vytisknout velikost písma Audi a Porsche pripravujú nové motory. Budú mať šesť i osem valcov

Audi a Porsche pripravujú nové motory. Budú mať šesť i osem valcov

Audi spojilo svoje sily s ďalšou koncernovou automobilkou Porsche. Výsledkom má byť nová rada motorov označená ako KoVoMo (Konzern Vee Otto Motoren). Dobrou správou je predovšetkým fakt, že táto rada stále ponúkne ako šesťvalcové jednotky, tak aj osemvalce.

Podľa zdrojov britského Autocaru majú byť valce usporiadané do V, pričom uhol rozovretia valcov bude približne deväťdesiat stupňov. Šesťvalcové motory ponúknu objem troch litrov, osemvalce budú štvorlitrové. Technicky ale nie je problém postaviť z tejto rady aj menší motor. Audi by tak mohlo ponúkať šesťvalec s objemom 2,5 litra.

Samozrejme ale pôjde o jednotky preplňované. Pre začiatok sa počíta s klasickými turbodúchadlami, neskôr by mala byť nasadená aj technológia elektricky poháňaných kompresorov.

Novo pripravované šesťvalce a osemvalce sa objavia pod kapotou modelov Audi, Porsche, ale aj Volkswagen a možno aj Lamborghini.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY