vytisknout velikost písma Audi chystá R8, ktorá by mohla dostať naftový desaťvalec

Audi chystá R8, ktorá by mohla dostať naftový desaťvalec

Naftové motory kombinuje automobilka Audi so športovými vozidlami už pomerne dlho. Spomeňme si napríklad na špeciál pre preteky Le Mans predstavený v roku 2008, ktorý používal dieselový dvanásťvalec. Zákazníci si ale auto podobného razenia zaobstarať nemohli. Situácia by sa však mala čoskoro zmeniť.

Objavili sa totiž informácie, podľa ktorých automobilka Audi pripravuje dieselovú verziu modelu R8. Tá by mala prísť krátko po predstavení novej generácie. Špekulácie hovoria o roku 2017. Otázkou je, aký konkrétny motor by v takom prípade bol použitý. Do úvahy údajne pripadá štvorlitrový osemvalec, vylúčený ale nie je ani nový päťlitrový desaťvalec pripravovaný v spolupráci so značkou Bentley.

Dieselový desaťvalec mala už štúdia Nanuk quattro. V jej prípade boli parametre motora 400 kW (544 k) a masívnych 1000 Nm. Stovku auto údajne zvládne za 3,8 s, maximálna rýchlosť má hodnotu 305 km/h.

Tému športových dieselových automobilov Audi opäť otvorilo relatívne nedávno, keď predstavilo koncept dieselovej RS5. Tá okrem samotnej myšlienky prvého naftového vozidla v rade RS prezentovala predovšetkým elektricky poháňané dúchadlo, ktoré by sa malo onedlho predstaviť v sériovej výrobe.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY