vytisknout velikost písma Audi A3 Cabriolet má po premiére. Strechu zloží za 18 s.

Ako automobilka Audi sľúbila, tak sa aj stalo. Vonku sú oficiálne obrázky, videá aj kompletné informácie o novinke v podobe modelu A3 Cabriolet.
Audi A3 Cabriolet má po premiére. Strechu zloží za 18 s.
Zoznam kapitol
  1. Audi A3 / S3 Cabriolet
  2. 3x Video

Nová generácia Audi A3 Cabriolet je v porovnaní s tou odstupujúcou väčšia. Dĺžka narástla zo 4,24 m na 4,42 m, na šírku vozidlo meria 1,79 m (predtým meralo 1,77 m) a navýšila sa tiež hodnota rázvoru náprav z pôvodných 2,58 m na 2,60 m. Výška je jediný údaj, ktorý bol zmenšený, a to konkrétne o 15 mm na 1,41 m. Dizajn ako taký neprekvapí, na internet sa dostali oficiálne fotky s predstihom a okrem toho aj A3 Cabriolet sa striktne drží pravidiel značky .

Nové prevedenie A3 dostalo plátennú strechu, ktorá sa zloží do osemnástich sekúnd. Manipulovať s ňou môžete do rýchlosti 50 km / h. Záujemcovia môžu zvoliť štandardnú čiernu variantu, alebo je k dispozícii akusticky odolnejší variant, ktorý bude ponúkať Audi taktiež v čiernej, ale aj v šedej a hnedej farbe.

Základné Audi A3 Cabriolet váži 1365 kg, čo by malo byť približne o 50 kg menej ako pri končiacej generácii. Audi tiež sľubuje veľmi vysokú torznú tuhosť. Na výber je šestnásť rôznych lakov karosérie a šestnásť až devätnásť palcové kolesá.

Ponuka motorizácií zahŕňa benzínové jednotky 1.4 TFSI (140 k) a 1.8 TFSI (180 k) . Od začiatku ich doplní naftový dvojliter s maximálnym výkonom 150 koní, neskôr potom dorazí ešte dieselová jedna - šestka (110 k) a neprídeme ani o vrcholné 2.0 TFSI (300 k), ktoré bude poháňať verziu S3 Cabriolet. Nech si vyberiete čokoľvek, vždy budete mať pod kapotou preplňovaný motor a systém štart / stop.

Benzínová jedna - štvorka a naftový dvojliter dorazí s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, motor 1.8 TFSI je kombinovaný so sedemstupňovým S tronic. A aby toho nebolo málo, tiež k A3 Cabrioletu si budeme môcť zaobstarať pohon všetkých kolies quattro. Audi má tiež pripravenú radu známych asistentov, čo však stojí za zmienku, to sú dve verzie podvozkov dostupné za príplatok. Ten prvý vám zníži auto o 15 mm, druhý (S line Sport) uberie zo svetlej výšky 25 mm. Predaje začnú na nemeckom trhu na jeseň, prví zákazníci sa dočkajú začiatkom budúceho roka .

Ako už bolo povedané, krátko po uvedení na trh dorazí tiež športové S3. Motor naladený na 300 koní a 380 Nm nie je prekvapením, rovnako ako šesťstupňová prevodovka S tronic. Stovku zvládne ostrý kabriolet za 5,4 s (hatchback zvládne rovnakú disciplínu za 5,1 s, Sportback ju zvládne za 5,0 s), kombinovaná spotreba má byť podľa tabuliek na hodnote 7,1 l/100 km . Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá a pohon quattro.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY