vytisknout velikost písma Audi chce od Alfy Romeo práva na mená Q2 a Q4. Fiat to odmieta

Audi chce od Alfy Romeo práva na mená Q2 a Q4. Fiat to odmieta

Medzi automobilkami sa často dejú neuveriteľné bitky o takú maličkosť, akou sú mená a číselné označenie. Audi teraz investuje ohromné sumy do vývoja nových modelov a medzi nimi sú samozrejme aj ďalšie SUV a crossovery. A tie potrebuje Audi nejako pomenovať.

Ponúkalo by sa označenie Q s číslicou. Lenže Audi nemôže len tak použiť na dva chystané modely mená Q2 a Q4, hoci práve tieto vozidlá sú teraz vo vývoji - malý crossover a aj konkurent pre BMW X4. Lenže na mená Q2 a Q4 vlastní práva Alfa Romeo, poťažmo koncern Fiat-Chrysler.

Magazín Car prišiel so správou, že zástupcovia Volkswagenu a Audi už niekoľkokrát rokovali s Fiatom a Alfou Romeo o postúpení práv na tieto dva názvy. A dokonca to vyzeralo, že sa značky dohodnú, pretože Alfa Romeo už nemá v pláne mená Q2 a Q4 používať.

Lenže potom údajne vstúpil do hry najvyšší muž koncernu Sergio Marchionne. Ten by sa síce nebránil predaju mien, ale nie Volkswagenu, svojmu úhlavnému rivalovi. Pritom práve o spojení Fiatu a Volkswagenu do gigantického koncernu sa v zákulisí hovorí už celkom dlho. Niečo také sa ale zrejme nikdy nestane, ak bude pri moci Sergio Marchionne. Ten však už skôr naznačil, že sa chystá v roku 2018 do penzie.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY