vytisknout velikost písma Audi A7 schopné jazdy bez vodiča došlo zo Silicon Valley na veľtrh CES

Audi A7 schopné jazdy bez vodiča došlo zo Silicon Valley na veľtrh CES

Audi vyslalo prototyp A7 schopný jazdy bez vodiča na takmer 900 kilometrov dlhú trasu, ktorá viedla sa Silicon Valley do Las Vegas, kde prebehne veľtrh CES 2015 a kde bude tiež túto A7 možné vidieť. Automobilka týmto spôsobom demonštrovala fakt, že už má technológiu autonómneho vozidla takmer pripravenú pre sériovú výrobu.

Na 900 km dlhej trase sa vystriedalo za volantom 5 vybraných novinárov, ktorí si mohli otestovať, aké to je, keď auto kompletne prevezme riadenie. Prototyp Audi A7 vás zbaví vašich vodičských povinností v rýchlostiach od nuly do 110 km/h. Okrem klasických úkonov typu akcelerácie a brzdenia zvládne Audi A7 aj samostatné prechádzanie z pruhu do pruhu.

Koncept Audi A7 dostal prezývku Jack, pričom systém používa rad radarov. Konkrétne ide napríklad o radar dlhého dosahu používaný aj pre adaptívny tempomat, systém Audi Side Assist, ďalšie dva radary stredného dosahu, laserové skenery umiestnené pod maskou chladiča a zadným nárazníkom alebo 3D kameru.

Autonómne Audi A7 sa predstavilo už v októbri. Konkrétne išlo o ostrú verziu RS 7, ktorá si dala jedno rýchle kolo na Hockenheime. Samozrejme bez vodiča.

ces.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY