vytisknout velikost písma Audi A6 Ultra TDI zvládlo na jednu nádrž 1865 kilometrov

Audi A6 Ultra TDI zvládlo na jednu nádrž 1865 kilometrov

Audi A6 v prevedení Ultra sa postaralo o zápis do Guinness knihy rekordov, keď na jednu nádrž najazdilo takmer dvetisíc kilometrov. Počas svojej jazdy prešiel voz štrnásť rôznych štátov po celej Európe. Na svoj rekord potrebovala posádka 28 hodín nepretržitej jazdy.

Za volantom sa striedal motoristický novinár Andrew Frankel a pretekárka Rebecca Jackson. Trasa bola vopred starostlivo naplánovaná tak, aby sa posádka vyhla v čo najväčšej miere horským úsekom a miestam, kde by ich mohla stretnúť kolóna. Počas jazdy zavítalo Audi A6 do Belgicka, Francúzska, Rakúska, Nemecka, Slovinska, Chorvátska, Bosny alebo Srbska.

Naftové verzie Audi A6 majú nádrž disponujúcu objemom 73 litrov. Audi A6 Ultra TDI údajne skončilo s priemernou spotrebou 3,73 l/100 km a najazdilo 1865 km, čo teda znamená, že mohlo najazdiť ešte o pár desiatok kilometrov viac. Priemerná rýchlosť skončila na hodnote 78 km/h.

O rekordný zápis sa postarala verzia osadená naftovým dvojlitrom s výkonom 140 kW (190 k) a sedemstupňovou prevodovkou S tronic. Prevedenie Ultra okrem iného používa kvôli zníženiu hmotnosti aj pružiny vyrobené z kompozitu, ktoré ušetria na hmotnosti 4,4 kg.

rec_1.jpgrec_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY