vytisknout velikost písma Audi 3.0 TDI: nová generácia dáva až 272 koní, Euro VI v cene

Automobilka Audi práve odhalila poslednú generáciu svojho vznetového šesťvalca 3.0 TDI a novú sedemstupňovú prevodovku DSG.
Audi 3.0 TDI: nová generácia dáva až 272 koní, Euro VI v cene

Značka Audi včera vo Viedni na práve prebiehajúcom 35. medzinárodnom Vienna Motor Symposium (končí dnešným dňom) predstavila zatiaľ poslednú generáciu svojho prvotného vznetového agregátu 3.0 TDI. Vidlicový šesťvalec má pravouhlé rozovretie radov valcov a objem 2 967 ccm, teda identické ako pri súčasnom prevedení. Audi zároveň predstavilo novú dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku pre vozidlá s motorom pozdĺžne vpredu a pohonom predných kolies, ktorá má znížiť emisie CO2 až o 10 g/km.

Audi 3,0 TDI 2015 1.jpgAudi 3,0 TDI 2015 2.jpg
Najnovšia podoba vznetového šesťvalca 3.0 TDI V6 bude v ponuke vo verziách 218 a 272 koní

Nový šesťvalec 3.0 TDI bude spočiatku k dispozícii vo výkonových verziách 218 a 272 koní (160, resp. 200 kW), čo je o 14, resp. 27 koní viac ako doteraz. Výkonnejšie prevedenie má v závislosti na konkrétnej aplikácii dosahovať krútiaceho momentu až 600 Nm, čo je zhruba o 20 až 50 Nm viac než pri aktuálnej generácii. Novinka má byť pritom "až o" 13% hospodárnejšia než predchádzajúci model, emisná norma Euro VI je samozrejmosťou.

Jednotka 3.0 V6 TDI je aj vo svojej najnovšej podobe evolúciou doterajšie generácie, avšak prináša rad nových prvkov. Po novom skonštruované hlavy valcov aj valce samotné majú spolu s vylepšeným turbodúchadlom prispievať k väčšej tepelnej účinnosti, k obmedzeniu odporov majú prispieť nové piestne krúžky a ojničné ložiská a olejové čerpadlo s plne premenlivým účinkom. Produkcia emisií CO2 má klesnúť až o 15%, a tak sa nový agregát dočkal prívlastku Clean Diesel.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY