vytisknout velikost písma Audi e-tron quattro vyráža do boja proti BMW X6 s elektrickým pohonom

Audi e-tron quattro vyráža do boja proti BMW X6 s elektrickým pohonom
Zoznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Audi e-tron quattro: Fotogaléria

Audi odhalilo koncept veľkého elektrického SUV, ktoré naznačuje podobu budúceho súpera BMW X6 a Mercedesu GLE. Koncept Audi e-tron quattro má aktívnu aerodynamiku a elektrický dojazd cez 500 km.

Podľa Audi bude nabíjanie cez rýchlonabíjačku trvať len asi 30 minút a pri vývoji sa inžinieri zamerali predovšetkým na aerodynamickú efektivitu. Vďaka tomu sa znížia jazdné odpory a predĺži dojazd.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.23.55.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.24.34.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.25.49.png
Audi e-tron quattro síce dôjde ďaleko, ale pomalé nie je – Audi sľubuje krútiaci moment cez 800 Nm

Audi e-tron quattro má vysúvacie spätné kamery namiesto zrkadiel, ktoré premietajú obraz do kabíny. Mení sa geometria zadného krídla a takisto sa vysúva difúzor, čo znižuje aerodynamický odpor pri jazde po diaľnici vyššou rýchlosťou. Nechýbajú ani aktívne klapky usmerňujúce prúdenie vzduchu.

Koncept je poháňaný trojicou elektromotorov, jedným vpredu, dvoma na zadnej náprave. Kombinovaný výkon sústavy činí krátkodobo až 370 kW a krútiaci moment presahuje 800 Nm. Automobilka uvádza zrýchlenie 0-100 km/h za 4,6 s a najvyššiu rýchlosť 210 km/h.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.25.08.png
Namiesto zrkadiel má koncept výsuvné kamery

Audi e-tron quattro je 4,88 m dlhé, 1,93 m široké a iba 1,54 m vysoké. Audi sa chváli súčiniteľom odporu 0,25, údajne najlepším v segmente SUV. Batožinový priestor pojme 615 litrov.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.26.18.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.26.57.png
Aerodynamika je údajne najlepšia zo všetkých SUV
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY