vytisknout velikost písma Audi A7 schopné jazdy bez vodiča došlo zo Silicon Valley na veľtrh CES

Audi A7 schopné jazdy bez vodiča došlo zo Silicon Valley na veľtrh CES

Audi vyslalo prototyp A7 schopný jazdy bez vodiča na takmer 900 kilometrov dlhú trasu, ktorá viedla sa Silicon Valley do Las Vegas, kde prebehne veľtrh CES 2015 a kde bude tiež túto A7 možné vidieť. Automobilka týmto spôsobom demonštrovala fakt, že už má technológiu autonómneho vozidla takmer pripravenú pre sériovú výrobu.

Na 900 km dlhej trase sa vystriedalo za volantom 5 vybraných novinárov, ktorí si mohli otestovať, aké to je, keď auto kompletne prevezme riadenie. Prototyp Audi A7 vás zbaví vašich vodičských povinností v rýchlostiach od nuly do 110 km/h. Okrem klasických úkonov typu akcelerácie a brzdenia zvládne Audi A7 aj samostatné prechádzanie z pruhu do pruhu.

Koncept Audi A7 dostal prezývku Jack, pričom systém používa rad radarov. Konkrétne ide napríklad o radar dlhého dosahu používaný aj pre adaptívny tempomat, systém Audi Side Assist, ďalšie dva radary stredného dosahu, laserové skenery umiestnené pod maskou chladiča a zadným nárazníkom alebo 3D kameru.

Autonómne Audi A7 sa predstavilo už v októbri. Konkrétne išlo o ostrú verziu RS 7, ktorá si dala jedno rýchle kolo na Hockenheime. Samozrejme bez vodiča.

ces.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY