vytisknout velikost písma Audi h-tron concept a A4 allroad: Dve svetové premiéry pre Detroit

Audi h-tron concept a A4 allroad: Dve svetové premiéry pre Detroit

Ani automobilka Audi nechýba na autosalóne v Detroite, kam priviezla hneď niekoľko noviniek. Vo svetovej premiére sa tu predstavuje koncept h-tron quattro a nová generácia A4 allroad quattro.

Audi h-tron quattro concept nadväzuje na koncept e-tron predstavený vo Frankfurte. Základ oboch vozidiel je veľmi podobný, ale je tu jeden významný rozdiel. Nová štúdia totiž pracuje s palivovými článkami, ktoré premieňajú vodík na elektrickú energiu.

audi_25.jpgaudi_23.jpgaudi_24.jpg
Po čisto elektrickom koncepte e-tron predstavuje Audi novú verziu pracujúcu s vodíkovými článkami. Volá sa h-tron quattro concept

Vodík je čerpaný z trojice nádrží uložených pod priestorom pre posádku. Nádrže môžu byť kompletne naplnené už za štyri minúty, pričom ich objem stačí na prejdenie šiesťsto kilometrov. Vozidlo ako také poháňa dvojica elektromotorov, kedy sa každý stará o jednu nápravu.

Ten vpredu má výkon 90 kW, ten zadný potom ponúkne 140 kW. Zrýchlenie na 100 km/h dokáže h-tron za menej ako sedem sekúnd a maximálne sa rozbehne na 200 km/h. Voz tiež používa akumulátor, do ktorého sa ukladá energia získaná pri rekuperovaní. Tú systém následne využíva pri zrýchľovaní.

Druhou dôležitou novinkou je A4 novej generácie v prevedení allroad quattro. Presne podľa známeho receptu dostal aj tento voz oplastovanú karosériu a vyšší podvozok. Rozdiel oproti sériovej verzii činí v závislosti na použitých kolesách 23 až 34 mm.

audi_05.jpgaudi_06.jpgaudi_07.jpg
Druhou dôležitou premiérou predstavenou v Detroite je Audi A4 allroad quattro. Opäť ide o oplastovanú verziu klasického kombíku

V ponuke budú naftové motory s výkonom 120 kW (163 k) alebo 140 kW (190 k). Neskôr dorazí ešte prevedenie s výkonom 110 kW (150 k). Prípadní záujemcovia ale môžu siahnuť aj po dvoch verziách motora 3.0 TDI, kedy tá slabšia má 160 kW (218 k) a tá silnejšia 200 kW (272 k). Priaznivci benzínu si prídu na svoje pri motore 2.0 TFSI s výkonom 185 kW (252 k).

Bez ohľadu na zvolenú motorizáciu dostanete vždy pohon všetkých kolies. Naopak podľa vybraného motora bude váš automobil kombinovaný buď so šesťstupňovým manuálom, prípadne so sedem alebo osemstupňovým automatom. Do predaja dorazí nový allroad v lete tohto roku.

audi_08.jpgaudi_09.jpgaudi_10.jpgaudi_11.jpgaudi_12.jpgaudi_13.jpgaudi_14.jpgaudi_15.jpgaudi_16.jpgaudi_17.jpgaudi_18.jpgaudi_19.jpgaudi_20.jpgaudi_21.jpgaudi_22.jpgaudi_26.jpgaudi_27.jpgaudi_28.jpgaudi_29.jpgaudi_30.jpgaudi_31.jpgaudi_32.jpgaudi_35.jpgaudi_34.jpgaudi_36.jpgaudi_37.jpgaudi_38.jpgaudi_39.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY