vytisknout velikost písma Audi opäť pripomína samohybné schopnosti RS7. Tentoraz v Kalifornii

Audi opäť pripomína samohybné schopnosti RS7. Tentoraz v Kalifornii

Audi sa po menšej odmlke opäť pripomenulo s vývojom systému autonómneho riadenia, teda systému, kedy auto ide samotné bez toho, aby ho niekto musel riadiť. Po predstavení na Hockenheime sa vytasila nemecká automobilka s ďalej upraveným prototypom, ktorý si celkom sám vyskúšal trať Sonoma Raceway v Kalifornii.

Audi RS7 vybavené autonómnym riadením, ktoré sa ukázalo na jeseň minulého roka, malo prezývku Bobby. Nová verzia predstavená na okruhu v Kalifornii nesie označenie Robby a oproti svojmu predchodcovi bola ďalej vylepšená. Výkon motora je 412 kW (560 k) a hmotnosť je zhruba o 400 kg nižšia.

Inžinieri postupne vylepšovali čas autonómnej RS7, až sa na koniec voz dostal na hodnotu 2 minút a 1,01 s. Údajne ide o čas lepší ako dosahujú vodiči športových automobilov, na rekord tejto 4050 m dlhej dráhy chýba ale ešte veľa. Allan McNish tu zajazdil so špeciálom Audi R8 pre Le Mans čas 1 minúta a 20,683 s.

Okrem "pretekárskych" RS7 už Audi skôr predstavilo aj klasickú A7 vybavenú rovnakým systémom, ktorá v bežnej prevádzke došla zo Silicon Valley na veľtrh CES v Las Vegas.

Prvým sériovým automobilom vybaveným týmto systémom by malo byť Audi A8 novej generácie.

rs7_1.jpgrs7_2.jpgrs7_3.jpgrs7_4.jpgrs7_5.jpgrs7_6.jpgrs7_7.jpgrs7_8.jpgrs7_9.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY