vytisknout velikost písma Audi nechce za každú cenu elektromobily. Lepší je vraj plug-in hybrid

Audi nechce za každú cenu elektromobily. Lepší je vraj plug-in hybrid

Audi sa nebude púšťať do závodov v elektromobilite s konkurenčným BMW či nastupujúcou značkou Tesla. Zákazníci vraj stále radšej kúpia plug-in hybrid ako čistý elektromobil. Aspoň si to teda myslí šéf Audi Rupert Stadler, ktorého vyspovedal britský magazín What Car.

Šéf Audi tvrdí, že nemá zmysel tlačiť sa na trh elektromobilov za každú cenu, keď je ešte tak malý. Usudzuje, že zákazníci jednoducho auto s obmedzeným dojazdom a dlhým nabíjaním nechcú. Podľa jeho slov by vraj zákazníci Tesly radšej kupovali plug-in hybrid Audi Q7, pretože chcú nielen nízke emisie, ale aj veľký dojazd.

Ten samozrejme plug-in hybrid s pomocným spaľovacím motorom poskytne. Stadler tiež tvrdí, že je výhodnejšie stavať plug-in hybridy z bežných modelov a nerobiť kvôli tomu samostatný model vyžadujúci inú technológiu výroby a montáže. Podľa neho sa to automobilke BMW veľmi predraží.

Nové koncernovej platformy už s takou úpravou počítajú, takže Audi vraj nebude mať problém postaviť plug-in hybrid z modelov A6, A8 aj Q7, po ktorých by vraj dopyt bol hlavne v Spojených štátoch. Pohon má obstarávať ako benzínový motor, tak nový efektívny dvojlitrový turbodiesel vyhovujúci najprísnejším emisným normám.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY