vytisknout velikost písma Aston Martin Vulcan sa dočká prestavby, aby mohol ísť do premávky

Britská automobilka takýto krok odmietla, pretože celý projekt Vulcan vznikal od základu ako auto určené len na pretekársku trať. Avšak spoločnosť RML tvrdí, že prestavbu Astonu Martin Vulcan na cestné auto zvládne. Vyzerá to teda, že sa exkluzívny superšport s cenovkou okolo 2 miliónov eur bez dane dostane na cesty.
Aston Martin Vulcan sa dočká prestavby, aby mohol ísť do premávky

Prakticky bez šance je to ale v USA, kde platia trochu iné zákony a nemožno tu jednoducho homologizovať jednotlivé autá. V Európe alebo iných častiach sveta to ale zrejme problém nebude a každé auto prejde individuálnou úpravou. Tá sa bude týkať takých záležitostí, ako sú zrkadlá, blinkre, svetlá, hmlovky a podobne. Záujem je vraj aj o úpravu prevodovky. Niekde to bude jednoduchšie, niekde ťažšie.

12243541.jpg26218269.jpg599683607.jpg

Otázkou je tiež hlukový limit a emisie, takže auto bude musieť dostať iný softvér motora, katalyzátory a tlmiče výfuku. Zrejme dôjde aj na úpravu svetlej výšky a nie je vylúčené, že pre použitie na ceste nakoniec výkon atmosférického sedmilitrového osemvalca klesne zo súčasných viac ako 800 koní. Cena prestavby sa odvíja od náročnosti a priania zákazníka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY