vytisknout velikost písma Audi nachystalo pre Wörthersee model TT s výkonom 600 koní

Audi nachystalo pre Wörthersee model TT s výkonom 600 koní

Škoda vezie k Wörthersee závodnú Fabiu s karosériou kombi, Volkswagen pre zmenu dorazí s posilneným Golfom GTI a bokom nezostane ani Audi. Aj táto automobilka si pripravila pomerne zaujímavý výstavný exponát. Na zraze GTI bude možnosť vidieť model TT clubsport osadený motorom 2.5 TFSI, ktorého výkon ale povyrástol na 441 kW, teda 600 koní.

Preplňovaný benzínový motor s objemom 2480 cm3 totiž dostal kombináciu klasického turbodúchadla a elektrického kompresora, ktorý už koncern Volkswagen predstavil skôr. Výhody sú stále rovnaké. Elektrický kompresor pracuje nezávisle na rýchlosti výfukových plynov, takže ponúkne lepšiu odozvu a intenzívnejší záťah v nízkych otáčkach.

Motor 2.5 TFSI dohromady vyprodukuje 441 kW (600 k) a 650 Nm dostupných od troch do siedmich tisíc otáčok. TT clubsport je navyše veľmi ľahké auto, váži iba 1 396 kg, takže sa nemožno čudovať tomu, že stovka prebehne za 3,6 s a maximálka je 310 km/h. Pre prípadných záujemcov je dobrou správou fakt, že ide o systém veľmi blízky sériovej výrobe. Mimochodom prevodovka je šesťstupňová manuálna.

Audi TT clubsport potom dostalo rad ďalších úprav tak, aby na seba dokázalo pritiahnuť dostatočnú pozornosť. Karoséria bola rozšírená o 14 cm, auto dostalo prepracovanú aerodynamiku, poriadne krídlo dozadu a dvadsaťpalcové kolesá.

clubsport_01.jpgclubsport_02.jpgclubsport_03.jpgclubsport_04.jpgclubsport_05.jpgclubsport_06.jpgclubsport_07.jpgclubsport_08.jpgclubsport_09.jpgclubsport_10.jpgclubsport_11.jpgclubsport_12.jpgclubsport_13.jpgclubsport_14.jpgclubsport_15.jpgclubsport_16.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY