vytisknout velikost písma Audi oficiálne oznámilo prípravu modelu Q1. Na trh príde v roku 2016

Audi oficiálne oznámilo prípravu modelu Q1. Na trh príde v roku 2016

O najmenšom zástupcovi rodiny Q automobilky Audi sa hovorí už celkom dlho, ale až dnes bolo oficiálne potvrdené, že je skutočne tento model na programe dňa. Novinka sa bude vyrábať od roku 2016, produkcia bude umiestnená vo fabrike v Ingolstadte. Meno je jasné. Ako základ pre vstup medzi modelmi Q dostane označenie Q1.

Dôvody, prečo sa vedenie Audi rozhodlo k tomuto kroku, sú jednoduché ( zavšetkým hľadaj peniaze...). Nemecká automobilka chce do roku 2020 rozšíriť svoju ponuku zo súčasných 49 modelov minimálne na šesťdesiat. Najmenšie Q tak zďaleka nebude jedinou novinkou, s ktorou sa v budúcnosti stretneme.

V súčasnosti Audi ponúka svojim zákazníkom Q3, RS Q3, Q5, SQ5 a už celkom presluhujúcich Q7. Tento rok sa najlepšie darilo Q5. Do konca októbra zišlo z výrobných pásov 200 000 kusov, čo je o sedemnásť percent lepší výsledok ako v roku 2012.

Podľa neoficiálnych správ, s ktorými sme vás oboznámili skôr, bude Q1 modelom postavené na základoch VW Polo. Dĺžka by nemala presiahnuť 3,8 m, plánuje sa aj hybridná verzia a naopak sa nepočíta so štvorkolkou.

 
 

q1_01.jpg
Foto: Audi

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY