vytisknout velikost písma Audi opäť pripomína samohybné schopnosti RS7. Tentoraz v Kalifornii

Audi opäť pripomína samohybné schopnosti RS7. Tentoraz v Kalifornii

Audi sa po menšej odmlke opäť pripomenulo s vývojom systému autonómneho riadenia, teda systému, kedy auto ide samotné bez toho, aby ho niekto musel riadiť. Po predstavení na Hockenheime sa vytasila nemecká automobilka s ďalej upraveným prototypom, ktorý si celkom sám vyskúšal trať Sonoma Raceway v Kalifornii.

Audi RS7 vybavené autonómnym riadením, ktoré sa ukázalo na jeseň minulého roka, malo prezývku Bobby. Nová verzia predstavená na okruhu v Kalifornii nesie označenie Robby a oproti svojmu predchodcovi bola ďalej vylepšená. Výkon motora je 412 kW (560 k) a hmotnosť je zhruba o 400 kg nižšia.

Inžinieri postupne vylepšovali čas autonómnej RS7, až sa na koniec voz dostal na hodnotu 2 minút a 1,01 s. Údajne ide o čas lepší ako dosahujú vodiči športových automobilov, na rekord tejto 4050 m dlhej dráhy chýba ale ešte veľa. Allan McNish tu zajazdil so špeciálom Audi R8 pre Le Mans čas 1 minúta a 20,683 s.

Okrem "pretekárskych" RS7 už Audi skôr predstavilo aj klasickú A7 vybavenú rovnakým systémom, ktorá v bežnej prevádzke došla zo Silicon Valley na veľtrh CES v Las Vegas.

Prvým sériovým automobilom vybaveným týmto systémom by malo byť Audi A8 novej generácie.

rs7_1.jpgrs7_2.jpgrs7_3.jpgrs7_4.jpgrs7_5.jpgrs7_6.jpgrs7_7.jpgrs7_8.jpgrs7_9.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY