vytisknout velikost písma Audi A4 oslavuje 20 rokov. Nová generácia príde už budúci rok

Audi A4 oslavuje 20 rokov. Nová generácia príde už budúci rok

Audi A4 je vlastne najúspešnejšie Audi všetkých čias. Už v roku 2011 prekročilo métu piatich miliónov áut a prekonalo tak vlastne aj predajné čísla priameho predchodcu Audi 80. Súčasné Audi A4 je končiaci štvrtá generácia a budúci rok ju nahradí generácia nová. 

Na tú teraz automobilka pripravuje výrobnú linku v Ingolstadte, prerába sa celá lisovňa a zvarovňa. Audi vraj inštaluje asi 1300 nových robotov. Nové Audi A4 vyjde na zásadne prepracovanej modulárnej platforme MLB, ktorá je určená pre zástavbu motorov pozdĺžne. 

Ohľadom motorov asi nemožno očakávať nejakú revolúciu. Počítajte s turbodieslom 2.0 TDI a tiež s motormi 2.0 TFSI a 3.0 TFSI. Základom by mohol byť štvorvalec 1.4 TFSI alebo 1.8 TFSI, bude aj hybridný model.

Osemvalec už sa pod kapotu Audi A4 nepozrie. Základné modely budú mať pohon predných kolies, silnejšie motory potom samozrejme dostanú pohon všetkých kolies quattro. 

Audi A4 štvrtej generácie sa vyrobilo viac ako dva milióny vozidiel, veľký odbyt automobilka zaznamenáva vedľa domáceho Nemecka aj v USA a Číne. Celkom sa všetkých verzií Audi A4 k dnešnému dňu vyrobilo cez šesť miliónov. Dokopy s predchodcom Audi 80 už bolo vyrobených cez 10 000 000 áut.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY