vytisknout velikost písma Audi Allroad Shooting Brake je malý crossover so záhadným poslaním

Automobilka z Ingolstadtu privezie do Detroitu novú štúdiu, ktorá snáď naznačuje podobu očakávaného modelu Q1. Mohlo by ale ísť aj o náznak budúceho Audi TT.
Audi Allroad Shooting Brake je malý crossover so záhadným poslaním
Zoznam kapitol
  1. Hnacie ústrojenstvo a základné parametre
  2. Fotogaléria

V trochu netypickom čase, niekoľko minút po polnoci zo soboty na nedeľu, zverejnilo Audi informácie o svojej premiére pre detroitský autosalón: Audi Allroad Shooting Brake.

Jedná sa o malý trojdverový crossover s hybridným pohonom. Jeho rázvor 2,51 m a dĺžka 4,2 m sú dokonca menšie ako v prípade hatchbacku Audi A3. Hybridné hnacie ústrojenstvo je postavené okolo štvorvalca 2.0 TFSI s výkonom 292 koní a krútiacim momentom 380 Nm, ktorému pomáha dvojica elektromotorov.

003-audi-allroad-shooting-brake-concept-leak-1.jpg004-audi-allroad-shooting-brake-concept-leak-1.jpg002-audi-allroad-shooting-brake-concept-leak-1.jpg
Audi Allroad Shooting Brake je menšia ako A3; z nuly na sto zrýchli za 4,6 s

Prvý z nich (40 kW, 270 Nm) je integrovaný v šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovke S tronic. Druhý elektromotor je výkonnejší (85 kW, 270 Nm) a roztáča zadnú nápravu.

Vďaka vodou chladenej lítium-ion batérii s kapacitou 8,8 kWh možno s konceptom prejsť až 50 km v čisto elektrickom režime. Nemusíte pritom spoliehať len na dobíjanie rekuperáciou. Audi Allroad Shooting Brake je plug-in hybrid, takže jeho batériu môžete dobíjať zo siete.

Väčšiu zábavu ale sľubuje aktivácia jazdného režimu Sport, ktorý spojí sily zážihového motora a oboch elektrických. Vďaka kombinovanému výkonu sústavy 408 koní a krútiacemu momentu 650 Nm zvládne auto zrýchlenie na 100 km/h za 4,6 s a rozbehne sa až na elektronicky obmedzených 250 km/h.

Tlačová správa Audi je plná prekvapujúcich odhalení typu, že v Kalifornii v zime by bolo možné ísť s malým Allroadom v jeden deň na snowboard a nasledujúce ráno na kite surfing. Čo konkrétne nám chce automobilka konceptom povedať, sa z komuniké však nedozvieme.

Samozrejme sa ponúka považovať Allroad Shooting Brake za predzvesť očakávaného malého crossoveru Q1. Tomu by nahrávala jeho veľkosť aj pomerne civilný výzor. Koncept má ale palubnú dosku prakticky totožnú s tou, ktorú Audi ukázalo na veľtrhu CES ako interiér budúceho TT.

 005-audi-allroad-shooting-brake-concept-leak-1.jpg768509555.jpg
Palubná doska Allroad Shooting Brake (vľavo) a budúceho TT

Odlišné je v podstate len umiestnenie štartovacieho tlačidla na volante a tvar stredovej konzoly. Koncept Allroad Shooting Brake by teda mohol naznačovať aj podobu nového malého kupé. Dizajnové znaky ako tvar masky chladiča, vytiahnuté blatníky, predné svetlomety či zadné svietidlá si možno na TT celkom dobre predstaviť.

Pravda by ale mohla byť niekde uprostred. Je logické predpokladať, že Audi TT aj Audi Q1 budú zdieľať ako techniku​​, tak dizajnový sloh, a koncept Audi Allroad Shooting Brake teda môže byť predzvesťou oboch.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY