená na okruhu v Kalifornii nesie označenie Robby a oproti svojmu predchodcovi bola ďalej vylepšená. Výkon motora je 412 kW (560 k) a hmotnosť je zhruba o 400 kg nižšia.

Inžinieri postupne vylepšovali čas autonómnej RS7, až sa na koniec voz dostal na hodnotu 2 minút a 1,01 s. Údajne ide o čas lepší ako dosahujú vodiči športových automobilov, na rekord tejto 4050 m dlhej dráhy chýba ale ešte veľa. Allan McNish tu zajazdil so špeciálom Audi R8 pre Le Mans čas 1 minúta a 20,683 s.

Okrem "pretekárskych" RS7 už Audi skôr predstavilo aj klasickú A7 vybavenú rovnakým systémom, ktorá v bežnej prevádzke došla zo Silicon Valley na veľtrh CES v Las Vegas.

Prvým sériovým automobilom vybaveným týmto systémom by malo byť Audi A8 novej generácie.

rs7_1.jpgrs7_2.jpgrs7_3.jpgrs7_4.jpgrs7_5.jpgrs7_6.jpgrs7_7.jpgrs7_8.jpgrs7_9.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY