vytisknout velikost písma Audi e-tron quattro vyráža do boja proti BMW X6 s elektrickým pohonom

Audi e-tron quattro vyráža do boja proti BMW X6 s elektrickým pohonom
Zoznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Audi e-tron quattro: Fotogaléria

Audi odhalilo koncept veľkého elektrického SUV, ktoré naznačuje podobu budúceho súpera BMW X6 a Mercedesu GLE. Koncept Audi e-tron quattro má aktívnu aerodynamiku a elektrický dojazd cez 500 km.

Podľa Audi bude nabíjanie cez rýchlonabíjačku trvať len asi 30 minút a pri vývoji sa inžinieri zamerali predovšetkým na aerodynamickú efektivitu. Vďaka tomu sa znížia jazdné odpory a predĺži dojazd.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.23.55.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.24.34.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.25.49.png
Audi e-tron quattro síce dôjde ďaleko, ale pomalé nie je – Audi sľubuje krútiaci moment cez 800 Nm

Audi e-tron quattro má vysúvacie spätné kamery namiesto zrkadiel, ktoré premietajú obraz do kabíny. Mení sa geometria zadného krídla a takisto sa vysúva difúzor, čo znižuje aerodynamický odpor pri jazde po diaľnici vyššou rýchlosťou. Nechýbajú ani aktívne klapky usmerňujúce prúdenie vzduchu.

Koncept je poháňaný trojicou elektromotorov, jedným vpredu, dvoma na zadnej náprave. Kombinovaný výkon sústavy činí krátkodobo až 370 kW a krútiaci moment presahuje 800 Nm. Automobilka uvádza zrýchlenie 0-100 km/h za 4,6 s a najvyššiu rýchlosť 210 km/h.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.25.08.png
Namiesto zrkadiel má koncept výsuvné kamery

Audi e-tron quattro je 4,88 m dlhé, 1,93 m široké a iba 1,54 m vysoké. Audi sa chváli súčiniteľom odporu 0,25, údajne najlepším v segmente SUV. Batožinový priestor pojme 615 litrov.

Screen Shot 2015-09-14 at 20.26.18.pngScreen Shot 2015-09-14 at 20.26.57.png
Aerodynamika je údajne najlepšia zo všetkých SUV
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY