vytisknout velikost písma Audi A3 dostalo 525 koní. Predstaví sa pri Wörthersee

Audi A3 dostalo 525 koní. Predstaví sa pri Wörthersee

Stretnutie pri Wörthersee sa blíži, takže sa nám začínajú vo väčšej miere objavovať pre túto akciu chystané novinky. V prípade Audi bude hlavným ťahákom koncept Audi A3 clubsport quattro. Základom je bežná S3, dvojlitrový štvorvalec však nahradil preplňovaný päťvalec z RS Q3. Jeho výkon po sérii úprav činí 525 koní, maximálna rýchlosť má hodnotu 310 km/h a stovka je otázkou 3,6 s.

Audi A3 clubsport quattro dostalo preplňovanú dva-päťku. Presný objem činí 2480 ccm. Motor bol ale ďalej upravený, pridávalo sa väčšie turbo a prepracovaný medzichladič stlačeného vzduchu. Výsledné parametre? Výkon 525 koní a krútiaci moment 600 Nm dostupný od 2300 do 6000 ot./min. Hmotnosť vozidla činí 1527 kilogramov.

Motor spolupracuje so sedemstupňovou prevodovkou S tronic, k dispozícii je funkcia launch control a samozrejme systém pohonu všetkých kolies používajúci medzinápravovú spojku. Dôkladné starostlivosti sa dočkal aj podvozok. Ten je o 10 mm nižší ako v prípade S3 a je tiež tvrdší. Avšak ako svetlú výšku tak tuhosť tlmičov aj pružín je možné nastaviť.

Koncept Audi stojí na diskoch veľkosti 21 palcov. Pneumatiky majú rozmer 275/25 R21. Všetky brzdové kotúče sú potom kvôli zníženiu hmotnosti a lepšiemu výkonu karbón-keramické.

Okrem ostrého konceptu privezie Audi na akciu k Wörthersee takmer všetko zo svojej ponuky. K videniu bude S1, S3, RS4, RS5, RS6, RS Q3, SQ5 TDI, nové TT, R8 V10 Spyder alebo tiež A6 osadenú dvojlitrovým TDI. Možno na ňom automobilka ukáže aspoň výfuk so zvukovými generátormi.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY