vytisknout velikost písma Audi Allroad Shooting Brake je malý crossover so záhadným poslaním

Automobilka z Ingolstadtu privezie do Detroitu novú štúdiu, ktorá snáď naznačuje podobu očakávaného modelu Q1. Mohlo by ale ísť aj o náznak budúceho Audi TT.
Audi Allroad Shooting Brake je malý crossover so záhadným poslaním
Zoznam kapitol
  1. Hnacie ústrojenstvo a základné parametre
  2. Fotogaléria

V trochu netypickom čase, niekoľko minút po polnoci zo soboty na nedeľu, zverejnilo Audi informácie o svojej premiére pre detroitský autosalón: Audi Allroad Shooting Brake.

Jedná sa o malý trojdverový crossover s hybridným pohonom. Jeho rázvor 2,51 m a dĺžka 4,2 m sú dokonca menšie ako v prípade hatchbacku Audi A3. Hybridné hnacie ústrojenstvo je postavené okolo štvorvalca 2.0 TFSI s výkonom 292 koní a krútiacim momentom 380 Nm, ktorému pomáha dvojica elektromotorov.

003-audi-allroad-shooting-brake-concept-leak-1.jpg004-audi-allroad-shooting-brake-concept-leak-1.jpg002-audi-allroad-shooting-brake-concept-leak-1.jpg
Audi Allroad Shooting Brake je menšia ako A3; z nuly na sto zrýchli za 4,6 s

Prvý z nich (40 kW, 270 Nm) je integrovaný v šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovke S tronic. Druhý elektromotor je výkonnejší (85 kW, 270 Nm) a roztáča zadnú nápravu.

Vďaka vodou chladenej lítium-ion batérii s kapacitou 8,8 kWh možno s konceptom prejsť až 50 km v čisto elektrickom režime. Nemusíte pritom spoliehať len na dobíjanie rekuperáciou. Audi Allroad Shooting Brake je plug-in hybrid, takže jeho batériu môžete dobíjať zo siete.

Väčšiu zábavu ale sľubuje aktivácia jazdného režimu Sport, ktorý spojí sily zážihového motora a oboch elektrických. Vďaka kombinovanému výkonu sústavy 408 koní a krútiacemu momentu 650 Nm zvládne auto zrýchlenie na 100 km/h za 4,6 s a rozbehne sa až na elektronicky obmedzených 250 km/h.

Tlačová správa Audi je plná prekvapujúcich odhalení typu, že v Kalifornii v zime by bolo možné ísť s malým Allroadom v jeden deň na snowboard a nasledujúce ráno na kite surfing. Čo konkrétne nám chce automobilka konceptom povedať, sa z komuniké však nedozvieme.

Samozrejme sa ponúka považovať Allroad Shooting Brake za predzvesť očakávaného malého crossoveru Q1. Tomu by nahrávala jeho veľkosť aj pomerne civilný výzor. Koncept má ale palubnú dosku prakticky totožnú s tou, ktorú Audi ukázalo na veľtrhu CES ako interiér budúceho TT.

 005-audi-allroad-shooting-brake-concept-leak-1.jpg768509555.jpg
Palubná doska Allroad Shooting Brake (vľavo) a budúceho TT

Odlišné je v podstate len umiestnenie štartovacieho tlačidla na volante a tvar stredovej konzoly. Koncept Allroad Shooting Brake by teda mohol naznačovať aj podobu nového malého kupé. Dizajnové znaky ako tvar masky chladiča, vytiahnuté blatníky, predné svetlomety či zadné svietidlá si možno na TT celkom dobre predstaviť.

Pravda by ale mohla byť niekde uprostred. Je logické predpokladať, že Audi TT aj Audi Q1 budú zdieľať ako techniku​​, tak dizajnový sloh, a koncept Audi Allroad Shooting Brake teda môže byť predzvesťou oboch.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY