vytisknout velikost písma Audi A6 dostalo facelift a pružiny z plastu

Audi A6 dostalo facelift a pružiny z plastu
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre Audi A6
  2. Fotogaléria: Facelift pre Audi A6

Audi pred autosalónom v Paríži omladilo modely radu A6 vrátane rýchlych verzií S6 a RS6. Zmeny ale nie sú len kozmetické, dôležité novinky sa odohrali pod povrchom. Predaj faceliftovaného Audi A6 začne v priebehu jesene.

S6140005_medium.jpgA6140024_medium.jpgS6140009_medium.jpg
Nové detaily sú sotva viditeľné, ale mnoho zmien sa odohráva pod kapotou

Čo sa optických zmien týka, musíme si dať záležať, aby sme vôbec nejaké odhalili. Podľa Audi je ale nová maska ​​chladiča, nárazníky, predné aj zadné svetlá a koncovky výfuku. Vo vnútri je potom nový audio-zábavný systém s rozšírenými funkciami.

Motory prešli na emisnú normu Euro 6 a zaujímavého detailu sa dočkal model Audi A6 2.0 TDI. Vôbec prvýkrát totiž dostal pružiny z kompozitu. Podľa Audi znížili hmotnosť o 4,4 kg, ale hlavne zlepšili komfort a odozvu. Základné technické parametre Audi A6 modelového roku 2015 nájdete v priloženej tabuľke.

Modelvýkon kW/kkrútiaci momentspotreba l/100 km0-100 km/h
1.8 TFSI140 / 190320 Nm5,9 - 6,17,9 s
2.0 TFSI185 / 252370 Nm5,9 - 6,16,7 s
3.0 TFSI245 / 333440 Nm7,4 - 7,65,1 s
2.0 TDI110 / 150350 Nm4,3 - 4,59,5 s
2.0 TDI140 / 190320 Nm5,9 - 6,17,9 s
3.0 TDI160 / 218400 Nm4,7 - 4,97,1 s
3.0 TDI200 / 272580 Nm5,1 - 5,25,5 s
3.0 TDI BiTurbo235 / 320650 Nm6,0 - 6,25,0 s
3.0 TDI competition240 / 326650 Nm6,0 - 6,24,9 s
S6331 / 450 9,2 - 9,44,4 s
RS6 Avant412 / 560 9,63,9 s

Audi tiež nahradilo bezstupňovú prevodovku Multitronic u verzií s pohonom predných kolies dvojspojkovou prevodovkou. V základnej výbave je aj nová šesťstupňová manuálna prevodovka so zníženými trecími stratami. Všetky motory potom okrem najsilnejšieho turbodiesela a RS6 Avant, môžu mať sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Jedine najsilnejší dvakrát preplňovaný turbodiesel a model RS6 Avant používajú prevodovku s hydrodynamickým meničom. Medzi príplatkami je tiež samozrejme pohon všetkých kolies quattro, ktorý môže byť pri verziách s výkonom cez 200 kW (272 k) vybavený športovým zadným diferenciálom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY