vytisknout velikost písma Audi končí po 18 rokoch v Le Mans. Vymení ho za elektrickú formulu

Audi sa predstavilo v Le Mans osemnásťkrát, trinásťkrát vyhralo. Budúcnosť je podľa Audi v šampionáte elektrických formulí.
Audi končí po 18 rokoch v Le Mans. Vymení ho za elektrickú formulu

Nie je to tak dávno, čo sa na internete objavili špekulácie, podľa ktorých sa automobilka Audi chystá na radikálne škrty. Dnes to vyzerá, že na týchto informáciách niečo pravdy bolo, pretože práve dnes prišlo oficiálne vyhlásenie o ukončení účasti továrenského tímu v seriáli vytrvalostných pretekov WEC, respektíve v legendárnej dvadsaťštyrihodinovke v Le Mans.

Tento rok tak bol posledný, kedy sa Audi postavilo v kategórii prototypov na štart pretekov v Le Mans ako továrenský tím. Od budúceho roka táto nemecká automobilka vstúpi do šampionátu Formula E, v ktorom vidí väčší potenciál, pretože lepšie zapadá do stratégie všeobecného rozširovania elektromobilov. To je tiež oficiálny dôvod odchodu z Le Mans, ale všetci tak nejako cítia, že ten pravý dôvod bude možno trochu inde.

Audi sa zúčastnilo osemnástich ročníkov pretekov v Le Mans a z toho trinásťkrát oslavovalo víťazstvo. Zaujímavý bol napríklad rok 2006, kedy značka Audi ako vôbec prvá vyhrala s naftovým špeciálom, alebo rok 2012, kedy sa táto situácia opakovalo s hybridnou pohonnou jednotkou. Niet pochýb o tom, že spomínaných osemnásť rokov bolo veľmi úspešných. Naposledy vyhralo Audi v Le Mans v roku 2014, posledné ročníky 2015 a 2016 ovládlo Porsche.

Nemecká automobilka prehodnocuje svoju účasť aj v ďalších seriáloch. V DTM bude údajne pokračovať ďalej, otáznik sa ale vznáša nad seriálom FIA World Rallycross Championship.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY