vytisknout velikost písma Audi chystá R8, ktorá by mohla dostať naftový desaťvalec

Audi chystá R8, ktorá by mohla dostať naftový desaťvalec

Naftové motory kombinuje automobilka Audi so športovými vozidlami už pomerne dlho. Spomeňme si napríklad na špeciál pre preteky Le Mans predstavený v roku 2008, ktorý používal dieselový dvanásťvalec. Zákazníci si ale auto podobného razenia zaobstarať nemohli. Situácia by sa však mala čoskoro zmeniť.

Objavili sa totiž informácie, podľa ktorých automobilka Audi pripravuje dieselovú verziu modelu R8. Tá by mala prísť krátko po predstavení novej generácie. Špekulácie hovoria o roku 2017. Otázkou je, aký konkrétny motor by v takom prípade bol použitý. Do úvahy údajne pripadá štvorlitrový osemvalec, vylúčený ale nie je ani nový päťlitrový desaťvalec pripravovaný v spolupráci so značkou Bentley.

Dieselový desaťvalec mala už štúdia Nanuk quattro. V jej prípade boli parametre motora 400 kW (544 k) a masívnych 1000 Nm. Stovku auto údajne zvládne za 3,8 s, maximálna rýchlosť má hodnotu 305 km/h.

Tému športových dieselových automobilov Audi opäť otvorilo relatívne nedávno, keď predstavilo koncept dieselovej RS5. Tá okrem samotnej myšlienky prvého naftového vozidla v rade RS prezentovala predovšetkým elektricky poháňané dúchadlo, ktoré by sa malo onedlho predstaviť v sériovej výrobe.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY