vytisknout velikost písma Audi h-tron concept a A4 allroad: Dve svetové premiéry pre Detroit

Audi h-tron concept a A4 allroad: Dve svetové premiéry pre Detroit

Ani automobilka Audi nechýba na autosalóne v Detroite, kam priviezla hneď niekoľko noviniek. Vo svetovej premiére sa tu predstavuje koncept h-tron quattro a nová generácia A4 allroad quattro.

Audi h-tron quattro concept nadväzuje na koncept e-tron predstavený vo Frankfurte. Základ oboch vozidiel je veľmi podobný, ale je tu jeden významný rozdiel. Nová štúdia totiž pracuje s palivovými článkami, ktoré premieňajú vodík na elektrickú energiu.

audi_25.jpgaudi_23.jpgaudi_24.jpg
Po čisto elektrickom koncepte e-tron predstavuje Audi novú verziu pracujúcu s vodíkovými článkami. Volá sa h-tron quattro concept

Vodík je čerpaný z trojice nádrží uložených pod priestorom pre posádku. Nádrže môžu byť kompletne naplnené už za štyri minúty, pričom ich objem stačí na prejdenie šiesťsto kilometrov. Vozidlo ako také poháňa dvojica elektromotorov, kedy sa každý stará o jednu nápravu.

Ten vpredu má výkon 90 kW, ten zadný potom ponúkne 140 kW. Zrýchlenie na 100 km/h dokáže h-tron za menej ako sedem sekúnd a maximálne sa rozbehne na 200 km/h. Voz tiež používa akumulátor, do ktorého sa ukladá energia získaná pri rekuperovaní. Tú systém následne využíva pri zrýchľovaní.

Druhou dôležitou novinkou je A4 novej generácie v prevedení allroad quattro. Presne podľa známeho receptu dostal aj tento voz oplastovanú karosériu a vyšší podvozok. Rozdiel oproti sériovej verzii činí v závislosti na použitých kolesách 23 až 34 mm.

audi_05.jpgaudi_06.jpgaudi_07.jpg
Druhou dôležitou premiérou predstavenou v Detroite je Audi A4 allroad quattro. Opäť ide o oplastovanú verziu klasického kombíku

V ponuke budú naftové motory s výkonom 120 kW (163 k) alebo 140 kW (190 k). Neskôr dorazí ešte prevedenie s výkonom 110 kW (150 k). Prípadní záujemcovia ale môžu siahnuť aj po dvoch verziách motora 3.0 TDI, kedy tá slabšia má 160 kW (218 k) a tá silnejšia 200 kW (272 k). Priaznivci benzínu si prídu na svoje pri motore 2.0 TFSI s výkonom 185 kW (252 k).

Bez ohľadu na zvolenú motorizáciu dostanete vždy pohon všetkých kolies. Naopak podľa vybraného motora bude váš automobil kombinovaný buď so šesťstupňovým manuálom, prípadne so sedem alebo osemstupňovým automatom. Do predaja dorazí nový allroad v lete tohto roku.

audi_08.jpgaudi_09.jpgaudi_10.jpgaudi_11.jpgaudi_12.jpgaudi_13.jpgaudi_14.jpgaudi_15.jpgaudi_16.jpgaudi_17.jpgaudi_18.jpgaudi_19.jpgaudi_20.jpgaudi_21.jpgaudi_22.jpgaudi_26.jpgaudi_27.jpgaudi_28.jpgaudi_29.jpgaudi_30.jpgaudi_31.jpgaudi_32.jpgaudi_35.jpgaudi_34.jpgaudi_36.jpgaudi_37.jpgaudi_38.jpgaudi_39.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY