vytisknout velikost písma Audi A6 Ultra TDI zvládlo na jednu nádrž 1865 kilometrov

Audi A6 Ultra TDI zvládlo na jednu nádrž 1865 kilometrov

Audi A6 v prevedení Ultra sa postaralo o zápis do Guinness knihy rekordov, keď na jednu nádrž najazdilo takmer dvetisíc kilometrov. Počas svojej jazdy prešiel voz štrnásť rôznych štátov po celej Európe. Na svoj rekord potrebovala posádka 28 hodín nepretržitej jazdy.

Za volantom sa striedal motoristický novinár Andrew Frankel a pretekárka Rebecca Jackson. Trasa bola vopred starostlivo naplánovaná tak, aby sa posádka vyhla v čo najväčšej miere horským úsekom a miestam, kde by ich mohla stretnúť kolóna. Počas jazdy zavítalo Audi A6 do Belgicka, Francúzska, Rakúska, Nemecka, Slovinska, Chorvátska, Bosny alebo Srbska.

Naftové verzie Audi A6 majú nádrž disponujúcu objemom 73 litrov. Audi A6 Ultra TDI údajne skončilo s priemernou spotrebou 3,73 l/100 km a najazdilo 1865 km, čo teda znamená, že mohlo najazdiť ešte o pár desiatok kilometrov viac. Priemerná rýchlosť skončila na hodnote 78 km/h.

O rekordný zápis sa postarala verzia osadená naftovým dvojlitrom s výkonom 140 kW (190 k) a sedemstupňovou prevodovkou S tronic. Prevedenie Ultra okrem iného používa kvôli zníženiu hmotnosti aj pružiny vyrobené z kompozitu, ktoré ušetria na hmotnosti 4,4 kg.

rec_1.jpgrec_2.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY