vytisknout velikost písma Audi A3 prešla testom IIHS s výsledkom Top Safety Pick+

O nárazových testoch uskutočnených v zmysle noriem IIHS bolo napísané mnoho, predovšetkým kvôli zaradeniu nárazu do pevnej prekážky s presadením iba 25%, čo mnohých v Európe výborne hodnoteným autám narobilo veľké problémy. Ako posledné sa proti tejto prekážke rozbehlo nové Audi A3 s karosériou sedan a preplňovanou benzínovou jedna-osmičkou pod kapotou.

Audi A3 celkovo dostalo hodnotenie Top Safety Pick+, teda to najvyššie možné. A3 obstála aj v náraze s malým presadením. Mimochodom z testovaných modelov Audi je to vôbec prvý automobil, ktorý na takéto hodnotenie dosiahol.

Napríklad väčšia A4 v rovnakej skúške úplne prepadla a odniesla si hodnotenie "slabé", keď náraz zmenšil priestor pre nohy o 28 cm, respektíve keď došlo k posunutiu stĺpiku riadenia o 13 cm smerom na vodiča. Sluší sa ale doplniť, že okrem A4 vo verzii sedan iný model Audi zatiaľ nárazom s malým presadením neprešiel.

V prípade nového Audi A3 hodnotí IIHS zachovanie priestoru pre vodiča ako dobré. K najväčšiemu posunu došlo v spodnej časti, a to o trinásť centimetrov, palubná doska sa v priestore prístrojového štítu posunula smerom k vodičovi o 6-7 cm.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY