vytisknout velikost písma Audi A4 oslavuje 20 rokov. Nová generácia príde už budúci rok

Audi A4 oslavuje 20 rokov. Nová generácia príde už budúci rok

Audi A4 je vlastne najúspešnejšie Audi všetkých čias. Už v roku 2011 prekročilo métu piatich miliónov áut a prekonalo tak vlastne aj predajné čísla priameho predchodcu Audi 80. Súčasné Audi A4 je končiaci štvrtá generácia a budúci rok ju nahradí generácia nová. 

Na tú teraz automobilka pripravuje výrobnú linku v Ingolstadte, prerába sa celá lisovňa a zvarovňa. Audi vraj inštaluje asi 1300 nových robotov. Nové Audi A4 vyjde na zásadne prepracovanej modulárnej platforme MLB, ktorá je určená pre zástavbu motorov pozdĺžne. 

Ohľadom motorov asi nemožno očakávať nejakú revolúciu. Počítajte s turbodieslom 2.0 TDI a tiež s motormi 2.0 TFSI a 3.0 TFSI. Základom by mohol byť štvorvalec 1.4 TFSI alebo 1.8 TFSI, bude aj hybridný model.

Osemvalec už sa pod kapotu Audi A4 nepozrie. Základné modely budú mať pohon predných kolies, silnejšie motory potom samozrejme dostanú pohon všetkých kolies quattro. 

Audi A4 štvrtej generácie sa vyrobilo viac ako dva milióny vozidiel, veľký odbyt automobilka zaznamenáva vedľa domáceho Nemecka aj v USA a Číne. Celkom sa všetkých verzií Audi A4 k dnešnému dňu vyrobilo cez šesť miliónov. Dokopy s predchodcom Audi 80 už bolo vyrobených cez 10 000 000 áut.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY