vytisknout velikost písma Audi 3.0 TDI: nová generácia dáva až 272 koní, Euro VI v cene

Automobilka Audi práve odhalila poslednú generáciu svojho vznetového šesťvalca 3.0 TDI a novú sedemstupňovú prevodovku DSG.
Audi 3.0 TDI: nová generácia dáva až 272 koní, Euro VI v cene

Značka Audi včera vo Viedni na práve prebiehajúcom 35. medzinárodnom Vienna Motor Symposium (končí dnešným dňom) predstavila zatiaľ poslednú generáciu svojho prvotného vznetového agregátu 3.0 TDI. Vidlicový šesťvalec má pravouhlé rozovretie radov valcov a objem 2 967 ccm, teda identické ako pri súčasnom prevedení. Audi zároveň predstavilo novú dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku pre vozidlá s motorom pozdĺžne vpredu a pohonom predných kolies, ktorá má znížiť emisie CO2 až o 10 g/km.

Audi 3,0 TDI 2015 1.jpgAudi 3,0 TDI 2015 2.jpg
Najnovšia podoba vznetového šesťvalca 3.0 TDI V6 bude v ponuke vo verziách 218 a 272 koní

Nový šesťvalec 3.0 TDI bude spočiatku k dispozícii vo výkonových verziách 218 a 272 koní (160, resp. 200 kW), čo je o 14, resp. 27 koní viac ako doteraz. Výkonnejšie prevedenie má v závislosti na konkrétnej aplikácii dosahovať krútiaceho momentu až 600 Nm, čo je zhruba o 20 až 50 Nm viac než pri aktuálnej generácii. Novinka má byť pritom "až o" 13% hospodárnejšia než predchádzajúci model, emisná norma Euro VI je samozrejmosťou.

Jednotka 3.0 V6 TDI je aj vo svojej najnovšej podobe evolúciou doterajšie generácie, avšak prináša rad nových prvkov. Po novom skonštruované hlavy valcov aj valce samotné majú spolu s vylepšeným turbodúchadlom prispievať k väčšej tepelnej účinnosti, k obmedzeniu odporov majú prispieť nové piestne krúžky a ojničné ložiská a olejové čerpadlo s plne premenlivým účinkom. Produkcia emisií CO2 má klesnúť až o 15%, a tak sa nový agregát dočkal prívlastku Clean Diesel.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY