vytisknout velikost písma Audi A7 h-tron quattro je štvorkolka poháňaná palivovými článkami

Audi A7 h-tron quattro je štvorkolka poháňaná palivovými článkami
Zoznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogaléria

Okrem dizajnovej štúdie Audi Prologue predstavuje ingolstadtská značka skupiny VW na autosalóne v Los Angeles aj prototyp poháňaný palivovými článkami. Audi A7 Sportback h-tron quattro vychádza z modernizovanej verzie A7, ktorú sme zhodou okolností testovali minulý týždeň - avšak s motorom 3.0 TDI biturbo.

Audi A7 Sportback h-tron quattro-28.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-29.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-3.jpg
Nový vodíkový koncept má podľa Audi dojazd cez 500 km

Namiesto neho schováva A7 h-tron pod karosériou dvojicu elektromotorov, ktorá poháňa všetky štyri kolesá. Audi udáva kombinovaný výkon 170 kW a krútiaci moment 540 Nm, čo autu umožňuje zrýchliť na 100 km/h za 7,9 s a vyvinúť rýchlosť 180 km/h. Elektrina pritom nepochádza z rozvodnej siete (aj keď táto možnosť tu tiež je), ale zo sústavy viac ako troch stoviek palivových článkov.

Audi A7 Sportback h-tron quattro-10.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-12.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-18.jpg
Hnacia sústava konceptu A7 h-tron

S palivovými článkami experimentuje už roky rad automobiliek, okrem iného Honda alebo Hyundai. Svoj vodíkový sedan má aj Toyota, ktorá ho začne predávať už budúci rok. Audi deklaruje pripravenosť začať sériovú výrobu A7 h-tron, "akonáhle bude pripravený trh spoločne s infraštruktúrou".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY