vytisknout velikost písma Audi nanuk quattro je dvojdverové SUV s dieselovým desaťvalcom

Vyzerá ako terénne Ferrari 308, pod kapotou má V10 TDI s krútiacim momentom 1000 Nm.
Audi nanuk quattro je dvojdverové SUV s dieselovým desaťvalcom

Terénne kupé, dvojdverové crossovery či ako tomu chcete hovoriť budú v nadchádzajúcich rokoch očividne v kurze. Audi naskakuje na vznikajúcu vlnu konceptom Audi nanuk quattro, ktorý podľa výrobcu " kombinuje jazdné vlastnosti výkonného športového vozidla s odbornosťou Audi quattro na ceste, na pretekárskej dráhe aj v teréne". Nie je to nádherná formulácia ?

Keď necháme zvláštny PR newspeak stranou, zostane nám auto, ktoré zo všetkého najviac pripomína Ferrari 308 na terénnom podvozku. Čo myslíme ako pochvalu! Autorom dizajnu je štúdio Italdesign Giugiaro .

Crossover má podľa Audi jazdné vlastnosti športového vozidla s motorom uloženým uprostred. Áno, uprostred, motor tu tróni pred zadnou nápravou . A teraz to najlepšie. Je to desaťvalec. Dieselový. Po tom, čo emisné normy odsunuli do prepadliska dejín monštruózne V10 TDI z Touaregu aj ešte monstróznejšia V12 TDI z Q7, sa naftové šialenstvo koncernu VW vracia v plnej sile. A keď hovoríme "sile" , myslíme to doslova.

Najvyšší výkon Audi nanuk quattro činí 544 koní, krútiaci moment vrcholí už v 1500 min - 1 hodnotou 1000 Nm. To sa bude dobre pamätať. Vďaka tomu môže automobilka z Ingolstadtu sľubovať pre 1900 kg vážiace SUV zrýchlenie 0-100 km / h za 3,8 s a najvyššiu rýchlosť 305 km/h.

Motor sa chváli prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel, systémom Audi valvelift, priamym vstrekovaním s tlakom 2500 barov a tiež pokročilým termálnym manažmentom. Aj jeho zásluhou dosahuje kombinovaná spotreba len 7,8 l/100 km.

O prenos výkonu sa stará zosilnený sedemstupňový S tronic. Stabilitu a ovládateľnosť zaisťuje vzduchový podvozok s nastaviteľnou výškou a integrálne riadenie s natáčaním zadných kolies. Tie sa v nižších rýchlostiach natáčajú až o deväť stupňov v opačnom smere ako kolesá predné, čo má rovnaký efekt, ako by sa rázvor náprav skrátili o 100 mm. Vo vyššom tempe sa zadné kolesá natočia až o dva a pol stupňa v rovnakom smere ako ich predné kolegyne, čo zosilňuje smerovú stabilitu.

Koncept je postavený na hliníkovom priestorovom ráme Audi Space Frame, obloženom paneli z kompozitu vystuženom uhlíkovými vláknami.

Nanuk je koncept, ale nečudovali by sme sa, keby predznamenával odpoveď Audi na populárnej BMW X6. A s jeho motorom sa určite stretneme ešte predtým - skôr alebo neskôr sa určite objaví pod kapotou nového Audi Q7, ktorého druhá generácia už čaká za dverami .

A ten nanuk? V mytológii Inuitov to nie je žiadna zmrzlina na paličke, ale pán medveďov .

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY