vytisknout velikost písma Audi chystá R8, ktorá by mohla dostať naftový desaťvalec

Audi chystá R8, ktorá by mohla dostať naftový desaťvalec

Naftové motory kombinuje automobilka Audi so športovými vozidlami už pomerne dlho. Spomeňme si napríklad na špeciál pre preteky Le Mans predstavený v roku 2008, ktorý používal dieselový dvanásťvalec. Zákazníci si ale auto podobného razenia zaobstarať nemohli. Situácia by sa však mala čoskoro zmeniť.

Objavili sa totiž informácie, podľa ktorých automobilka Audi pripravuje dieselovú verziu modelu R8. Tá by mala prísť krátko po predstavení novej generácie. Špekulácie hovoria o roku 2017. Otázkou je, aký konkrétny motor by v takom prípade bol použitý. Do úvahy údajne pripadá štvorlitrový osemvalec, vylúčený ale nie je ani nový päťlitrový desaťvalec pripravovaný v spolupráci so značkou Bentley.

Dieselový desaťvalec mala už štúdia Nanuk quattro. V jej prípade boli parametre motora 400 kW (544 k) a masívnych 1000 Nm. Stovku auto údajne zvládne za 3,8 s, maximálna rýchlosť má hodnotu 305 km/h.

Tému športových dieselových automobilov Audi opäť otvorilo relatívne nedávno, keď predstavilo koncept dieselovej RS5. Tá okrem samotnej myšlienky prvého naftového vozidla v rade RS prezentovala predovšetkým elektricky poháňané dúchadlo, ktoré by sa malo onedlho predstaviť v sériovej výrobe.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY