vytisknout velikost písma Audi A3 prešla testom IIHS s výsledkom Top Safety Pick+

O nárazových testoch uskutočnených v zmysle noriem IIHS bolo napísané mnoho, predovšetkým kvôli zaradeniu nárazu do pevnej prekážky s presadením iba 25%, čo mnohých v Európe výborne hodnoteným autám narobilo veľké problémy. Ako posledné sa proti tejto prekážke rozbehlo nové Audi A3 s karosériou sedan a preplňovanou benzínovou jedna-osmičkou pod kapotou.

Audi A3 celkovo dostalo hodnotenie Top Safety Pick+, teda to najvyššie možné. A3 obstála aj v náraze s malým presadením. Mimochodom z testovaných modelov Audi je to vôbec prvý automobil, ktorý na takéto hodnotenie dosiahol.

Napríklad väčšia A4 v rovnakej skúške úplne prepadla a odniesla si hodnotenie "slabé", keď náraz zmenšil priestor pre nohy o 28 cm, respektíve keď došlo k posunutiu stĺpiku riadenia o 13 cm smerom na vodiča. Sluší sa ale doplniť, že okrem A4 vo verzii sedan iný model Audi zatiaľ nárazom s malým presadením neprešiel.

V prípade nového Audi A3 hodnotí IIHS zachovanie priestoru pre vodiča ako dobré. K najväčšiemu posunu došlo v spodnej časti, a to o trinásť centimetrov, palubná doska sa v priestore prístrojového štítu posunula smerom k vodičovi o 6-7 cm.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY