vytisknout velikost písma Audi nechce za každú cenu elektromobily. Lepší je vraj plug-in hybrid

Audi nechce za každú cenu elektromobily. Lepší je vraj plug-in hybrid

Audi sa nebude púšťať do závodov v elektromobilite s konkurenčným BMW či nastupujúcou značkou Tesla. Zákazníci vraj stále radšej kúpia plug-in hybrid ako čistý elektromobil. Aspoň si to teda myslí šéf Audi Rupert Stadler, ktorého vyspovedal britský magazín What Car.

Šéf Audi tvrdí, že nemá zmysel tlačiť sa na trh elektromobilov za každú cenu, keď je ešte tak malý. Usudzuje, že zákazníci jednoducho auto s obmedzeným dojazdom a dlhým nabíjaním nechcú. Podľa jeho slov by vraj zákazníci Tesly radšej kupovali plug-in hybrid Audi Q7, pretože chcú nielen nízke emisie, ale aj veľký dojazd.

Ten samozrejme plug-in hybrid s pomocným spaľovacím motorom poskytne. Stadler tiež tvrdí, že je výhodnejšie stavať plug-in hybridy z bežných modelov a nerobiť kvôli tomu samostatný model vyžadujúci inú technológiu výroby a montáže. Podľa neho sa to automobilke BMW veľmi predraží.

Nové koncernovej platformy už s takou úpravou počítajú, takže Audi vraj nebude mať problém postaviť plug-in hybrid z modelov A6, A8 aj Q7, po ktorých by vraj dopyt bol hlavne v Spojených štátoch. Pohon má obstarávať ako benzínový motor, tak nový efektívny dvojlitrový turbodiesel vyhovujúci najprísnejším emisným normám.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY