vytisknout velikost písma Audi chce od Alfy Romeo práva na mená Q2 a Q4. Fiat to odmieta

Audi chce od Alfy Romeo práva na mená Q2 a Q4. Fiat to odmieta

Medzi automobilkami sa často dejú neuveriteľné bitky o takú maličkosť, akou sú mená a číselné označenie. Audi teraz investuje ohromné sumy do vývoja nových modelov a medzi nimi sú samozrejme aj ďalšie SUV a crossovery. A tie potrebuje Audi nejako pomenovať.

Ponúkalo by sa označenie Q s číslicou. Lenže Audi nemôže len tak použiť na dva chystané modely mená Q2 a Q4, hoci práve tieto vozidlá sú teraz vo vývoji - malý crossover a aj konkurent pre BMW X4. Lenže na mená Q2 a Q4 vlastní práva Alfa Romeo, poťažmo koncern Fiat-Chrysler.

Magazín Car prišiel so správou, že zástupcovia Volkswagenu a Audi už niekoľkokrát rokovali s Fiatom a Alfou Romeo o postúpení práv na tieto dva názvy. A dokonca to vyzeralo, že sa značky dohodnú, pretože Alfa Romeo už nemá v pláne mená Q2 a Q4 používať.

Lenže potom údajne vstúpil do hry najvyšší muž koncernu Sergio Marchionne. Ten by sa síce nebránil predaju mien, ale nie Volkswagenu, svojmu úhlavnému rivalovi. Pritom práve o spojení Fiatu a Volkswagenu do gigantického koncernu sa v zákulisí hovorí už celkom dlho. Niečo také sa ale zrejme nikdy nestane, ak bude pri moci Sergio Marchionne. Ten však už skôr naznačil, že sa chystá v roku 2018 do penzie.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY