vytisknout velikost písma Audi A7 h-tron quattro je štvorkolka poháňaná palivovými článkami

Audi A7 h-tron quattro je štvorkolka poháňaná palivovými článkami
Zoznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogaléria

Okrem dizajnovej štúdie Audi Prologue predstavuje ingolstadtská značka skupiny VW na autosalóne v Los Angeles aj prototyp poháňaný palivovými článkami. Audi A7 Sportback h-tron quattro vychádza z modernizovanej verzie A7, ktorú sme zhodou okolností testovali minulý týždeň - avšak s motorom 3.0 TDI biturbo.

Audi A7 Sportback h-tron quattro-28.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-29.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-3.jpg
Nový vodíkový koncept má podľa Audi dojazd cez 500 km

Namiesto neho schováva A7 h-tron pod karosériou dvojicu elektromotorov, ktorá poháňa všetky štyri kolesá. Audi udáva kombinovaný výkon 170 kW a krútiaci moment 540 Nm, čo autu umožňuje zrýchliť na 100 km/h za 7,9 s a vyvinúť rýchlosť 180 km/h. Elektrina pritom nepochádza z rozvodnej siete (aj keď táto možnosť tu tiež je), ale zo sústavy viac ako troch stoviek palivových článkov.

Audi A7 Sportback h-tron quattro-10.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-12.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-18.jpg
Hnacia sústava konceptu A7 h-tron

S palivovými článkami experimentuje už roky rad automobiliek, okrem iného Honda alebo Hyundai. Svoj vodíkový sedan má aj Toyota, ktorá ho začne predávať už budúci rok. Audi deklaruje pripravenosť začať sériovú výrobu A7 h-tron, "akonáhle bude pripravený trh spoločne s infraštruktúrou".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY