vytisknout velikost písma Audi A7 h-tron quattro je štvorkolka poháňaná palivovými článkami

Audi A7 h-tron quattro je štvorkolka poháňaná palivovými článkami
Zoznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogaléria

Okrem dizajnovej štúdie Audi Prologue predstavuje ingolstadtská značka skupiny VW na autosalóne v Los Angeles aj prototyp poháňaný palivovými článkami. Audi A7 Sportback h-tron quattro vychádza z modernizovanej verzie A7, ktorú sme zhodou okolností testovali minulý týždeň - avšak s motorom 3.0 TDI biturbo.

Audi A7 Sportback h-tron quattro-28.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-29.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-3.jpg
Nový vodíkový koncept má podľa Audi dojazd cez 500 km

Namiesto neho schováva A7 h-tron pod karosériou dvojicu elektromotorov, ktorá poháňa všetky štyri kolesá. Audi udáva kombinovaný výkon 170 kW a krútiaci moment 540 Nm, čo autu umožňuje zrýchliť na 100 km/h za 7,9 s a vyvinúť rýchlosť 180 km/h. Elektrina pritom nepochádza z rozvodnej siete (aj keď táto možnosť tu tiež je), ale zo sústavy viac ako troch stoviek palivových článkov.

Audi A7 Sportback h-tron quattro-10.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-12.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-18.jpg
Hnacia sústava konceptu A7 h-tron

S palivovými článkami experimentuje už roky rad automobiliek, okrem iného Honda alebo Hyundai. Svoj vodíkový sedan má aj Toyota, ktorá ho začne predávať už budúci rok. Audi deklaruje pripravenosť začať sériovú výrobu A7 h-tron, "akonáhle bude pripravený trh spoločne s infraštruktúrou".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY