vytisknout velikost písma Audi lunar quattro poletí o dva roky na Mesiac

Audi lunar quattro poletí o dva roky na Mesiac

Audi stavia lunárne vozidlo, ktoré sa má v roku 2017 vydať na prieskumnú misiu na Mesiac. S automobikou spolupracuje tím nemeckých vedcov. Budú sa snažiť získať cenu Google Lunar XPRIZE v hodnote 30 miliónov dolárov.

Audi lunar quattro (2).jpgAudi lunar quattro (3).jpgAudi lunar quattro (4).jpgLunárne Audi má Li-Ion akumulátory, nastaviteľný solárny panel a v každom kole jeden elektromotor. Cenu Google Lunar XPRIZE získa ten, kto s vozidlom preskúma aspoň 500 metrov povrchu Mesiaca

Túto čiastku získa ten, kto úspešne pristane na Mesiaci, s prieskumným vozidlom prejde po povrchu Mesiaca aspoň 500 metrov a pošle späť na Zem video a fotografie s HD rozlíšením.

Audi pre túto misiu pripravuje vozidlo lunar quattro, ktoré je vyrobené z hliníka a poháňajú ho štyri v kolesách umiestnené elektromotory napájané Li-Ion akumulátory a nastaviteľným solárnym panelom. Vpredu má vozidlo dve stereoskopické kamery a tiež jednu kameru vedeckú.

Audi lunar quattro sa pokúsi pristáť blízko miesta, kde v roku 1972 dosadla misia Apollo 17, posledný človekom pilotovaná cesta na Masic.

Maximálna rýchlosť vozidla je 3,6 km/h a Audi už ho testuje v rakúskych Alpách alebo napríklad na ostrove Tenerife. V súčasnej dobe sa o cenu Google Lunar XPRIZE uchádza pätnásť tímov z celého sveta.

Audi lunar quattro (5).jpgAudi lunar quattro (1).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY