vytisknout velikost písma Audi A3 prešla testom IIHS s výsledkom Top Safety Pick+

O nárazových testoch uskutočnených v zmysle noriem IIHS bolo napísané mnoho, predovšetkým kvôli zaradeniu nárazu do pevnej prekážky s presadením iba 25%, čo mnohých v Európe výborne hodnoteným autám narobilo veľké problémy. Ako posledné sa proti tejto prekážke rozbehlo nové Audi A3 s karosériou sedan a preplňovanou benzínovou jedna-osmičkou pod kapotou.

Audi A3 celkovo dostalo hodnotenie Top Safety Pick+, teda to najvyššie možné. A3 obstála aj v náraze s malým presadením. Mimochodom z testovaných modelov Audi je to vôbec prvý automobil, ktorý na takéto hodnotenie dosiahol.

Napríklad väčšia A4 v rovnakej skúške úplne prepadla a odniesla si hodnotenie "slabé", keď náraz zmenšil priestor pre nohy o 28 cm, respektíve keď došlo k posunutiu stĺpiku riadenia o 13 cm smerom na vodiča. Sluší sa ale doplniť, že okrem A4 vo verzii sedan iný model Audi zatiaľ nárazom s malým presadením neprešiel.

V prípade nového Audi A3 hodnotí IIHS zachovanie priestoru pre vodiča ako dobré. K najväčšiemu posunu došlo v spodnej časti, a to o trinásť centimetrov, palubná doska sa v priestore prístrojového štítu posunula smerom k vodičovi o 6-7 cm.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY