vytisknout velikost písma Audi a Porsche pripravujú nové motory. Budú mať šesť i osem valcov

Audi a Porsche pripravujú nové motory. Budú mať šesť i osem valcov

Audi spojilo svoje sily s ďalšou koncernovou automobilkou Porsche. Výsledkom má byť nová rada motorov označená ako KoVoMo (Konzern Vee Otto Motoren). Dobrou správou je predovšetkým fakt, že táto rada stále ponúkne ako šesťvalcové jednotky, tak aj osemvalce.

Podľa zdrojov britského Autocaru majú byť valce usporiadané do V, pričom uhol rozovretia valcov bude približne deväťdesiat stupňov. Šesťvalcové motory ponúknu objem troch litrov, osemvalce budú štvorlitrové. Technicky ale nie je problém postaviť z tejto rady aj menší motor. Audi by tak mohlo ponúkať šesťvalec s objemom 2,5 litra.

Samozrejme ale pôjde o jednotky preplňované. Pre začiatok sa počíta s klasickými turbodúchadlami, neskôr by mala byť nasadená aj technológia elektricky poháňaných kompresorov.

Novo pripravované šesťvalce a osemvalce sa objavia pod kapotou modelov Audi, Porsche, ale aj Volkswagen a možno aj Lamborghini.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY