vytisknout velikost písma Audi opäť pripomína samohybné schopnosti RS7. Tentoraz v Kalifornii

Audi opäť pripomína samohybné schopnosti RS7. Tentoraz v Kalifornii

Audi sa po menšej odmlke opäť pripomenulo s vývojom systému autonómneho riadenia, teda systému, kedy auto ide samotné bez toho, aby ho niekto musel riadiť. Po predstavení na Hockenheime sa vytasila nemecká automobilka s ďalej upraveným prototypom, ktorý si celkom sám vyskúšal trať Sonoma Raceway v Kalifornii.

Audi RS7 vybavené autonómnym riadením, ktoré sa ukázalo na jeseň minulého roka, malo prezývku Bobby. Nová verzia predstavená na okruhu v Kalifornii nesie označenie Robby a oproti svojmu predchodcovi bola ďalej vylepšená. Výkon motora je 412 kW (560 k) a hmotnosť je zhruba o 400 kg nižšia.

Inžinieri postupne vylepšovali čas autonómnej RS7, až sa na koniec voz dostal na hodnotu 2 minút a 1,01 s. Údajne ide o čas lepší ako dosahujú vodiči športových automobilov, na rekord tejto 4050 m dlhej dráhy chýba ale ešte veľa. Allan McNish tu zajazdil so špeciálom Audi R8 pre Le Mans čas 1 minúta a 20,683 s.

Okrem "pretekárskych" RS7 už Audi skôr predstavilo aj klasickú A7 vybavenú rovnakým systémom, ktorá v bežnej prevádzke došla zo Silicon Valley na veľtrh CES v Las Vegas.

Prvým sériovým automobilom vybaveným týmto systémom by malo byť Audi A8 novej generácie.

rs7_1.jpgrs7_2.jpgrs7_3.jpgrs7_4.jpgrs7_5.jpgrs7_6.jpgrs7_7.jpgrs7_8.jpgrs7_9.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY