vytisknout velikost písma Audi e-tron quattro sa začne vyrábať už o dva roky

Audi e-tron quattro sa začne vyrábať už o dva roky

Elektrická mobilita je po naftových sférach v móde, čo samozrejme automobilky veľmi dobre vnímajú. Napríklad Audi vyrukovalo s oficiálnym vyhlásením, v ktorom sľubuje štart sériovej výroby konceptu e-tron quattro už do dvoch rokov.

Veľkostne vyplní sériové prevedenie elektrického SUV medzeru medzi modelmi Q5 a Q7, čo sa tak nejako očakávalo. Auto dostane hneď tri elektromotory, moderné akumulátory, športové vlastnosti a hlavne dojazd vyše 500 kilometrov na jedno nabitie. Sériová verzia konceptu e-tron quattro sa bude vyrábať v Belgicku.

Kvôli príprave začatia výroby tohto modelu urobí Audi vo svojich európskych továrňach menšie rošádu. V Belgicku, presnejšie povedané v Bruseli, sa totiž vyrába v súčasnosti A1, ktorá sa časom odsťahuje do závodu Martorell v Španielsku. Tam v súčasnosti vzniká Q3, takže aby bola uvoľnená kapacita, musí sa Q3 odsťahovať do Maďarska, kde sa bude vyrábať spolu s modelmi TT, A3 Sedan a A3 Cabriolet.

Okrem automobilu samotného sa budú v továrni Audi v Bruseli vyrábať aj akumulátory pre elektrické vozidlá.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY