vytisknout velikost písma ATS: znovuzrodená talianska značka ponúkne tri nové športiaky

Meno ATS bude povedomé obzvlášť milovníkom klasických športových automobilov. Teraz sa vracia k životu.
ATS: znovuzrodená talianska značka ponúkne tri nové športiaky

Bolonská automobilka ATS (Automobili Turismo e Sport) vznikla na začiatku šesťdesiatych rokov, kedy sa skupina vedúcich postáv dielní Enza Ferrariho po sérii nezhôd rozhodla od "veľkého šéfa" odísť. Títo páni, medzi ktorými bola aj rada neskôr slávnych mien (vrátane Giotta Bizzarriniho) potom založili firmu ATS, ktorá síce nemala dlhé trvanie, ale zostalo za ňou niekoľko pozoruhodných športových automobilov.

ATS 1000 02.jpgATS 1000 01.jpgATS 1000 03.jpg
ATS 1000 Sport má byť pretekárskym autom pre bežné cesty

Teraz sa ale meno ATS vracia a prichádza hneď s trojicou nových automobilov. Popravde povedané, skutočne nový je len jeden z nich, pretože dva predchádzajúce boli načrtnuté už v priebehu minulého roka. Prvý sa objavil model ATS 1000 Šport a má ísť o "pretekárske vozidlo pre bežnú prevádzku", čomu sa dá už z priložených snímok uveriť. ATS 1000 Sport bude k dispozícii aj ako stavebnica a na výber pre neho budú motocyklové motory Honda CBR, Suzuki Hayabusha, Yamaha R1 a neskôr aj MV Agusta.

ATS 2500 GT 63 2.jpgATS 2500 GT 63 1.jpgATS 2500 GT 63 3.jpg
Pôvodné ATS 2500 GT z šesťdesiatych rokov

O poznanie komfortnejšie je poňaté kupé ATS 2500 GT, ktoré priamo nadväzuje na rovnomenný model predstavený v roku 1963 na autosalóne v Ženeve ako jeden z vôbec prvých automobilov s motorom pred zadnou nápravou na svete (!). Pôvodné ATS 2500 GT disponovalo vidlicovým osemvalcom s objemom 2,5 l a výkonom 210 koní (156 kW) a maximálkou až 240 km/h.

ATS 2500 GT 12.jpgATS 2500 GT 11.jpgATS 2500 GT 13.jpgATS 2500 GT 03.jpgATS 2500 GT 05.jpgATS 2500 GT 04.jpg
ATS 2500 GT pre tretie tisícročie

Novinka má spočívať na základe priestorového rúrkového rámu s kompozitovými povrchovými panelmi. Uprostred modelu ATS 2500 GT nájdeme štvorvalec Cosworth s preplňovaním a výkonom okolo 550 koní (410 kW), a aj keď by sme to asi na prvý pohľad do auta na obrázkoch nepovedali, pohotovostná hmotnosť má byť nižšia ako 1 000 kg.

ATS 300 1.jpgATS 300 2.jpgATS 300 4.jpgATS 300 5.jpg
Novo predstavené ATS 300 Leggera

Skutočnou novinkou sa stáva výrazne retrospektívne zameraný model ATS 300 leggere. Číslovka v mene má znamenať pomer výkonu k hmotnosti (300 bhp/t) a tešiť sa môžete na ľahký športový automobil bez ABS, ESP a ďalších zbytočností. O pohon modelu 300 Leggera sa postará zážihový motor 1,6 l s preplňovaním a výkonom 203 koní (149 kW) a pohotovostnou hmotnosťou okolo 650 kg.

Produkcia všetkých troch vozidiel má v malých sériách štartovať na začiatku nadchádzajúceho roka.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY