vytisknout velikost písma Aston Martin Vulcan sa dočká prestavby, aby mohol ísť do premávky

Britská automobilka takýto krok odmietla, pretože celý projekt Vulcan vznikal od základu ako auto určené len na pretekársku trať. Avšak spoločnosť RML tvrdí, že prestavbu Astonu Martin Vulcan na cestné auto zvládne. Vyzerá to teda, že sa exkluzívny superšport s cenovkou okolo 2 miliónov eur bez dane dostane na cesty.
Aston Martin Vulcan sa dočká prestavby, aby mohol ísť do premávky

Prakticky bez šance je to ale v USA, kde platia trochu iné zákony a nemožno tu jednoducho homologizovať jednotlivé autá. V Európe alebo iných častiach sveta to ale zrejme problém nebude a každé auto prejde individuálnou úpravou. Tá sa bude týkať takých záležitostí, ako sú zrkadlá, blinkre, svetlá, hmlovky a podobne. Záujem je vraj aj o úpravu prevodovky. Niekde to bude jednoduchšie, niekde ťažšie.

12243541.jpg26218269.jpg599683607.jpg

Otázkou je tiež hlukový limit a emisie, takže auto bude musieť dostať iný softvér motora, katalyzátory a tlmiče výfuku. Zrejme dôjde aj na úpravu svetlej výšky a nie je vylúčené, že pre použitie na ceste nakoniec výkon atmosférického sedmilitrového osemvalca klesne zo súčasných viac ako 800 koní. Cena prestavby sa odvíja od náročnosti a priania zákazníka.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY