vytisknout velikost písma Audi A7 h-tron quattro je štvorkolka poháňaná palivovými článkami

Audi A7 h-tron quattro je štvorkolka poháňaná palivovými článkami
Zoznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogaléria

Okrem dizajnovej štúdie Audi Prologue predstavuje ingolstadtská značka skupiny VW na autosalóne v Los Angeles aj prototyp poháňaný palivovými článkami. Audi A7 Sportback h-tron quattro vychádza z modernizovanej verzie A7, ktorú sme zhodou okolností testovali minulý týždeň - avšak s motorom 3.0 TDI biturbo.

Audi A7 Sportback h-tron quattro-28.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-29.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-3.jpg
Nový vodíkový koncept má podľa Audi dojazd cez 500 km

Namiesto neho schováva A7 h-tron pod karosériou dvojicu elektromotorov, ktorá poháňa všetky štyri kolesá. Audi udáva kombinovaný výkon 170 kW a krútiaci moment 540 Nm, čo autu umožňuje zrýchliť na 100 km/h za 7,9 s a vyvinúť rýchlosť 180 km/h. Elektrina pritom nepochádza z rozvodnej siete (aj keď táto možnosť tu tiež je), ale zo sústavy viac ako troch stoviek palivových článkov.

Audi A7 Sportback h-tron quattro-10.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-12.jpgAudi A7 Sportback h-tron quattro-18.jpg
Hnacia sústava konceptu A7 h-tron

S palivovými článkami experimentuje už roky rad automobiliek, okrem iného Honda alebo Hyundai. Svoj vodíkový sedan má aj Toyota, ktorá ho začne predávať už budúci rok. Audi deklaruje pripravenosť začať sériovú výrobu A7 h-tron, "akonáhle bude pripravený trh spoločne s infraštruktúrou".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY