vytisknout velikost písma Audi A4 oslavuje 20 rokov. Nová generácia príde už budúci rok

Audi A4 oslavuje 20 rokov. Nová generácia príde už budúci rok

Audi A4 je vlastne najúspešnejšie Audi všetkých čias. Už v roku 2011 prekročilo métu piatich miliónov áut a prekonalo tak vlastne aj predajné čísla priameho predchodcu Audi 80. Súčasné Audi A4 je končiaci štvrtá generácia a budúci rok ju nahradí generácia nová. 

Na tú teraz automobilka pripravuje výrobnú linku v Ingolstadte, prerába sa celá lisovňa a zvarovňa. Audi vraj inštaluje asi 1300 nových robotov. Nové Audi A4 vyjde na zásadne prepracovanej modulárnej platforme MLB, ktorá je určená pre zástavbu motorov pozdĺžne. 

Ohľadom motorov asi nemožno očakávať nejakú revolúciu. Počítajte s turbodieslom 2.0 TDI a tiež s motormi 2.0 TFSI a 3.0 TFSI. Základom by mohol byť štvorvalec 1.4 TFSI alebo 1.8 TFSI, bude aj hybridný model.

Osemvalec už sa pod kapotu Audi A4 nepozrie. Základné modely budú mať pohon predných kolies, silnejšie motory potom samozrejme dostanú pohon všetkých kolies quattro. 

Audi A4 štvrtej generácie sa vyrobilo viac ako dva milióny vozidiel, veľký odbyt automobilka zaznamenáva vedľa domáceho Nemecka aj v USA a Číne. Celkom sa všetkých verzií Audi A4 k dnešnému dňu vyrobilo cez šesť miliónov. Dokopy s predchodcom Audi 80 už bolo vyrobených cez 10 000 000 áut.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY