vytisknout velikost písma Audi nachystalo pre Wörthersee model TT s výkonom 600 koní

Audi nachystalo pre Wörthersee model TT s výkonom 600 koní

Škoda vezie k Wörthersee závodnú Fabiu s karosériou kombi, Volkswagen pre zmenu dorazí s posilneným Golfom GTI a bokom nezostane ani Audi. Aj táto automobilka si pripravila pomerne zaujímavý výstavný exponát. Na zraze GTI bude možnosť vidieť model TT clubsport osadený motorom 2.5 TFSI, ktorého výkon ale povyrástol na 441 kW, teda 600 koní.

Preplňovaný benzínový motor s objemom 2480 cm3 totiž dostal kombináciu klasického turbodúchadla a elektrického kompresora, ktorý už koncern Volkswagen predstavil skôr. Výhody sú stále rovnaké. Elektrický kompresor pracuje nezávisle na rýchlosti výfukových plynov, takže ponúkne lepšiu odozvu a intenzívnejší záťah v nízkych otáčkach.

Motor 2.5 TFSI dohromady vyprodukuje 441 kW (600 k) a 650 Nm dostupných od troch do siedmich tisíc otáčok. TT clubsport je navyše veľmi ľahké auto, váži iba 1 396 kg, takže sa nemožno čudovať tomu, že stovka prebehne za 3,6 s a maximálka je 310 km/h. Pre prípadných záujemcov je dobrou správou fakt, že ide o systém veľmi blízky sériovej výrobe. Mimochodom prevodovka je šesťstupňová manuálna.

Audi TT clubsport potom dostalo rad ďalších úprav tak, aby na seba dokázalo pritiahnuť dostatočnú pozornosť. Karoséria bola rozšírená o 14 cm, auto dostalo prepracovanú aerodynamiku, poriadne krídlo dozadu a dvadsaťpalcové kolesá.

clubsport_01.jpgclubsport_02.jpgclubsport_03.jpgclubsport_04.jpgclubsport_05.jpgclubsport_06.jpgclubsport_07.jpgclubsport_08.jpgclubsport_09.jpgclubsport_10.jpgclubsport_11.jpgclubsport_12.jpgclubsport_13.jpgclubsport_14.jpgclubsport_15.jpgclubsport_16.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY