vytisknout velikost písma Audi nachystalo pre Wörthersee model TT s výkonom 600 koní

Audi nachystalo pre Wörthersee model TT s výkonom 600 koní

Škoda vezie k Wörthersee závodnú Fabiu s karosériou kombi, Volkswagen pre zmenu dorazí s posilneným Golfom GTI a bokom nezostane ani Audi. Aj táto automobilka si pripravila pomerne zaujímavý výstavný exponát. Na zraze GTI bude možnosť vidieť model TT clubsport osadený motorom 2.5 TFSI, ktorého výkon ale povyrástol na 441 kW, teda 600 koní.

Preplňovaný benzínový motor s objemom 2480 cm3 totiž dostal kombináciu klasického turbodúchadla a elektrického kompresora, ktorý už koncern Volkswagen predstavil skôr. Výhody sú stále rovnaké. Elektrický kompresor pracuje nezávisle na rýchlosti výfukových plynov, takže ponúkne lepšiu odozvu a intenzívnejší záťah v nízkych otáčkach.

Motor 2.5 TFSI dohromady vyprodukuje 441 kW (600 k) a 650 Nm dostupných od troch do siedmich tisíc otáčok. TT clubsport je navyše veľmi ľahké auto, váži iba 1 396 kg, takže sa nemožno čudovať tomu, že stovka prebehne za 3,6 s a maximálka je 310 km/h. Pre prípadných záujemcov je dobrou správou fakt, že ide o systém veľmi blízky sériovej výrobe. Mimochodom prevodovka je šesťstupňová manuálna.

Audi TT clubsport potom dostalo rad ďalších úprav tak, aby na seba dokázalo pritiahnuť dostatočnú pozornosť. Karoséria bola rozšírená o 14 cm, auto dostalo prepracovanú aerodynamiku, poriadne krídlo dozadu a dvadsaťpalcové kolesá.

clubsport_01.jpgclubsport_02.jpgclubsport_03.jpgclubsport_04.jpgclubsport_05.jpgclubsport_06.jpgclubsport_07.jpgclubsport_08.jpgclubsport_09.jpgclubsport_10.jpgclubsport_11.jpgclubsport_12.jpgclubsport_13.jpgclubsport_14.jpgclubsport_15.jpgclubsport_16.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY