vytisknout velikost písma ATS: znovuzrodená talianska značka ponúkne tri nové športiaky

Meno ATS bude povedomé obzvlášť milovníkom klasických športových automobilov. Teraz sa vracia k životu.
ATS: znovuzrodená talianska značka ponúkne tri nové športiaky

Bolonská automobilka ATS (Automobili Turismo e Sport) vznikla na začiatku šesťdesiatych rokov, kedy sa skupina vedúcich postáv dielní Enza Ferrariho po sérii nezhôd rozhodla od "veľkého šéfa" odísť. Títo páni, medzi ktorými bola aj rada neskôr slávnych mien (vrátane Giotta Bizzarriniho) potom založili firmu ATS, ktorá síce nemala dlhé trvanie, ale zostalo za ňou niekoľko pozoruhodných športových automobilov.

ATS 1000 02.jpgATS 1000 01.jpgATS 1000 03.jpg
ATS 1000 Sport má byť pretekárskym autom pre bežné cesty

Teraz sa ale meno ATS vracia a prichádza hneď s trojicou nových automobilov. Popravde povedané, skutočne nový je len jeden z nich, pretože dva predchádzajúce boli načrtnuté už v priebehu minulého roka. Prvý sa objavil model ATS 1000 Šport a má ísť o "pretekárske vozidlo pre bežnú prevádzku", čomu sa dá už z priložených snímok uveriť. ATS 1000 Sport bude k dispozícii aj ako stavebnica a na výber pre neho budú motocyklové motory Honda CBR, Suzuki Hayabusha, Yamaha R1 a neskôr aj MV Agusta.

ATS 2500 GT 63 2.jpgATS 2500 GT 63 1.jpgATS 2500 GT 63 3.jpg
Pôvodné ATS 2500 GT z šesťdesiatych rokov

O poznanie komfortnejšie je poňaté kupé ATS 2500 GT, ktoré priamo nadväzuje na rovnomenný model predstavený v roku 1963 na autosalóne v Ženeve ako jeden z vôbec prvých automobilov s motorom pred zadnou nápravou na svete (!). Pôvodné ATS 2500 GT disponovalo vidlicovým osemvalcom s objemom 2,5 l a výkonom 210 koní (156 kW) a maximálkou až 240 km/h.

ATS 2500 GT 12.jpgATS 2500 GT 11.jpgATS 2500 GT 13.jpgATS 2500 GT 03.jpgATS 2500 GT 05.jpgATS 2500 GT 04.jpg
ATS 2500 GT pre tretie tisícročie

Novinka má spočívať na základe priestorového rúrkového rámu s kompozitovými povrchovými panelmi. Uprostred modelu ATS 2500 GT nájdeme štvorvalec Cosworth s preplňovaním a výkonom okolo 550 koní (410 kW), a aj keď by sme to asi na prvý pohľad do auta na obrázkoch nepovedali, pohotovostná hmotnosť má byť nižšia ako 1 000 kg.

ATS 300 1.jpgATS 300 2.jpgATS 300 4.jpgATS 300 5.jpg
Novo predstavené ATS 300 Leggera

Skutočnou novinkou sa stáva výrazne retrospektívne zameraný model ATS 300 leggere. Číslovka v mene má znamenať pomer výkonu k hmotnosti (300 bhp/t) a tešiť sa môžete na ľahký športový automobil bez ABS, ESP a ďalších zbytočností. O pohon modelu 300 Leggera sa postará zážihový motor 1,6 l s preplňovaním a výkonom 203 koní (149 kW) a pohotovostnou hmotnosťou okolo 650 kg.

Produkcia všetkých troch vozidiel má v malých sériách štartovať na začiatku nadchádzajúceho roka.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY