vytisknout velikost písma Audi 3.0 TDI: nová generácia dáva až 272 koní, Euro VI v cene

Automobilka Audi práve odhalila poslednú generáciu svojho vznetového šesťvalca 3.0 TDI a novú sedemstupňovú prevodovku DSG.
Audi 3.0 TDI: nová generácia dáva až 272 koní, Euro VI v cene

Značka Audi včera vo Viedni na práve prebiehajúcom 35. medzinárodnom Vienna Motor Symposium (končí dnešným dňom) predstavila zatiaľ poslednú generáciu svojho prvotného vznetového agregátu 3.0 TDI. Vidlicový šesťvalec má pravouhlé rozovretie radov valcov a objem 2 967 ccm, teda identické ako pri súčasnom prevedení. Audi zároveň predstavilo novú dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku pre vozidlá s motorom pozdĺžne vpredu a pohonom predných kolies, ktorá má znížiť emisie CO2 až o 10 g/km.

Audi 3,0 TDI 2015 1.jpgAudi 3,0 TDI 2015 2.jpg
Najnovšia podoba vznetového šesťvalca 3.0 TDI V6 bude v ponuke vo verziách 218 a 272 koní

Nový šesťvalec 3.0 TDI bude spočiatku k dispozícii vo výkonových verziách 218 a 272 koní (160, resp. 200 kW), čo je o 14, resp. 27 koní viac ako doteraz. Výkonnejšie prevedenie má v závislosti na konkrétnej aplikácii dosahovať krútiaceho momentu až 600 Nm, čo je zhruba o 20 až 50 Nm viac než pri aktuálnej generácii. Novinka má byť pritom "až o" 13% hospodárnejšia než predchádzajúci model, emisná norma Euro VI je samozrejmosťou.

Jednotka 3.0 V6 TDI je aj vo svojej najnovšej podobe evolúciou doterajšie generácie, avšak prináša rad nových prvkov. Po novom skonštruované hlavy valcov aj valce samotné majú spolu s vylepšeným turbodúchadlom prispievať k väčšej tepelnej účinnosti, k obmedzeniu odporov majú prispieť nové piestne krúžky a ojničné ložiská a olejové čerpadlo s plne premenlivým účinkom. Produkcia emisií CO2 má klesnúť až o 15%, a tak sa nový agregát dočkal prívlastku Clean Diesel.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY