vytisknout velikost písma Audi A3 dostalo 525 koní. Predstaví sa pri Wörthersee

Audi A3 dostalo 525 koní. Predstaví sa pri Wörthersee

Stretnutie pri Wörthersee sa blíži, takže sa nám začínajú vo väčšej miere objavovať pre túto akciu chystané novinky. V prípade Audi bude hlavným ťahákom koncept Audi A3 clubsport quattro. Základom je bežná S3, dvojlitrový štvorvalec však nahradil preplňovaný päťvalec z RS Q3. Jeho výkon po sérii úprav činí 525 koní, maximálna rýchlosť má hodnotu 310 km/h a stovka je otázkou 3,6 s.

Audi A3 clubsport quattro dostalo preplňovanú dva-päťku. Presný objem činí 2480 ccm. Motor bol ale ďalej upravený, pridávalo sa väčšie turbo a prepracovaný medzichladič stlačeného vzduchu. Výsledné parametre? Výkon 525 koní a krútiaci moment 600 Nm dostupný od 2300 do 6000 ot./min. Hmotnosť vozidla činí 1527 kilogramov.

Motor spolupracuje so sedemstupňovou prevodovkou S tronic, k dispozícii je funkcia launch control a samozrejme systém pohonu všetkých kolies používajúci medzinápravovú spojku. Dôkladné starostlivosti sa dočkal aj podvozok. Ten je o 10 mm nižší ako v prípade S3 a je tiež tvrdší. Avšak ako svetlú výšku tak tuhosť tlmičov aj pružín je možné nastaviť.

Koncept Audi stojí na diskoch veľkosti 21 palcov. Pneumatiky majú rozmer 275/25 R21. Všetky brzdové kotúče sú potom kvôli zníženiu hmotnosti a lepšiemu výkonu karbón-keramické.

Okrem ostrého konceptu privezie Audi na akciu k Wörthersee takmer všetko zo svojej ponuky. K videniu bude S1, S3, RS4, RS5, RS6, RS Q3, SQ5 TDI, nové TT, R8 V10 Spyder alebo tiež A6 osadenú dvojlitrovým TDI. Možno na ňom automobilka ukáže aspoň výfuk so zvukovými generátormi.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY