vytisknout velikost písma Aston Martin Vantage GTV8: karbón, 446 koní a manuál pre 150 záujemcov

Aston Martin predstavil najostrejšiu verziu modelu Vantage, ktorá si berie inšpiráciu v závodnom špeciáli Vantage V8 GTE. Novinka sa volá GTV8 a jej hlavnou prednosťou má byť nízka hmotnosť. Zlou správou na úvod je fakt, že vznikne iba 150 kusov.
Aston Martin Vantage GTV8: karbón, 446 koní a manuál pre 150 záujemcov

Automobilka označuje nové GTV8 ako najľahší Vantage v histórii a treba podotknúť, že sa kvôli hmotnosti urobilo naozaj veľa opatrení. Voz napríklad dostal ľahké zliatinové kolesá, lítium-iónový akumulátor, karbónovú strechu a polykarbonátové zadné okno (z rovnakého materiálu sú vyrobené aj zadné bočné okná).

Výpočet zmien zahŕňa ešte titánový výfuk a športové karbónové sedačky. Tie možno, opäť kvôli hmotnosti, ovládať iba manuálne. Aston ale chcel zachovať možnosť každodenného použitia, takže z automobilu nevybral klimatizáciu, ozvučenie ani multimediálny systém. Súčasťou výbavy je tiež celá rada karbónových doplnkov vylepšujúcich aerodynamiku vozidla.

Pohon má na starosť bližšie nešpecifikovaný osemvalcový motor s objemom 4,7 litra. Ten by podľa predbežných správ mal ponúknuť 328 kW (446 koní). Spojený bude so šesťstupňovým manuálom, no záujemcovia dostanú do svojho exempláru aj sedemstupňový automat. Podvozok má byť doslova "super-ostrý".

Aston vyrobí iba malú sériu limitovanú na 150 kusov. Prví šťastlivci sa ho dočkajú vo štvrtom štvrťroku tohto roka.

158355489.jpg159883393.jpg245859197.jpg

828556702.jpg151852582.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY