vytisknout velikost písma Audi nechce za každú cenu elektromobily. Lepší je vraj plug-in hybrid

Audi nechce za každú cenu elektromobily. Lepší je vraj plug-in hybrid

Audi sa nebude púšťať do závodov v elektromobilite s konkurenčným BMW či nastupujúcou značkou Tesla. Zákazníci vraj stále radšej kúpia plug-in hybrid ako čistý elektromobil. Aspoň si to teda myslí šéf Audi Rupert Stadler, ktorého vyspovedal britský magazín What Car.

Šéf Audi tvrdí, že nemá zmysel tlačiť sa na trh elektromobilov za každú cenu, keď je ešte tak malý. Usudzuje, že zákazníci jednoducho auto s obmedzeným dojazdom a dlhým nabíjaním nechcú. Podľa jeho slov by vraj zákazníci Tesly radšej kupovali plug-in hybrid Audi Q7, pretože chcú nielen nízke emisie, ale aj veľký dojazd.

Ten samozrejme plug-in hybrid s pomocným spaľovacím motorom poskytne. Stadler tiež tvrdí, že je výhodnejšie stavať plug-in hybridy z bežných modelov a nerobiť kvôli tomu samostatný model vyžadujúci inú technológiu výroby a montáže. Podľa neho sa to automobilke BMW veľmi predraží.

Nové koncernovej platformy už s takou úpravou počítajú, takže Audi vraj nebude mať problém postaviť plug-in hybrid z modelov A6, A8 aj Q7, po ktorých by vraj dopyt bol hlavne v Spojených štátoch. Pohon má obstarávať ako benzínový motor, tak nový efektívny dvojlitrový turbodiesel vyhovujúci najprísnejším emisným normám.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY