vytisknout velikost písma Audi A3 dostalo 525 koní. Predstaví sa pri Wörthersee

Audi A3 dostalo 525 koní. Predstaví sa pri Wörthersee

Stretnutie pri Wörthersee sa blíži, takže sa nám začínajú vo väčšej miere objavovať pre túto akciu chystané novinky. V prípade Audi bude hlavným ťahákom koncept Audi A3 clubsport quattro. Základom je bežná S3, dvojlitrový štvorvalec však nahradil preplňovaný päťvalec z RS Q3. Jeho výkon po sérii úprav činí 525 koní, maximálna rýchlosť má hodnotu 310 km/h a stovka je otázkou 3,6 s.

Audi A3 clubsport quattro dostalo preplňovanú dva-päťku. Presný objem činí 2480 ccm. Motor bol ale ďalej upravený, pridávalo sa väčšie turbo a prepracovaný medzichladič stlačeného vzduchu. Výsledné parametre? Výkon 525 koní a krútiaci moment 600 Nm dostupný od 2300 do 6000 ot./min. Hmotnosť vozidla činí 1527 kilogramov.

Motor spolupracuje so sedemstupňovou prevodovkou S tronic, k dispozícii je funkcia launch control a samozrejme systém pohonu všetkých kolies používajúci medzinápravovú spojku. Dôkladné starostlivosti sa dočkal aj podvozok. Ten je o 10 mm nižší ako v prípade S3 a je tiež tvrdší. Avšak ako svetlú výšku tak tuhosť tlmičov aj pružín je možné nastaviť.

Koncept Audi stojí na diskoch veľkosti 21 palcov. Pneumatiky majú rozmer 275/25 R21. Všetky brzdové kotúče sú potom kvôli zníženiu hmotnosti a lepšiemu výkonu karbón-keramické.

Okrem ostrého konceptu privezie Audi na akciu k Wörthersee takmer všetko zo svojej ponuky. K videniu bude S1, S3, RS4, RS5, RS6, RS Q3, SQ5 TDI, nové TT, R8 V10 Spyder alebo tiež A6 osadenú dvojlitrovým TDI. Možno na ňom automobilka ukáže aspoň výfuk so zvukovými generátormi.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY