vytisknout velikost písma ATS 2500 GT je nový taliansky superšport s maximálkou 340 km/h

ATS 2500 GT je nový taliansky superšport s maximálkou 340 km/h
Zoznam kapitol
  1. ATS 2500 GT
  2. Fotogaléria: ATS 2500 GT

Talianska automobilka ATS sa znovu preberá k životu. Nový model sa volá ATS 2500 GT a je to retro superšport odkazujúci na podobný rovnomenný model z 60. rokov. Prvýkrát sa predstaví na show Top Marques v Monaku, kde sa určite objaví plno potenciálnych kupcov. Cena ešte nebola zverejnená.

ats (10).jpgats (3).jpgats (6).jpgTaliansky výrobca zatiaľ neukázal interiér ani motor. Napriek tomu by mal osemvalec točiť 10 000 ot./min. a dávať cez 640 koní. Model 2500 GT má hmotnosť len 950 kg a jazdí 340 km/h. To je na auto bez ABS a ESP celkom dosť.

Moderné ATS 2500 GT si ale nijako nekonkuruje s najlepšími vozidlami v tejto kategórii. Základ tvorí karbónový monokok, na ktorom sú prišrobované panely karosérie vyrobené taktiež z uhlíkového kompozitu. Vozidlo je len dvojmiestne a jeho hmotnosť dosahuje iba na 950 kg.

O pohon sa stará benzínový osemvalec s roztvorením valcov do 90° a s bližšie nešpecifikovanom zdvihovým objemom. Výrobca ale tvrdí, že zo seba motor dostane viac než 640 koní výkonu vo neuveriteľnách 10 000 ot./min.

Silu prenáša na zadné 19" kolesá šesťstupňová manuálna alebo sekvenčná prevodovka, samozrejmosťou je použitie samosvorného diferenciálu. Voz nemá posilňovač riadenia alebo ABS, takže jazdný zážitok bude skutočne extrémny, keď toto auto zvládne stovku za 2,9 sekundy a rozbehne sa údajne na 340 km/h.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY