vytisknout velikost písma ATS 2500 GT je nový taliansky superšport s maximálkou 340 km/h

ATS 2500 GT je nový taliansky superšport s maximálkou 340 km/h
Zoznam kapitol
  1. ATS 2500 GT
  2. Fotogaléria: ATS 2500 GT

Talianska automobilka ATS sa znovu preberá k životu. Nový model sa volá ATS 2500 GT a je to retro superšport odkazujúci na podobný rovnomenný model z 60. rokov. Prvýkrát sa predstaví na show Top Marques v Monaku, kde sa určite objaví plno potenciálnych kupcov. Cena ešte nebola zverejnená.

ats (10).jpgats (3).jpgats (6).jpgTaliansky výrobca zatiaľ neukázal interiér ani motor. Napriek tomu by mal osemvalec točiť 10 000 ot./min. a dávať cez 640 koní. Model 2500 GT má hmotnosť len 950 kg a jazdí 340 km/h. To je na auto bez ABS a ESP celkom dosť.

Moderné ATS 2500 GT si ale nijako nekonkuruje s najlepšími vozidlami v tejto kategórii. Základ tvorí karbónový monokok, na ktorom sú prišrobované panely karosérie vyrobené taktiež z uhlíkového kompozitu. Vozidlo je len dvojmiestne a jeho hmotnosť dosahuje iba na 950 kg.

O pohon sa stará benzínový osemvalec s roztvorením valcov do 90° a s bližšie nešpecifikovanom zdvihovým objemom. Výrobca ale tvrdí, že zo seba motor dostane viac než 640 koní výkonu vo neuveriteľnách 10 000 ot./min.

Silu prenáša na zadné 19" kolesá šesťstupňová manuálna alebo sekvenčná prevodovka, samozrejmosťou je použitie samosvorného diferenciálu. Voz nemá posilňovač riadenia alebo ABS, takže jazdný zážitok bude skutočne extrémny, keď toto auto zvládne stovku za 2,9 sekundy a rozbehne sa údajne na 340 km/h.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY