vytisknout velikost písma Audi opäť pripomína samohybné schopnosti RS7. Tentoraz v Kalifornii

Audi opäť pripomína samohybné schopnosti RS7. Tentoraz v Kalifornii

Audi sa po menšej odmlke opäť pripomenulo s vývojom systému autonómneho riadenia, teda systému, kedy auto ide samotné bez toho, aby ho niekto musel riadiť. Po predstavení na Hockenheime sa vytasila nemecká automobilka s ďalej upraveným prototypom, ktorý si celkom sám vyskúšal trať Sonoma Raceway v Kalifornii.

Audi RS7 vybavené autonómnym riadením, ktoré sa ukázalo na jeseň minulého roka, malo prezývku Bobby. Nová verzia predstavená na okruhu v Kalifornii nesie označenie Robby a oproti svojmu predchodcovi bola ďalej vylepšená. Výkon motora je 412 kW (560 k) a hmotnosť je zhruba o 400 kg nižšia.

Inžinieri postupne vylepšovali čas autonómnej RS7, až sa na koniec voz dostal na hodnotu 2 minút a 1,01 s. Údajne ide o čas lepší ako dosahujú vodiči športových automobilov, na rekord tejto 4050 m dlhej dráhy chýba ale ešte veľa. Allan McNish tu zajazdil so špeciálom Audi R8 pre Le Mans čas 1 minúta a 20,683 s.

Okrem "pretekárskych" RS7 už Audi skôr predstavilo aj klasickú A7 vybavenú rovnakým systémom, ktorá v bežnej prevádzke došla zo Silicon Valley na veľtrh CES v Las Vegas.

Prvým sériovým automobilom vybaveným týmto systémom by malo byť Audi A8 novej generácie.

rs7_1.jpgrs7_2.jpgrs7_3.jpgrs7_4.jpgrs7_5.jpgrs7_6.jpgrs7_7.jpgrs7_8.jpgrs7_9.jpg

Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

včera | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY