vytisknout velikost písma Audi a Porsche pripravujú nové motory. Budú mať šesť i osem valcov

Audi a Porsche pripravujú nové motory. Budú mať šesť i osem valcov

Audi spojilo svoje sily s ďalšou koncernovou automobilkou Porsche. Výsledkom má byť nová rada motorov označená ako KoVoMo (Konzern Vee Otto Motoren). Dobrou správou je predovšetkým fakt, že táto rada stále ponúkne ako šesťvalcové jednotky, tak aj osemvalce.

Podľa zdrojov britského Autocaru majú byť valce usporiadané do V, pričom uhol rozovretia valcov bude približne deväťdesiat stupňov. Šesťvalcové motory ponúknu objem troch litrov, osemvalce budú štvorlitrové. Technicky ale nie je problém postaviť z tejto rady aj menší motor. Audi by tak mohlo ponúkať šesťvalec s objemom 2,5 litra.

Samozrejme ale pôjde o jednotky preplňované. Pre začiatok sa počíta s klasickými turbodúchadlami, neskôr by mala byť nasadená aj technológia elektricky poháňaných kompresorov.

Novo pripravované šesťvalce a osemvalce sa objavia pod kapotou modelov Audi, Porsche, ale aj Volkswagen a možno aj Lamborghini.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY