vytisknout velikost písma Audi A6 Ultra TDI zvládlo na jednu nádrž 1865 kilometrov

Audi A6 Ultra TDI zvládlo na jednu nádrž 1865 kilometrov

Audi A6 v prevedení Ultra sa postaralo o zápis do Guinness knihy rekordov, keď na jednu nádrž najazdilo takmer dvetisíc kilometrov. Počas svojej jazdy prešiel voz štrnásť rôznych štátov po celej Európe. Na svoj rekord potrebovala posádka 28 hodín nepretržitej jazdy.

Za volantom sa striedal motoristický novinár Andrew Frankel a pretekárka Rebecca Jackson. Trasa bola vopred starostlivo naplánovaná tak, aby sa posádka vyhla v čo najväčšej miere horským úsekom a miestam, kde by ich mohla stretnúť kolóna. Počas jazdy zavítalo Audi A6 do Belgicka, Francúzska, Rakúska, Nemecka, Slovinska, Chorvátska, Bosny alebo Srbska.

Naftové verzie Audi A6 majú nádrž disponujúcu objemom 73 litrov. Audi A6 Ultra TDI údajne skončilo s priemernou spotrebou 3,73 l/100 km a najazdilo 1865 km, čo teda znamená, že mohlo najazdiť ešte o pár desiatok kilometrov viac. Priemerná rýchlosť skončila na hodnote 78 km/h.

O rekordný zápis sa postarala verzia osadená naftovým dvojlitrom s výkonom 140 kW (190 k) a sedemstupňovou prevodovkou S tronic. Prevedenie Ultra okrem iného používa kvôli zníženiu hmotnosti aj pružiny vyrobené z kompozitu, ktoré ušetria na hmotnosti 4,4 kg.

rec_1.jpgrec_2.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY