vytisknout velikost písma Audi h-tron concept a A4 allroad: Dve svetové premiéry pre Detroit

Audi h-tron concept a A4 allroad: Dve svetové premiéry pre Detroit

Ani automobilka Audi nechýba na autosalóne v Detroite, kam priviezla hneď niekoľko noviniek. Vo svetovej premiére sa tu predstavuje koncept h-tron quattro a nová generácia A4 allroad quattro.

Audi h-tron quattro concept nadväzuje na koncept e-tron predstavený vo Frankfurte. Základ oboch vozidiel je veľmi podobný, ale je tu jeden významný rozdiel. Nová štúdia totiž pracuje s palivovými článkami, ktoré premieňajú vodík na elektrickú energiu.

audi_25.jpgaudi_23.jpgaudi_24.jpg
Po čisto elektrickom koncepte e-tron predstavuje Audi novú verziu pracujúcu s vodíkovými článkami. Volá sa h-tron quattro concept

Vodík je čerpaný z trojice nádrží uložených pod priestorom pre posádku. Nádrže môžu byť kompletne naplnené už za štyri minúty, pričom ich objem stačí na prejdenie šiesťsto kilometrov. Vozidlo ako také poháňa dvojica elektromotorov, kedy sa každý stará o jednu nápravu.

Ten vpredu má výkon 90 kW, ten zadný potom ponúkne 140 kW. Zrýchlenie na 100 km/h dokáže h-tron za menej ako sedem sekúnd a maximálne sa rozbehne na 200 km/h. Voz tiež používa akumulátor, do ktorého sa ukladá energia získaná pri rekuperovaní. Tú systém následne využíva pri zrýchľovaní.

Druhou dôležitou novinkou je A4 novej generácie v prevedení allroad quattro. Presne podľa známeho receptu dostal aj tento voz oplastovanú karosériu a vyšší podvozok. Rozdiel oproti sériovej verzii činí v závislosti na použitých kolesách 23 až 34 mm.

audi_05.jpgaudi_06.jpgaudi_07.jpg
Druhou dôležitou premiérou predstavenou v Detroite je Audi A4 allroad quattro. Opäť ide o oplastovanú verziu klasického kombíku

V ponuke budú naftové motory s výkonom 120 kW (163 k) alebo 140 kW (190 k). Neskôr dorazí ešte prevedenie s výkonom 110 kW (150 k). Prípadní záujemcovia ale môžu siahnuť aj po dvoch verziách motora 3.0 TDI, kedy tá slabšia má 160 kW (218 k) a tá silnejšia 200 kW (272 k). Priaznivci benzínu si prídu na svoje pri motore 2.0 TFSI s výkonom 185 kW (252 k).

Bez ohľadu na zvolenú motorizáciu dostanete vždy pohon všetkých kolies. Naopak podľa vybraného motora bude váš automobil kombinovaný buď so šesťstupňovým manuálom, prípadne so sedem alebo osemstupňovým automatom. Do predaja dorazí nový allroad v lete tohto roku.

audi_08.jpgaudi_09.jpgaudi_10.jpgaudi_11.jpgaudi_12.jpgaudi_13.jpgaudi_14.jpgaudi_15.jpgaudi_16.jpgaudi_17.jpgaudi_18.jpgaudi_19.jpgaudi_20.jpgaudi_21.jpgaudi_22.jpgaudi_26.jpgaudi_27.jpgaudi_28.jpgaudi_29.jpgaudi_30.jpgaudi_31.jpgaudi_32.jpgaudi_35.jpgaudi_34.jpgaudi_36.jpgaudi_37.jpgaudi_38.jpgaudi_39.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY