vytisknout velikost písma Audi A7 h-tron quattro je štvorkolka poháňaná palivovými článkami

Audi A7 h-tron quattro je štvorkolka poháňaná palivovými článkami
Zoznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogaléria

Okrem dizajnovej štúdie Audi Prologue predstavuje ingolstadtská značka skupiny VW na autosalóne v Los Angeles aj prototyp poháňaný palivovými článkami. Audi A7 Sportback h-tron quattro vychádza z modernizovanej verzie A7, ktorú sme zhodou okolností testovali minulý týždeň - avšak s motorom 3.0 TDI biturbo.

Audi A7 Sportback h-tron quattro-28.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-29.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-3.jpg
Nový vodíkový koncept má podľa Audi dojazd cez 500 km

Namiesto neho schováva A7 h-tron pod karosériou dvojicu elektromotorov, ktorá poháňa všetky štyri kolesá. Audi udáva kombinovaný výkon 170 kW a krútiaci moment 540 Nm, čo autu umožňuje zrýchliť na 100 km/h za 7,9 s a vyvinúť rýchlosť 180 km/h. Elektrina pritom nepochádza z rozvodnej siete (aj keď táto možnosť tu tiež je), ale zo sústavy viac ako troch stoviek palivových článkov.

Audi A7 Sportback h-tron quattro-10.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-12.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-18.jpg
Hnacia sústava konceptu A7 h-tron

S palivovými článkami experimentuje už roky rad automobiliek, okrem iného Honda alebo Hyundai. Svoj vodíkový sedan má aj Toyota, ktorá ho začne predávať už budúci rok. Audi deklaruje pripravenosť začať sériovú výrobu A7 h-tron, "akonáhle bude pripravený trh spoločne s infraštruktúrou".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY