vytisknout velikost písma Audi h-tron concept a A4 allroad: Dve svetové premiéry pre Detroit

Audi h-tron concept a A4 allroad: Dve svetové premiéry pre Detroit

Ani automobilka Audi nechýba na autosalóne v Detroite, kam priviezla hneď niekoľko noviniek. Vo svetovej premiére sa tu predstavuje koncept h-tron quattro a nová generácia A4 allroad quattro.

Audi h-tron quattro concept nadväzuje na koncept e-tron predstavený vo Frankfurte. Základ oboch vozidiel je veľmi podobný, ale je tu jeden významný rozdiel. Nová štúdia totiž pracuje s palivovými článkami, ktoré premieňajú vodík na elektrickú energiu.

audi_25.jpgaudi_23.jpgaudi_24.jpg
Po čisto elektrickom koncepte e-tron predstavuje Audi novú verziu pracujúcu s vodíkovými článkami. Volá sa h-tron quattro concept

Vodík je čerpaný z trojice nádrží uložených pod priestorom pre posádku. Nádrže môžu byť kompletne naplnené už za štyri minúty, pričom ich objem stačí na prejdenie šiesťsto kilometrov. Vozidlo ako také poháňa dvojica elektromotorov, kedy sa každý stará o jednu nápravu.

Ten vpredu má výkon 90 kW, ten zadný potom ponúkne 140 kW. Zrýchlenie na 100 km/h dokáže h-tron za menej ako sedem sekúnd a maximálne sa rozbehne na 200 km/h. Voz tiež používa akumulátor, do ktorého sa ukladá energia získaná pri rekuperovaní. Tú systém následne využíva pri zrýchľovaní.

Druhou dôležitou novinkou je A4 novej generácie v prevedení allroad quattro. Presne podľa známeho receptu dostal aj tento voz oplastovanú karosériu a vyšší podvozok. Rozdiel oproti sériovej verzii činí v závislosti na použitých kolesách 23 až 34 mm.

audi_05.jpgaudi_06.jpgaudi_07.jpg
Druhou dôležitou premiérou predstavenou v Detroite je Audi A4 allroad quattro. Opäť ide o oplastovanú verziu klasického kombíku

V ponuke budú naftové motory s výkonom 120 kW (163 k) alebo 140 kW (190 k). Neskôr dorazí ešte prevedenie s výkonom 110 kW (150 k). Prípadní záujemcovia ale môžu siahnuť aj po dvoch verziách motora 3.0 TDI, kedy tá slabšia má 160 kW (218 k) a tá silnejšia 200 kW (272 k). Priaznivci benzínu si prídu na svoje pri motore 2.0 TFSI s výkonom 185 kW (252 k).

Bez ohľadu na zvolenú motorizáciu dostanete vždy pohon všetkých kolies. Naopak podľa vybraného motora bude váš automobil kombinovaný buď so šesťstupňovým manuálom, prípadne so sedem alebo osemstupňovým automatom. Do predaja dorazí nový allroad v lete tohto roku.

audi_08.jpgaudi_09.jpgaudi_10.jpgaudi_11.jpgaudi_12.jpgaudi_13.jpgaudi_14.jpgaudi_15.jpgaudi_16.jpgaudi_17.jpgaudi_18.jpgaudi_19.jpgaudi_20.jpgaudi_21.jpgaudi_22.jpgaudi_26.jpgaudi_27.jpgaudi_28.jpgaudi_29.jpgaudi_30.jpgaudi_31.jpgaudi_32.jpgaudi_35.jpgaudi_34.jpgaudi_36.jpgaudi_37.jpgaudi_38.jpgaudi_39.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY