vytisknout velikost písma Audi chystá R8, ktorá by mohla dostať naftový desaťvalec

Audi chystá R8, ktorá by mohla dostať naftový desaťvalec

Naftové motory kombinuje automobilka Audi so športovými vozidlami už pomerne dlho. Spomeňme si napríklad na špeciál pre preteky Le Mans predstavený v roku 2008, ktorý používal dieselový dvanásťvalec. Zákazníci si ale auto podobného razenia zaobstarať nemohli. Situácia by sa však mala čoskoro zmeniť.

Objavili sa totiž informácie, podľa ktorých automobilka Audi pripravuje dieselovú verziu modelu R8. Tá by mala prísť krátko po predstavení novej generácie. Špekulácie hovoria o roku 2017. Otázkou je, aký konkrétny motor by v takom prípade bol použitý. Do úvahy údajne pripadá štvorlitrový osemvalec, vylúčený ale nie je ani nový päťlitrový desaťvalec pripravovaný v spolupráci so značkou Bentley.

Dieselový desaťvalec mala už štúdia Nanuk quattro. V jej prípade boli parametre motora 400 kW (544 k) a masívnych 1000 Nm. Stovku auto údajne zvládne za 3,8 s, maximálna rýchlosť má hodnotu 305 km/h.

Tému športových dieselových automobilov Audi opäť otvorilo relatívne nedávno, keď predstavilo koncept dieselovej RS5. Tá okrem samotnej myšlienky prvého naftového vozidla v rade RS prezentovala predovšetkým elektricky poháňané dúchadlo, ktoré by sa malo onedlho predstaviť v sériovej výrobe.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY