vytisknout velikost písma Audi chce od Alfy Romeo práva na mená Q2 a Q4. Fiat to odmieta

Audi chce od Alfy Romeo práva na mená Q2 a Q4. Fiat to odmieta

Medzi automobilkami sa často dejú neuveriteľné bitky o takú maličkosť, akou sú mená a číselné označenie. Audi teraz investuje ohromné sumy do vývoja nových modelov a medzi nimi sú samozrejme aj ďalšie SUV a crossovery. A tie potrebuje Audi nejako pomenovať.

Ponúkalo by sa označenie Q s číslicou. Lenže Audi nemôže len tak použiť na dva chystané modely mená Q2 a Q4, hoci práve tieto vozidlá sú teraz vo vývoji - malý crossover a aj konkurent pre BMW X4. Lenže na mená Q2 a Q4 vlastní práva Alfa Romeo, poťažmo koncern Fiat-Chrysler.

Magazín Car prišiel so správou, že zástupcovia Volkswagenu a Audi už niekoľkokrát rokovali s Fiatom a Alfou Romeo o postúpení práv na tieto dva názvy. A dokonca to vyzeralo, že sa značky dohodnú, pretože Alfa Romeo už nemá v pláne mená Q2 a Q4 používať.

Lenže potom údajne vstúpil do hry najvyšší muž koncernu Sergio Marchionne. Ten by sa síce nebránil predaju mien, ale nie Volkswagenu, svojmu úhlavnému rivalovi. Pritom práve o spojení Fiatu a Volkswagenu do gigantického koncernu sa v zákulisí hovorí už celkom dlho. Niečo také sa ale zrejme nikdy nestane, ak bude pri moci Sergio Marchionne. Ten však už skôr naznačil, že sa chystá v roku 2018 do penzie.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY