vytisknout velikost písma Audi e-tron quattro vyráža do boja proti BMW X6 s elektrickým pohonom

Audi e-tron quattro vyráža do boja proti BMW X6 s elektrickým pohonom
Zoznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Audi e-tron quattro: Fotogaléria

Audi odhalilo koncept veľkého elektrického SUV, ktoré naznačuje podobu budúceho súpera BMW X6 a Mercedesu GLE. Koncept Audi e-tron quattro má aktívnu aerodynamiku a elektrický dojazd cez 500 km.

Podľa Audi bude nabíjanie cez rýchlonabíjačku trvať len asi 30 minút a pri vývoji sa inžinieri zamerali predovšetkým na aerodynamickú efektivitu. Vďaka tomu sa znížia jazdné odpory a predĺži dojazd.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.23.55.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.24.34.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.25.49.png
Audi e-tron quattro síce dôjde ďaleko, ale pomalé nie je – Audi sľubuje krútiaci moment cez 800 Nm

Audi e-tron quattro má vysúvacie spätné kamery namiesto zrkadiel, ktoré premietajú obraz do kabíny. Mení sa geometria zadného krídla a takisto sa vysúva difúzor, čo znižuje aerodynamický odpor pri jazde po diaľnici vyššou rýchlosťou. Nechýbajú ani aktívne klapky usmerňujúce prúdenie vzduchu.

Koncept je poháňaný trojicou elektromotorov, jedným vpredu, dvoma na zadnej náprave. Kombinovaný výkon sústavy činí krátkodobo až 370 kW a krútiaci moment presahuje 800 Nm. Automobilka uvádza zrýchlenie 0-100 km/h za 4,6 s a najvyššiu rýchlosť 210 km/h.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.25.08.png
Namiesto zrkadiel má koncept výsuvné kamery

Audi e-tron quattro je 4,88 m dlhé, 1,93 m široké a iba 1,54 m vysoké. Audi sa chváli súčiniteľom odporu 0,25, údajne najlepším v segmente SUV. Batožinový priestor pojme 615 litrov.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.26.18.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.26.57.png
Aerodynamika je údajne najlepšia zo všetkých SUV
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY