vytisknout velikost písma Aston Martin zvoláva väčšinu svojej produkcie za posledných šesť rokov

Aston Martin zvoláva väčšinu svojej produkcie za posledných šesť rokov

Britský výrobca športových áut Aston Martin povoláva do servisu 17 590 vozidiel. Dôvodom je súčiastka od čínskeho subdodávateľa, ktorý ju vyrábal z falšovaného materiálu. Informoval o tom server Autonews.com.

Oslovení budú majitelia vozidiel Aston Martin s ľavostranným riadením vyrobených od novembra 2007 a ​​modelov s pravostranným riadením vyrobených od mája 2012. Hovorca automobilky uviedla, že počet 17 590 áut predstavuje asi 75 percent produkcie Aston Martinu v uvedenom období.

Príčina servisnej kampane je trochu kuriózna. Subdodávateľská spoločnosť Shenzhen Kexiang Mould Tool Co. Ltd. vyrábala ramená pedálov z nevyhovujúceho plastu. Namiesto materiálu od firmy DuPont používala falzifikát z produkcie istej čínskej firmy. Ten ale nemá požadované vlastnosti a ramená preto praskali. Aston Martin eviduje 22 zlomených súčiastok.

Z celkového počtu zvolávaných áut sa 5001 nachádza v Amerike, 7271 v Európe a zvyšok v iných častiach sveta.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY