vytisknout velikost písma Audi A7 schopné jazdy bez vodiča došlo zo Silicon Valley na veľtrh CES

Audi A7 schopné jazdy bez vodiča došlo zo Silicon Valley na veľtrh CES

Audi vyslalo prototyp A7 schopný jazdy bez vodiča na takmer 900 kilometrov dlhú trasu, ktorá viedla sa Silicon Valley do Las Vegas, kde prebehne veľtrh CES 2015 a kde bude tiež túto A7 možné vidieť. Automobilka týmto spôsobom demonštrovala fakt, že už má technológiu autonómneho vozidla takmer pripravenú pre sériovú výrobu.

Na 900 km dlhej trase sa vystriedalo za volantom 5 vybraných novinárov, ktorí si mohli otestovať, aké to je, keď auto kompletne prevezme riadenie. Prototyp Audi A7 vás zbaví vašich vodičských povinností v rýchlostiach od nuly do 110 km/h. Okrem klasických úkonov typu akcelerácie a brzdenia zvládne Audi A7 aj samostatné prechádzanie z pruhu do pruhu.

Koncept Audi A7 dostal prezývku Jack, pričom systém používa rad radarov. Konkrétne ide napríklad o radar dlhého dosahu používaný aj pre adaptívny tempomat, systém Audi Side Assist, ďalšie dva radary stredného dosahu, laserové skenery umiestnené pod maskou chladiča a zadným nárazníkom alebo 3D kameru.

Autonómne Audi A7 sa predstavilo už v októbri. Konkrétne išlo o ostrú verziu RS 7, ktorá si dala jedno rýchle kolo na Hockenheime. Samozrejme bez vodiča.

ces.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY