Audi

Nemecká automobilka Audi patrí do koncernu Volkswagen, v kterom má rolu prémiovej značky.

Počiatky spoločnosti siahajú do roku 1899 a k zakladateľovi Augustovi Horchovi. Prvý voz so značkou Audi sa objavil v roku 1910. K Volkswagenu patrí automobilka od roku 1964.



Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi Test Audi RS 6 Avant: sakramentsky schopné kombi Test Audi RS 5 Coupé vs. Mercedes-AMG C 63 S Coupé Test Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic
Ojazdené autáTesty
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
AutosalónyPremiéry
Frankfurt 2017: Audi RS4 Avant bude veľmi príjemné rodinné auto

Frankfurt 2017: Audi RS4 Avant bude veľmi príjemné rodinné auto

Audi RS4 Avant sa vráti na trh, sedan nebude. Motor preberá z RS5 Coupé bez ďalších zmien. Stovka za 4,1 sekundy a 280 km/h je pre rodinné kombi dosť.

16. 9. 2017 | Dalibor Žák
AutosalónyElektromobily
Frankfurt 2017: Audi AICON nemá ani volant, ani pedále

Frankfurt 2017: Audi AICON nemá ani volant, ani pedále

Audi AICON je vízia autonómneho luxusného auta. Nemá pedále, ani volant. Variabilný interiér s otočnými sedadlami ponúka konfiguráciu 2+2. Audi predpokladá dojazd až 800 km na jedno nabitie.

12. 9. 2017 | Dalibor Žák
Ojazdené autáŽivot šoféraTechnika
10 lákavých ojazdených áut, ktoré si ale radšej nikdy nekupujte

10 lákavých ojazdených áut, ktoré si ale radšej nikdy nekupujte

Niektoré veľmi zlé jazdenky sa maskujú v solídnom kabáte. Vybrali sme desiatku tých, ktorým je z rôznych dôvodov lepšie sa úplne vyhnúť.

2. 9. 2017 | Dalibor Žák | 1
FascináciaTesty
Test Audi RS 6 Avant: sakramentsky schopné kombi

Test Audi RS 6 Avant: sakramentsky schopné kombi

Posledné vydanie ostrého kombi Audi RS 6 Avant už nemá desaťvalec prevzatý z Lamborghini a zároveň ponúkne nižší výkon. Lenže to ešte neznamená, že musí byť najnovšia generácia nutne horšia. Je to presne naopak.

1. 9. 2017 | Lukáš Dittrich | 1
Tuning
Už netreba čakať na Audi RS Q5. Je tu vyladená SQ5 s 425 koňmi!

Už netreba čakať na Audi RS Q5. Je tu vyladená SQ5 s 425 koňmi!

Audi RS Q5 by sa mal oficiálne predstaviť budúci rok. Kto nechce čakať, môže si kúpiť SQ5. Úprava z ABT zvýši výkon na 425 koní.

21. 8. 2017 | Dalibor Žák
Tuning
Nové Audi RS 5 posilnilo na 510 koní

Nové Audi RS 5 posilnilo na 510 koní

Hans-Jürgen Abt sa pozrel aj na nové Audi RS 5. Výsledkom je výkon zvýšený na 510 koní. Spoločnosť ABT ale pripravuje ešte silnejší variant.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Video
Video: Audi SQ7 zahanbí na Nordschleife kadejaké športové auto

Video: Audi SQ7 zahanbí na Nordschleife kadejaké športové auto

Audi SQ7 TDI je naozaj rýchle auto. Ako športové by sme ho ale neoznačili. Na Nordschleife sa ale evidentne nestratí.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Trojdverové Audi A3 skončí. Namiesto neho bude crossover, liftback a ďalší

Trojdverové Audi A3 skončí. Namiesto neho bude crossover, liftback a ďalší

Audi A3 príde o trojdverovú variantu. Je nezisková a nie je o ňu záujem. Uvoľní miesto iným verziám, napríklad liftbacku. Nová generácia Audi A3 dorazí zrejme až v roku 2019.

8. 8. 2017 | Dalibor Žák
Testy
Test Audi RS 5 Coupé vs. Mercedes-AMG C 63 S Coupé

Test Audi RS 5 Coupé vs. Mercedes-AMG C 63 S Coupé

Nehovoríme, že je Audi z dnešnej dvojice horším autom. Je jednoducho iné. Keby sme si chceli za 100-tisíc eur kúpiť niečo normálne na svižné každodenné presuny, bez váhania by sme skočili po RS 5.

8. 8. 2017 | Dalibor Žák
Testy
Test Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic

Test Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic

Audi Q5 2.0 TDI 140 kW quattro sa ukázalo ako podarené SUV ponúkajúce predovšetkým skvelý cestovný komfort. Pokiaľ vám ide hlavne o pohodlie (alebo chcete šesťvalec), asi nie je čo riešiť.

1. 8. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Audi, BMW a Mercedes upraví softvér miliónom starších dieselov

Audi, BMW a Mercedes upraví softvér miliónom starších dieselov

Audi a BMW uzavreli dohodu s bavorskou vládou o znížení emisií pri starších autách. Opatrenie by malo viesť k poklesu emisií NOx o 20 percent. Aktualizáciu softvéru riadiacich jednotiek v masovom meradle oznámil aj Daimler. Automobilky tak chcú predísť ďalšej škandalizácii dieselov a ich zákazom.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Nemecko zrejme ako prvá krajina dovolí "riadiť" bez rúk na volante

Nemecko zrejme ako prvá krajina dovolí "riadiť" bez rúk na volante

Nemecko možno dovolí prevádzku čiastočne autonómnych áut. Na vybraných úsekoch nebudú musieť vodiči držať volant. Niektoré autá už by jazdiť zvládli aj sami, ale systém majú vypnutý. Nové Audi A8 je na riadenie bez rúk na volante pripravené.

19. 7. 2017 | Dalibor Žák
Tuning
Aj Audi rozbieha svoj tuning, prvé na rade sú modely R8 a TT

Aj Audi rozbieha svoj tuning, prvé na rade sú modely R8 a TT

Audi rozširuje ponuku o sortiment Sport performance parts. Ponuka dielov zahŕňa aerodynamické prvky exteriéru, stylingové diely interiéru, nastaviteľné podvozky aj ladený výfuk. Program Audi Sport performance parts je zatiaľ určený pre modely R8 a TT, ďalšie budú ale nasledovať.

13. 7. 2017 | Dalibor Žák
PremiéryVideo
Audi A8: hybridný pohon, číta cestu a do 60 km/h sa riadi samo

Audi A8: hybridný pohon, číta cestu a do 60 km/h sa riadi samo

Audi A8 sa vie v kolónach riadiť do 60 km/h úplne samo. Vodič ani nemusí mať ruky na volante alebo sledovať prevádzku. Všetky motory majú mild-hybridnú elektrickú asistenciu. Hybridný pohon ušetrí až 0,7 litra na 100 km. Bude plug-in hybrid a aj vrcholný dvanásťvalec.

13. 7. 2017 | Dalibor Žák
PaparazziPremiéry
Nové Audi A8 sa začína odhaľovať na prvej upútavke

Nové Audi A8 sa začína odhaľovať na prvej upútavke

Nová generácia Audi A8 sa predstaví 11. júla. Výstavná premiéra sa odohrá v septembri na autosalóne vo Frankfurte. Audi A8 bude mať štandardne mild-hybridný pohon.

10. 7. 2017 | Dalibor Žák
Ojazdené autáŽivot šoféraTechnika
10 spoľahlivých motorov „držiakov“, ktorých kúpou nešliapnete vedľa

10 spoľahlivých motorov „držiakov“, ktorých kúpou nešliapnete vedľa

Poznáte to. Tie najspoľahlivejšie motory máme všetci vo svojich garážach. Napriek tomu nie je zlé vedieť aj o tých ďalších. Už preto, že doba je zlá a vývoju naozaj kvalitných motorov s veľkou výdržou nepraje. Odolných agregátov poznáme z minulosti nespočet, vyberáme však vzorku tých "novších", ktoré nás ešte nenútia jazdiť úplnými veteránmi. Náš výpočet má opäť podobu zoznamu, nie rebríčku. Poradie je preto abecedné.

3. 7. 2017 | | 1
PremiéryTuning
Audi S5 Cabriolet sa priblížilo k RS 5. Môže za to Hans-Jürgen Abt

Audi S5 Cabriolet sa priblížilo k RS 5. Môže za to Hans-Jürgen Abt

Audi S5 Cabriolet štandardne ponúka výkon 354 k. Vrcholnú verziu RS 5 aktuálne kúpite len ako kupé. Po zásahu ABT sa ale aj S5 Cabriolet môže výkonnostne priblížiť k RS 5.

26. 6. 2017 | Dalibor Žák
TechnikaVideo
Audi A8 dostane podvozok, ktorý reaguje na nerovnosti aj kolíziu

Audi A8 dostane podvozok, ktorý reaguje na nerovnosti aj kolíziu

Nová generácia Audi A8 dorazí s unikátne riešeným podvozkom. Elektromechanický systém odpruženia bude reagovať na celý rad podnetov a bude upravovať svoje nastavenia zvlášť pre každé koleso. Ak hrozí riziko zrážky, podvozok sa zvýši. Svetová premiéra je naplánovaná na 11. júla.

23. 6. 2017 | Dalibor Žák
Premiéry
Audi R8 Spyder V10 plus je najrýchlejšie auto bez strechy v histórii značky

Audi R8 Spyder V10 plus je najrýchlejšie auto bez strechy v histórii značky

R8 Spyder V10 plus je najvýkonnejšie otvorené Audi. Na 100 km/h akceleruje za 3,3 s a ide až 328 km/h. Atmosférický desaťvalec je dnes veľká vzácnosť. Cenovka sa bude pohybovať okolo 207-tisíc eur.

16. 6. 2017 | Dalibor Žák
1234567...18
´
Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Áno, vieme veľmi dobre, že Lada Niva je ikona off-road, ktorá prekonáva takmer všetko na poli. Ale život nie je len terén. V bežnom každodennom živote má Niva určité špecifické črty. Je to vlastne veľmi pekné, že dokonca aj v roku 2017 si môžete za celkom prijateľné peniaze kúpiť úplne nového veterána.

dnes | Dalibor Žák
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY