vytisknout velikost písma Audi A3 má po facelifte. Dostalo trojvalec 1.0 TSI a jazdí samo

Facelift Audi A3 sa týka celého modelového radu vrátane Sportbacku, sedanu, kabrioletu i modelu S3.
Audi A3 má po facelifte. Dostalo trojvalec 1.0 TSI a jazdí samo
Zoznam kapitol
  1. Facelift Audi A3 a S3
  2. Fotogaléria: Facelift Audi A3 a S3

Model Audi A3 prekonal facelift, ktorý sa na dizajne výraznejšie neprejavil. Asi už ste si na fotografiách všimli zmeneného predného nárazníka aj svetiel a inak tvarovaného zadného difúzora. Vnútri na vodiča čaká nový volant a upravený systém MMI s menším počtom tlačidiel a rozšírenými funkciami hlasového ovládania. Dôležité veci sa ale dejú pod kapotou.

audi a3 (4).jpgaudi a3 (30).jpgaudi a3 (35).jpgFaceliftu sa dočkala celá modelová rada A3 a S3. Nový je tak nielen trojdverový hatchback, ale aj 5dv. Sportback, kabriolet a sedan

Audi A3 dostalo nový litrový trojvalec 1.0 TSI. Motor ponúka výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 200 Nm v rozsahu 2000 až 3500 ot. S trojvalcom váži modernizované Audi A3 iba 1150 kg. Na hodnoty spotreby a emisií všetkých motorov sa ešte čaká.

Nad trojvalcom je motor 1.4 TFSI CoD s aktívnym vypínaním dvoch valcov. Ten má výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 250 Nm. Benzínový vrchol tvorí jednotka 2.0 TFSI s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 320 Nm v 1500 až 4200 ot. Audi A3 2.0 TFSI má novú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku s mokrými spojkami a k ​​dispozícii bude aj s pohonom všetkých kolies.

Základným dieselom je motor 1.6 TDI s výkonom 81 kW (110 k), záujem určite bude aj o klasický 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 340 Nm, prípadne o silnejšie prevedenie s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentu 380 Nm. Aj verzia 2.0 TDI sa bude predávať za príplatok ako štvorkolka, automat bude k dispozícii prakticky ku všetkým motorom.

audi a3 (15).jpgaudi a3 (29).jpgaudi a3 (21).jpgVrcholné prevedenie S3 ponúka teraz až 310 koní a 400 Nm. Pohon všetkých kolies a je štandardom. Na opačnom konci spektra stojí nový trojvalec 1.0 TFSI s výkonom 85 kW

Audi A3 môžete kúpiť aj ako plug-in hybrid A3 e-tron. Pohonná jednotka 1.4 TFSI s výkonom 110 kW (150 k) zostáva, ale je spojená s elektromotorom s výkonom 75 kW (102 k) a krútiacim momentom 330 Nm. Ten čerpá energiu z 8,8 kWh akumulátora, ktorý sa z 380V zásuvky nabije za dve hodiny. Celkový výkon hybridu je 150 kW (204 k).

Audi A3 g-tron je potom verzia na zemný plyn CNG a používa aj štvorvalec 1.4 TFSI. Výkon motora je 81 kW (110 k), dojazd na plyn sa pohybuje okolo 400 km a spolu s plnou benzínovou nádržou potom môže akčný rádius činiť až 900 km.

audi a3 (54).jpgaudi a3 (66).jpgaudi a3 (70).jpgAby Audi kompenzovalo zlé emisie modelu S3, ponúka i plug-in hybrid e-tron a model na zemný plyn CNG g-tron. Oba používajú motor 1.4 TFSI

Facelift sa ale týka aj Audi S3. To má motor 2.0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k) a krútiacim momentom 400 Nm v 2000 až 5400 ot. (V kombinácii s S tronic). Pohon všetkých kolies je pri modeli S3 v základnej výbave.

Z noviniek spomenieme ešte Matrix LED svetlá vpredu, ktorá sa dodávajú v rámci príplatkovej výbavy. Audi A3 má inak štandardne xenóny a LED denné svietenie. Nechýba ani multifunkčný prístrojový štít, ktorý sa predstavil v Audi TT.

audi a3 (49).jpgaudi a3 (45).jpgaudi a3 (47).jpgMedzi technickými novinkami sú nové Matrix LED svetlá (za príplatok, v štandarde sú xenóny), multifunkčný displej pred vodičom alebo sedemstupňová dvojspojková prevodovka s mokrými spojkami pre model 2.0 TFSI

Zaujímavosťou je určite aj systém pre samočinnú jazdu v kolóne do rýchlosti 65 km/h. Pri vozidle s automatom sa Audi A3 autonómne stará o dodržiavanie bezpečnej vzdialenosti, zvládne samo zastaviť a znova sa rozbehnúť a na dobre značenej ceste vie samo točiť volantom, aj keď ostré zákruty ešte nezvládne. K tomu sa samozrejme pridáva celý rad ďalších asistentov vrátane samočinného núdzového brzdenia.

Facelift sa týka celého modelového radu A3 vrátane trojdverového hatchbacku, päťdverového modelu Sportback, sedanu, kabrioletu a verzie S3. Základná cena za trojdverový hatchback s motorom 1.0 TFSI je v Nemecku stanovená na 23 300 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY