vytisknout velikost písma Audi a Porsche pripravujú nové motory. Budú mať šesť i osem valcov

Audi a Porsche pripravujú nové motory. Budú mať šesť i osem valcov

Audi spojilo svoje sily s ďalšou koncernovou automobilkou Porsche. Výsledkom má byť nová rada motorov označená ako KoVoMo (Konzern Vee Otto Motoren). Dobrou správou je predovšetkým fakt, že táto rada stále ponúkne ako šesťvalcové jednotky, tak aj osemvalce.

Podľa zdrojov britského Autocaru majú byť valce usporiadané do V, pričom uhol rozovretia valcov bude približne deväťdesiat stupňov. Šesťvalcové motory ponúknu objem troch litrov, osemvalce budú štvorlitrové. Technicky ale nie je problém postaviť z tejto rady aj menší motor. Audi by tak mohlo ponúkať šesťvalec s objemom 2,5 litra.

Samozrejme ale pôjde o jednotky preplňované. Pre začiatok sa počíta s klasickými turbodúchadlami, neskôr by mala byť nasadená aj technológia elektricky poháňaných kompresorov.

Novo pripravované šesťvalce a osemvalce sa objavia pod kapotou modelov Audi, Porsche, ale aj Volkswagen a možno aj Lamborghini.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY