vytisknout velikost písma Audi nachystalo pre Wörthersee model TT s výkonom 600 koní

Audi nachystalo pre Wörthersee model TT s výkonom 600 koní

Škoda vezie k Wörthersee závodnú Fabiu s karosériou kombi, Volkswagen pre zmenu dorazí s posilneným Golfom GTI a bokom nezostane ani Audi. Aj táto automobilka si pripravila pomerne zaujímavý výstavný exponát. Na zraze GTI bude možnosť vidieť model TT clubsport osadený motorom 2.5 TFSI, ktorého výkon ale povyrástol na 441 kW, teda 600 koní.

Preplňovaný benzínový motor s objemom 2480 cm3 totiž dostal kombináciu klasického turbodúchadla a elektrického kompresora, ktorý už koncern Volkswagen predstavil skôr. Výhody sú stále rovnaké. Elektrický kompresor pracuje nezávisle na rýchlosti výfukových plynov, takže ponúkne lepšiu odozvu a intenzívnejší záťah v nízkych otáčkach.

Motor 2.5 TFSI dohromady vyprodukuje 441 kW (600 k) a 650 Nm dostupných od troch do siedmich tisíc otáčok. TT clubsport je navyše veľmi ľahké auto, váži iba 1 396 kg, takže sa nemožno čudovať tomu, že stovka prebehne za 3,6 s a maximálka je 310 km/h. Pre prípadných záujemcov je dobrou správou fakt, že ide o systém veľmi blízky sériovej výrobe. Mimochodom prevodovka je šesťstupňová manuálna.

Audi TT clubsport potom dostalo rad ďalších úprav tak, aby na seba dokázalo pritiahnuť dostatočnú pozornosť. Karoséria bola rozšírená o 14 cm, auto dostalo prepracovanú aerodynamiku, poriadne krídlo dozadu a dvadsaťpalcové kolesá.

clubsport_01.jpgclubsport_02.jpgclubsport_03.jpgclubsport_04.jpgclubsport_05.jpgclubsport_06.jpgclubsport_07.jpgclubsport_08.jpgclubsport_09.jpgclubsport_10.jpgclubsport_11.jpgclubsport_12.jpgclubsport_13.jpgclubsport_14.jpgclubsport_15.jpgclubsport_16.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY