vytisknout velikost písma Audi 3.0 TDI: nová generácia dáva až 272 koní, Euro VI v cene

Automobilka Audi práve odhalila poslednú generáciu svojho vznetového šesťvalca 3.0 TDI a novú sedemstupňovú prevodovku DSG.
Audi 3.0 TDI: nová generácia dáva až 272 koní, Euro VI v cene

Značka Audi včera vo Viedni na práve prebiehajúcom 35. medzinárodnom Vienna Motor Symposium (končí dnešným dňom) predstavila zatiaľ poslednú generáciu svojho prvotného vznetového agregátu 3.0 TDI. Vidlicový šesťvalec má pravouhlé rozovretie radov valcov a objem 2 967 ccm, teda identické ako pri súčasnom prevedení. Audi zároveň predstavilo novú dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku pre vozidlá s motorom pozdĺžne vpredu a pohonom predných kolies, ktorá má znížiť emisie CO2 až o 10 g/km.

Audi 3,0 TDI 2015 1.jpgAudi 3,0 TDI 2015 2.jpg
Najnovšia podoba vznetového šesťvalca 3.0 TDI V6 bude v ponuke vo verziách 218 a 272 koní

Nový šesťvalec 3.0 TDI bude spočiatku k dispozícii vo výkonových verziách 218 a 272 koní (160, resp. 200 kW), čo je o 14, resp. 27 koní viac ako doteraz. Výkonnejšie prevedenie má v závislosti na konkrétnej aplikácii dosahovať krútiaceho momentu až 600 Nm, čo je zhruba o 20 až 50 Nm viac než pri aktuálnej generácii. Novinka má byť pritom "až o" 13% hospodárnejšia než predchádzajúci model, emisná norma Euro VI je samozrejmosťou.

Jednotka 3.0 V6 TDI je aj vo svojej najnovšej podobe evolúciou doterajšie generácie, avšak prináša rad nových prvkov. Po novom skonštruované hlavy valcov aj valce samotné majú spolu s vylepšeným turbodúchadlom prispievať k väčšej tepelnej účinnosti, k obmedzeniu odporov majú prispieť nové piestne krúžky a ojničné ložiská a olejové čerpadlo s plne premenlivým účinkom. Produkcia emisií CO2 má klesnúť až o 15%, a tak sa nový agregát dočkal prívlastku Clean Diesel.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY