vytisknout velikost písma Audi chce od Alfy Romeo práva na mená Q2 a Q4. Fiat to odmieta

Audi chce od Alfy Romeo práva na mená Q2 a Q4. Fiat to odmieta

Medzi automobilkami sa často dejú neuveriteľné bitky o takú maličkosť, akou sú mená a číselné označenie. Audi teraz investuje ohromné sumy do vývoja nových modelov a medzi nimi sú samozrejme aj ďalšie SUV a crossovery. A tie potrebuje Audi nejako pomenovať.

Ponúkalo by sa označenie Q s číslicou. Lenže Audi nemôže len tak použiť na dva chystané modely mená Q2 a Q4, hoci práve tieto vozidlá sú teraz vo vývoji - malý crossover a aj konkurent pre BMW X4. Lenže na mená Q2 a Q4 vlastní práva Alfa Romeo, poťažmo koncern Fiat-Chrysler.

Magazín Car prišiel so správou, že zástupcovia Volkswagenu a Audi už niekoľkokrát rokovali s Fiatom a Alfou Romeo o postúpení práv na tieto dva názvy. A dokonca to vyzeralo, že sa značky dohodnú, pretože Alfa Romeo už nemá v pláne mená Q2 a Q4 používať.

Lenže potom údajne vstúpil do hry najvyšší muž koncernu Sergio Marchionne. Ten by sa síce nebránil predaju mien, ale nie Volkswagenu, svojmu úhlavnému rivalovi. Pritom práve o spojení Fiatu a Volkswagenu do gigantického koncernu sa v zákulisí hovorí už celkom dlho. Niečo také sa ale zrejme nikdy nestane, ak bude pri moci Sergio Marchionne. Ten však už skôr naznačil, že sa chystá v roku 2018 do penzie.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY