vytisknout velikost písma ATS 2500 GT je nový taliansky superšport s maximálkou 340 km/h

ATS 2500 GT je nový taliansky superšport s maximálkou 340 km/h
Zoznam kapitol
  1. ATS 2500 GT
  2. Fotogaléria: ATS 2500 GT

Talianska automobilka ATS sa znovu preberá k životu. Nový model sa volá ATS 2500 GT a je to retro superšport odkazujúci na podobný rovnomenný model z 60. rokov. Prvýkrát sa predstaví na show Top Marques v Monaku, kde sa určite objaví plno potenciálnych kupcov. Cena ešte nebola zverejnená.

ats (10).jpgats (3).jpgats (6).jpgTaliansky výrobca zatiaľ neukázal interiér ani motor. Napriek tomu by mal osemvalec točiť 10 000 ot./min. a dávať cez 640 koní. Model 2500 GT má hmotnosť len 950 kg a jazdí 340 km/h. To je na auto bez ABS a ESP celkom dosť.

Moderné ATS 2500 GT si ale nijako nekonkuruje s najlepšími vozidlami v tejto kategórii. Základ tvorí karbónový monokok, na ktorom sú prišrobované panely karosérie vyrobené taktiež z uhlíkového kompozitu. Vozidlo je len dvojmiestne a jeho hmotnosť dosahuje iba na 950 kg.

O pohon sa stará benzínový osemvalec s roztvorením valcov do 90° a s bližšie nešpecifikovanom zdvihovým objemom. Výrobca ale tvrdí, že zo seba motor dostane viac než 640 koní výkonu vo neuveriteľnách 10 000 ot./min.

Silu prenáša na zadné 19" kolesá šesťstupňová manuálna alebo sekvenčná prevodovka, samozrejmosťou je použitie samosvorného diferenciálu. Voz nemá posilňovač riadenia alebo ABS, takže jazdný zážitok bude skutočne extrémny, keď toto auto zvládne stovku za 2,9 sekundy a rozbehne sa údajne na 340 km/h.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY