vytisknout velikost písma Audi nanuk quattro je dvojdverové SUV s dieselovým desaťvalcom

Vyzerá ako terénne Ferrari 308, pod kapotou má V10 TDI s krútiacim momentom 1000 Nm.
Audi nanuk quattro je dvojdverové SUV s dieselovým desaťvalcom

Terénne kupé, dvojdverové crossovery či ako tomu chcete hovoriť budú v nadchádzajúcich rokoch očividne v kurze. Audi naskakuje na vznikajúcu vlnu konceptom Audi nanuk quattro, ktorý podľa výrobcu " kombinuje jazdné vlastnosti výkonného športového vozidla s odbornosťou Audi quattro na ceste, na pretekárskej dráhe aj v teréne". Nie je to nádherná formulácia ?

Keď necháme zvláštny PR newspeak stranou, zostane nám auto, ktoré zo všetkého najviac pripomína Ferrari 308 na terénnom podvozku. Čo myslíme ako pochvalu! Autorom dizajnu je štúdio Italdesign Giugiaro .

Crossover má podľa Audi jazdné vlastnosti športového vozidla s motorom uloženým uprostred. Áno, uprostred, motor tu tróni pred zadnou nápravou . A teraz to najlepšie. Je to desaťvalec. Dieselový. Po tom, čo emisné normy odsunuli do prepadliska dejín monštruózne V10 TDI z Touaregu aj ešte monstróznejšia V12 TDI z Q7, sa naftové šialenstvo koncernu VW vracia v plnej sile. A keď hovoríme "sile" , myslíme to doslova.

Najvyšší výkon Audi nanuk quattro činí 544 koní, krútiaci moment vrcholí už v 1500 min - 1 hodnotou 1000 Nm. To sa bude dobre pamätať. Vďaka tomu môže automobilka z Ingolstadtu sľubovať pre 1900 kg vážiace SUV zrýchlenie 0-100 km / h za 3,8 s a najvyššiu rýchlosť 305 km/h.

Motor sa chváli prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel, systémom Audi valvelift, priamym vstrekovaním s tlakom 2500 barov a tiež pokročilým termálnym manažmentom. Aj jeho zásluhou dosahuje kombinovaná spotreba len 7,8 l/100 km.

O prenos výkonu sa stará zosilnený sedemstupňový S tronic. Stabilitu a ovládateľnosť zaisťuje vzduchový podvozok s nastaviteľnou výškou a integrálne riadenie s natáčaním zadných kolies. Tie sa v nižších rýchlostiach natáčajú až o deväť stupňov v opačnom smere ako kolesá predné, čo má rovnaký efekt, ako by sa rázvor náprav skrátili o 100 mm. Vo vyššom tempe sa zadné kolesá natočia až o dva a pol stupňa v rovnakom smere ako ich predné kolegyne, čo zosilňuje smerovú stabilitu.

Koncept je postavený na hliníkovom priestorovom ráme Audi Space Frame, obloženom paneli z kompozitu vystuženom uhlíkovými vláknami.

Nanuk je koncept, ale nečudovali by sme sa, keby predznamenával odpoveď Audi na populárnej BMW X6. A s jeho motorom sa určite stretneme ešte predtým - skôr alebo neskôr sa určite objaví pod kapotou nového Audi Q7, ktorého druhá generácia už čaká za dverami .

A ten nanuk? V mytológii Inuitov to nie je žiadna zmrzlina na paličke, ale pán medveďov .

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY