vytisknout velikost písma Audi A3 má po facelifte. Dostalo trojvalec 1.0 TSI a jazdí samo

Facelift Audi A3 sa týka celého modelového radu vrátane Sportbacku, sedanu, kabrioletu i modelu S3.
Audi A3 má po facelifte. Dostalo trojvalec 1.0 TSI a jazdí samo
Zoznam kapitol
  1. Facelift Audi A3 a S3
  2. Fotogaléria: Facelift Audi A3 a S3

Model Audi A3 prekonal facelift, ktorý sa na dizajne výraznejšie neprejavil. Asi už ste si na fotografiách všimli zmeneného predného nárazníka aj svetiel a inak tvarovaného zadného difúzora. Vnútri na vodiča čaká nový volant a upravený systém MMI s menším počtom tlačidiel a rozšírenými funkciami hlasového ovládania. Dôležité veci sa ale dejú pod kapotou.

audi a3 (4).jpgaudi a3 (30).jpgaudi a3 (35).jpgFaceliftu sa dočkala celá modelová rada A3 a S3. Nový je tak nielen trojdverový hatchback, ale aj 5dv. Sportback, kabriolet a sedan

Audi A3 dostalo nový litrový trojvalec 1.0 TSI. Motor ponúka výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 200 Nm v rozsahu 2000 až 3500 ot. S trojvalcom váži modernizované Audi A3 iba 1150 kg. Na hodnoty spotreby a emisií všetkých motorov sa ešte čaká.

Nad trojvalcom je motor 1.4 TFSI CoD s aktívnym vypínaním dvoch valcov. Ten má výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 250 Nm. Benzínový vrchol tvorí jednotka 2.0 TFSI s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 320 Nm v 1500 až 4200 ot. Audi A3 2.0 TFSI má novú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku s mokrými spojkami a k ​​dispozícii bude aj s pohonom všetkých kolies.

Základným dieselom je motor 1.6 TDI s výkonom 81 kW (110 k), záujem určite bude aj o klasický 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 340 Nm, prípadne o silnejšie prevedenie s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentu 380 Nm. Aj verzia 2.0 TDI sa bude predávať za príplatok ako štvorkolka, automat bude k dispozícii prakticky ku všetkým motorom.

audi a3 (15).jpgaudi a3 (29).jpgaudi a3 (21).jpgVrcholné prevedenie S3 ponúka teraz až 310 koní a 400 Nm. Pohon všetkých kolies a je štandardom. Na opačnom konci spektra stojí nový trojvalec 1.0 TFSI s výkonom 85 kW

Audi A3 môžete kúpiť aj ako plug-in hybrid A3 e-tron. Pohonná jednotka 1.4 TFSI s výkonom 110 kW (150 k) zostáva, ale je spojená s elektromotorom s výkonom 75 kW (102 k) a krútiacim momentom 330 Nm. Ten čerpá energiu z 8,8 kWh akumulátora, ktorý sa z 380V zásuvky nabije za dve hodiny. Celkový výkon hybridu je 150 kW (204 k).

Audi A3 g-tron je potom verzia na zemný plyn CNG a používa aj štvorvalec 1.4 TFSI. Výkon motora je 81 kW (110 k), dojazd na plyn sa pohybuje okolo 400 km a spolu s plnou benzínovou nádržou potom môže akčný rádius činiť až 900 km.

audi a3 (54).jpgaudi a3 (66).jpgaudi a3 (70).jpgAby Audi kompenzovalo zlé emisie modelu S3, ponúka i plug-in hybrid e-tron a model na zemný plyn CNG g-tron. Oba používajú motor 1.4 TFSI

Facelift sa ale týka aj Audi S3. To má motor 2.0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k) a krútiacim momentom 400 Nm v 2000 až 5400 ot. (V kombinácii s S tronic). Pohon všetkých kolies je pri modeli S3 v základnej výbave.

Z noviniek spomenieme ešte Matrix LED svetlá vpredu, ktorá sa dodávajú v rámci príplatkovej výbavy. Audi A3 má inak štandardne xenóny a LED denné svietenie. Nechýba ani multifunkčný prístrojový štít, ktorý sa predstavil v Audi TT.

audi a3 (49).jpgaudi a3 (45).jpgaudi a3 (47).jpgMedzi technickými novinkami sú nové Matrix LED svetlá (za príplatok, v štandarde sú xenóny), multifunkčný displej pred vodičom alebo sedemstupňová dvojspojková prevodovka s mokrými spojkami pre model 2.0 TFSI

Zaujímavosťou je určite aj systém pre samočinnú jazdu v kolóne do rýchlosti 65 km/h. Pri vozidle s automatom sa Audi A3 autonómne stará o dodržiavanie bezpečnej vzdialenosti, zvládne samo zastaviť a znova sa rozbehnúť a na dobre značenej ceste vie samo točiť volantom, aj keď ostré zákruty ešte nezvládne. K tomu sa samozrejme pridáva celý rad ďalších asistentov vrátane samočinného núdzového brzdenia.

Facelift sa týka celého modelového radu A3 vrátane trojdverového hatchbacku, päťdverového modelu Sportback, sedanu, kabrioletu a verzie S3. Základná cena za trojdverový hatchback s motorom 1.0 TFSI je v Nemecku stanovená na 23 300 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY