vytisknout velikost písma Audi A6 dostalo facelift a pružiny z plastu

Audi A6 dostalo facelift a pružiny z plastu
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre Audi A6
  2. Fotogaléria: Facelift pre Audi A6

Audi pred autosalónom v Paríži omladilo modely radu A6 vrátane rýchlych verzií S6 a RS6. Zmeny ale nie sú len kozmetické, dôležité novinky sa odohrali pod povrchom. Predaj faceliftovaného Audi A6 začne v priebehu jesene.

S6140005_medium.jpgA6140024_medium.jpgS6140009_medium.jpg
Nové detaily sú sotva viditeľné, ale mnoho zmien sa odohráva pod kapotou

Čo sa optických zmien týka, musíme si dať záležať, aby sme vôbec nejaké odhalili. Podľa Audi je ale nová maska ​​chladiča, nárazníky, predné aj zadné svetlá a koncovky výfuku. Vo vnútri je potom nový audio-zábavný systém s rozšírenými funkciami.

Motory prešli na emisnú normu Euro 6 a zaujímavého detailu sa dočkal model Audi A6 2.0 TDI. Vôbec prvýkrát totiž dostal pružiny z kompozitu. Podľa Audi znížili hmotnosť o 4,4 kg, ale hlavne zlepšili komfort a odozvu. Základné technické parametre Audi A6 modelového roku 2015 nájdete v priloženej tabuľke.

Modelvýkon kW/kkrútiaci momentspotreba l/100 km0-100 km/h
1.8 TFSI140 / 190320 Nm5,9 - 6,17,9 s
2.0 TFSI185 / 252370 Nm5,9 - 6,16,7 s
3.0 TFSI245 / 333440 Nm7,4 - 7,65,1 s
2.0 TDI110 / 150350 Nm4,3 - 4,59,5 s
2.0 TDI140 / 190320 Nm5,9 - 6,17,9 s
3.0 TDI160 / 218400 Nm4,7 - 4,97,1 s
3.0 TDI200 / 272580 Nm5,1 - 5,25,5 s
3.0 TDI BiTurbo235 / 320650 Nm6,0 - 6,25,0 s
3.0 TDI competition240 / 326650 Nm6,0 - 6,24,9 s
S6331 / 450 9,2 - 9,44,4 s
RS6 Avant412 / 560 9,63,9 s

Audi tiež nahradilo bezstupňovú prevodovku Multitronic u verzií s pohonom predných kolies dvojspojkovou prevodovkou. V základnej výbave je aj nová šesťstupňová manuálna prevodovka so zníženými trecími stratami. Všetky motory potom okrem najsilnejšieho turbodiesela a RS6 Avant, môžu mať sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Jedine najsilnejší dvakrát preplňovaný turbodiesel a model RS6 Avant používajú prevodovku s hydrodynamickým meničom. Medzi príplatkami je tiež samozrejme pohon všetkých kolies quattro, ktorý môže byť pri verziách s výkonom cez 200 kW (272 k) vybavený športovým zadným diferenciálom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY