vytisknout velikost písma Audi e-tron quattro vyráža do boja proti BMW X6 s elektrickým pohonom

Audi e-tron quattro vyráža do boja proti BMW X6 s elektrickým pohonom
Zoznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Audi e-tron quattro: Fotogaléria

Audi odhalilo koncept veľkého elektrického SUV, ktoré naznačuje podobu budúceho súpera BMW X6 a Mercedesu GLE. Koncept Audi e-tron quattro má aktívnu aerodynamiku a elektrický dojazd cez 500 km.

Podľa Audi bude nabíjanie cez rýchlonabíjačku trvať len asi 30 minút a pri vývoji sa inžinieri zamerali predovšetkým na aerodynamickú efektivitu. Vďaka tomu sa znížia jazdné odpory a predĺži dojazd.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.23.55.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.24.34.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.25.49.png
Audi e-tron quattro síce dôjde ďaleko, ale pomalé nie je – Audi sľubuje krútiaci moment cez 800 Nm

Audi e-tron quattro má vysúvacie spätné kamery namiesto zrkadiel, ktoré premietajú obraz do kabíny. Mení sa geometria zadného krídla a takisto sa vysúva difúzor, čo znižuje aerodynamický odpor pri jazde po diaľnici vyššou rýchlosťou. Nechýbajú ani aktívne klapky usmerňujúce prúdenie vzduchu.

Koncept je poháňaný trojicou elektromotorov, jedným vpredu, dvoma na zadnej náprave. Kombinovaný výkon sústavy činí krátkodobo až 370 kW a krútiaci moment presahuje 800 Nm. Automobilka uvádza zrýchlenie 0-100 km/h za 4,6 s a najvyššiu rýchlosť 210 km/h.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.25.08.png
Namiesto zrkadiel má koncept výsuvné kamery

Audi e-tron quattro je 4,88 m dlhé, 1,93 m široké a iba 1,54 m vysoké. Audi sa chváli súčiniteľom odporu 0,25, údajne najlepším v segmente SUV. Batožinový priestor pojme 615 litrov.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.26.18.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.26.57.png
Aerodynamika je údajne najlepšia zo všetkých SUV
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY