vytisknout velikost písma Audi nachystalo pre Wörthersee model TT s výkonom 600 koní

Audi nachystalo pre Wörthersee model TT s výkonom 600 koní

Škoda vezie k Wörthersee závodnú Fabiu s karosériou kombi, Volkswagen pre zmenu dorazí s posilneným Golfom GTI a bokom nezostane ani Audi. Aj táto automobilka si pripravila pomerne zaujímavý výstavný exponát. Na zraze GTI bude možnosť vidieť model TT clubsport osadený motorom 2.5 TFSI, ktorého výkon ale povyrástol na 441 kW, teda 600 koní.

Preplňovaný benzínový motor s objemom 2480 cm3 totiž dostal kombináciu klasického turbodúchadla a elektrického kompresora, ktorý už koncern Volkswagen predstavil skôr. Výhody sú stále rovnaké. Elektrický kompresor pracuje nezávisle na rýchlosti výfukových plynov, takže ponúkne lepšiu odozvu a intenzívnejší záťah v nízkych otáčkach.

Motor 2.5 TFSI dohromady vyprodukuje 441 kW (600 k) a 650 Nm dostupných od troch do siedmich tisíc otáčok. TT clubsport je navyše veľmi ľahké auto, váži iba 1 396 kg, takže sa nemožno čudovať tomu, že stovka prebehne za 3,6 s a maximálka je 310 km/h. Pre prípadných záujemcov je dobrou správou fakt, že ide o systém veľmi blízky sériovej výrobe. Mimochodom prevodovka je šesťstupňová manuálna.

Audi TT clubsport potom dostalo rad ďalších úprav tak, aby na seba dokázalo pritiahnuť dostatočnú pozornosť. Karoséria bola rozšírená o 14 cm, auto dostalo prepracovanú aerodynamiku, poriadne krídlo dozadu a dvadsaťpalcové kolesá.

clubsport_01.jpgclubsport_02.jpgclubsport_03.jpgclubsport_04.jpgclubsport_05.jpgclubsport_06.jpgclubsport_07.jpgclubsport_08.jpgclubsport_09.jpgclubsport_10.jpgclubsport_11.jpgclubsport_12.jpgclubsport_13.jpgclubsport_14.jpgclubsport_15.jpgclubsport_16.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY