vytisknout velikost písma Audi nechce za každú cenu elektromobily. Lepší je vraj plug-in hybrid

Audi nechce za každú cenu elektromobily. Lepší je vraj plug-in hybrid

Audi sa nebude púšťať do závodov v elektromobilite s konkurenčným BMW či nastupujúcou značkou Tesla. Zákazníci vraj stále radšej kúpia plug-in hybrid ako čistý elektromobil. Aspoň si to teda myslí šéf Audi Rupert Stadler, ktorého vyspovedal britský magazín What Car.

Šéf Audi tvrdí, že nemá zmysel tlačiť sa na trh elektromobilov za každú cenu, keď je ešte tak malý. Usudzuje, že zákazníci jednoducho auto s obmedzeným dojazdom a dlhým nabíjaním nechcú. Podľa jeho slov by vraj zákazníci Tesly radšej kupovali plug-in hybrid Audi Q7, pretože chcú nielen nízke emisie, ale aj veľký dojazd.

Ten samozrejme plug-in hybrid s pomocným spaľovacím motorom poskytne. Stadler tiež tvrdí, že je výhodnejšie stavať plug-in hybridy z bežných modelov a nerobiť kvôli tomu samostatný model vyžadujúci inú technológiu výroby a montáže. Podľa neho sa to automobilke BMW veľmi predraží.

Nové koncernovej platformy už s takou úpravou počítajú, takže Audi vraj nebude mať problém postaviť plug-in hybrid z modelov A6, A8 aj Q7, po ktorých by vraj dopyt bol hlavne v Spojených štátoch. Pohon má obstarávať ako benzínový motor, tak nový efektívny dvojlitrový turbodiesel vyhovujúci najprísnejším emisným normám.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY