vytisknout velikost písma Audi A8 Sport: Ako by sa vám páčila naftová S8?

Audi A8 Sport: Ako by sa vám páčila naftová S8?

Nielen Škoda pripravila pre modelový rok 2016 nejaké tie novinky, na svoje si prídu napríklad aj zákazníci automobilky Audi, aj keď sa v tomto prípade zatiaľ bavíme iba o britskom trhu. Tam sa totiž objavuje vlajková loď A8 v novej výbave Sport. A tá neznamená nič iné, než automobil s dizajnom vrcholnej S8, ale s naftovým motorom pod kapotou.

Záujemcovia si tak budú môcť vybrať medzi slabším naftovým šesťvalcom s objemom troch litrov, ktorý posilnil z pôvodných 258 koní na 262 koní, ale ktorý zároveň produkuje menej emisií. Výkonnejšou alternatívou je naftový osemvalec s objemom 4,2 l a s parametrami 385 koní/850 Nm. Tento motor vystrelí Audi A8 na stovku za pekných 4,7 s.

Prevedenie Sport sa týka iba verzií so štandardným rázvorom náprav. Súčasťou sú športové nárazníky, prahové nástavce a devätnásťpalcové zliatinové kolesá so siedmimi dvojitými lúčmi. Vo výbave nájdeme aj diódové svetlá Matrix LED, multimediálny systém MMI, kožené čalúnenie alebo ozvučenie s výkonom 180 W.

a8sport.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY