vytisknout velikost písma ATS: znovuzrodená talianska značka ponúkne tri nové športiaky

Meno ATS bude povedomé obzvlášť milovníkom klasických športových automobilov. Teraz sa vracia k životu.
ATS: znovuzrodená talianska značka ponúkne tri nové športiaky

Bolonská automobilka ATS (Automobili Turismo e Sport) vznikla na začiatku šesťdesiatych rokov, kedy sa skupina vedúcich postáv dielní Enza Ferrariho po sérii nezhôd rozhodla od "veľkého šéfa" odísť. Títo páni, medzi ktorými bola aj rada neskôr slávnych mien (vrátane Giotta Bizzarriniho) potom založili firmu ATS, ktorá síce nemala dlhé trvanie, ale zostalo za ňou niekoľko pozoruhodných športových automobilov.

ATS 1000 02.jpgATS 1000 01.jpgATS 1000 03.jpg
ATS 1000 Sport má byť pretekárskym autom pre bežné cesty

Teraz sa ale meno ATS vracia a prichádza hneď s trojicou nových automobilov. Popravde povedané, skutočne nový je len jeden z nich, pretože dva predchádzajúce boli načrtnuté už v priebehu minulého roka. Prvý sa objavil model ATS 1000 Šport a má ísť o "pretekárske vozidlo pre bežnú prevádzku", čomu sa dá už z priložených snímok uveriť. ATS 1000 Sport bude k dispozícii aj ako stavebnica a na výber pre neho budú motocyklové motory Honda CBR, Suzuki Hayabusha, Yamaha R1 a neskôr aj MV Agusta.

ATS 2500 GT 63 2.jpgATS 2500 GT 63 1.jpgATS 2500 GT 63 3.jpg
Pôvodné ATS 2500 GT z šesťdesiatych rokov

O poznanie komfortnejšie je poňaté kupé ATS 2500 GT, ktoré priamo nadväzuje na rovnomenný model predstavený v roku 1963 na autosalóne v Ženeve ako jeden z vôbec prvých automobilov s motorom pred zadnou nápravou na svete (!). Pôvodné ATS 2500 GT disponovalo vidlicovým osemvalcom s objemom 2,5 l a výkonom 210 koní (156 kW) a maximálkou až 240 km/h.

ATS 2500 GT 12.jpgATS 2500 GT 11.jpgATS 2500 GT 13.jpgATS 2500 GT 03.jpgATS 2500 GT 05.jpgATS 2500 GT 04.jpg
ATS 2500 GT pre tretie tisícročie

Novinka má spočívať na základe priestorového rúrkového rámu s kompozitovými povrchovými panelmi. Uprostred modelu ATS 2500 GT nájdeme štvorvalec Cosworth s preplňovaním a výkonom okolo 550 koní (410 kW), a aj keď by sme to asi na prvý pohľad do auta na obrázkoch nepovedali, pohotovostná hmotnosť má byť nižšia ako 1 000 kg.

ATS 300 1.jpgATS 300 2.jpgATS 300 4.jpgATS 300 5.jpg
Novo predstavené ATS 300 Leggera

Skutočnou novinkou sa stáva výrazne retrospektívne zameraný model ATS 300 leggere. Číslovka v mene má znamenať pomer výkonu k hmotnosti (300 bhp/t) a tešiť sa môžete na ľahký športový automobil bez ABS, ESP a ďalších zbytočností. O pohon modelu 300 Leggera sa postará zážihový motor 1,6 l s preplňovaním a výkonom 203 koní (149 kW) a pohotovostnou hmotnosťou okolo 650 kg.

Produkcia všetkých troch vozidiel má v malých sériách štartovať na začiatku nadchádzajúceho roka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY