vytisknout velikost písma Audi 3.0 TDI: nová generácia dáva až 272 koní, Euro VI v cene

Automobilka Audi práve odhalila poslednú generáciu svojho vznetového šesťvalca 3.0 TDI a novú sedemstupňovú prevodovku DSG.
Audi 3.0 TDI: nová generácia dáva až 272 koní, Euro VI v cene

Značka Audi včera vo Viedni na práve prebiehajúcom 35. medzinárodnom Vienna Motor Symposium (končí dnešným dňom) predstavila zatiaľ poslednú generáciu svojho prvotného vznetového agregátu 3.0 TDI. Vidlicový šesťvalec má pravouhlé rozovretie radov valcov a objem 2 967 ccm, teda identické ako pri súčasnom prevedení. Audi zároveň predstavilo novú dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku pre vozidlá s motorom pozdĺžne vpredu a pohonom predných kolies, ktorá má znížiť emisie CO2 až o 10 g/km.

Audi 3,0 TDI 2015 1.jpgAudi 3,0 TDI 2015 2.jpg
Najnovšia podoba vznetového šesťvalca 3.0 TDI V6 bude v ponuke vo verziách 218 a 272 koní

Nový šesťvalec 3.0 TDI bude spočiatku k dispozícii vo výkonových verziách 218 a 272 koní (160, resp. 200 kW), čo je o 14, resp. 27 koní viac ako doteraz. Výkonnejšie prevedenie má v závislosti na konkrétnej aplikácii dosahovať krútiaceho momentu až 600 Nm, čo je zhruba o 20 až 50 Nm viac než pri aktuálnej generácii. Novinka má byť pritom "až o" 13% hospodárnejšia než predchádzajúci model, emisná norma Euro VI je samozrejmosťou.

Jednotka 3.0 V6 TDI je aj vo svojej najnovšej podobe evolúciou doterajšie generácie, avšak prináša rad nových prvkov. Po novom skonštruované hlavy valcov aj valce samotné majú spolu s vylepšeným turbodúchadlom prispievať k väčšej tepelnej účinnosti, k obmedzeniu odporov majú prispieť nové piestne krúžky a ojničné ložiská a olejové čerpadlo s plne premenlivým účinkom. Produkcia emisií CO2 má klesnúť až o 15%, a tak sa nový agregát dočkal prívlastku Clean Diesel.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY