vytisknout velikost písma Aston Martin Vantage GTV8: karbón, 446 koní a manuál pre 150 záujemcov

Aston Martin predstavil najostrejšiu verziu modelu Vantage, ktorá si berie inšpiráciu v závodnom špeciáli Vantage V8 GTE. Novinka sa volá GTV8 a jej hlavnou prednosťou má byť nízka hmotnosť. Zlou správou na úvod je fakt, že vznikne iba 150 kusov.
Aston Martin Vantage GTV8: karbón, 446 koní a manuál pre 150 záujemcov

Automobilka označuje nové GTV8 ako najľahší Vantage v histórii a treba podotknúť, že sa kvôli hmotnosti urobilo naozaj veľa opatrení. Voz napríklad dostal ľahké zliatinové kolesá, lítium-iónový akumulátor, karbónovú strechu a polykarbonátové zadné okno (z rovnakého materiálu sú vyrobené aj zadné bočné okná).

Výpočet zmien zahŕňa ešte titánový výfuk a športové karbónové sedačky. Tie možno, opäť kvôli hmotnosti, ovládať iba manuálne. Aston ale chcel zachovať možnosť každodenného použitia, takže z automobilu nevybral klimatizáciu, ozvučenie ani multimediálny systém. Súčasťou výbavy je tiež celá rada karbónových doplnkov vylepšujúcich aerodynamiku vozidla.

Pohon má na starosť bližšie nešpecifikovaný osemvalcový motor s objemom 4,7 litra. Ten by podľa predbežných správ mal ponúknuť 328 kW (446 koní). Spojený bude so šesťstupňovým manuálom, no záujemcovia dostanú do svojho exempláru aj sedemstupňový automat. Podvozok má byť doslova "super-ostrý".

Aston vyrobí iba malú sériu limitovanú na 150 kusov. Prví šťastlivci sa ho dočkajú vo štvrtom štvrťroku tohto roka.

158355489.jpg159883393.jpg245859197.jpg

828556702.jpg151852582.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY