vytisknout velikost písma Audi nanuk quattro je dvojdverové SUV s dieselovým desaťvalcom

Vyzerá ako terénne Ferrari 308, pod kapotou má V10 TDI s krútiacim momentom 1000 Nm.
Audi nanuk quattro je dvojdverové SUV s dieselovým desaťvalcom

Terénne kupé, dvojdverové crossovery či ako tomu chcete hovoriť budú v nadchádzajúcich rokoch očividne v kurze. Audi naskakuje na vznikajúcu vlnu konceptom Audi nanuk quattro, ktorý podľa výrobcu " kombinuje jazdné vlastnosti výkonného športového vozidla s odbornosťou Audi quattro na ceste, na pretekárskej dráhe aj v teréne". Nie je to nádherná formulácia ?

Keď necháme zvláštny PR newspeak stranou, zostane nám auto, ktoré zo všetkého najviac pripomína Ferrari 308 na terénnom podvozku. Čo myslíme ako pochvalu! Autorom dizajnu je štúdio Italdesign Giugiaro .

Crossover má podľa Audi jazdné vlastnosti športového vozidla s motorom uloženým uprostred. Áno, uprostred, motor tu tróni pred zadnou nápravou . A teraz to najlepšie. Je to desaťvalec. Dieselový. Po tom, čo emisné normy odsunuli do prepadliska dejín monštruózne V10 TDI z Touaregu aj ešte monstróznejšia V12 TDI z Q7, sa naftové šialenstvo koncernu VW vracia v plnej sile. A keď hovoríme "sile" , myslíme to doslova.

Najvyšší výkon Audi nanuk quattro činí 544 koní, krútiaci moment vrcholí už v 1500 min - 1 hodnotou 1000 Nm. To sa bude dobre pamätať. Vďaka tomu môže automobilka z Ingolstadtu sľubovať pre 1900 kg vážiace SUV zrýchlenie 0-100 km / h za 3,8 s a najvyššiu rýchlosť 305 km/h.

Motor sa chváli prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel, systémom Audi valvelift, priamym vstrekovaním s tlakom 2500 barov a tiež pokročilým termálnym manažmentom. Aj jeho zásluhou dosahuje kombinovaná spotreba len 7,8 l/100 km.

O prenos výkonu sa stará zosilnený sedemstupňový S tronic. Stabilitu a ovládateľnosť zaisťuje vzduchový podvozok s nastaviteľnou výškou a integrálne riadenie s natáčaním zadných kolies. Tie sa v nižších rýchlostiach natáčajú až o deväť stupňov v opačnom smere ako kolesá predné, čo má rovnaký efekt, ako by sa rázvor náprav skrátili o 100 mm. Vo vyššom tempe sa zadné kolesá natočia až o dva a pol stupňa v rovnakom smere ako ich predné kolegyne, čo zosilňuje smerovú stabilitu.

Koncept je postavený na hliníkovom priestorovom ráme Audi Space Frame, obloženom paneli z kompozitu vystuženom uhlíkovými vláknami.

Nanuk je koncept, ale nečudovali by sme sa, keby predznamenával odpoveď Audi na populárnej BMW X6. A s jeho motorom sa určite stretneme ešte predtým - skôr alebo neskôr sa určite objaví pod kapotou nového Audi Q7, ktorého druhá generácia už čaká za dverami .

A ten nanuk? V mytológii Inuitov to nie je žiadna zmrzlina na paličke, ale pán medveďov .

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY