vytisknout velikost písma Aston Martin Vantage GTV8: karbón, 446 koní a manuál pre 150 záujemcov

Aston Martin predstavil najostrejšiu verziu modelu Vantage, ktorá si berie inšpiráciu v závodnom špeciáli Vantage V8 GTE. Novinka sa volá GTV8 a jej hlavnou prednosťou má byť nízka hmotnosť. Zlou správou na úvod je fakt, že vznikne iba 150 kusov.
Aston Martin Vantage GTV8: karbón, 446 koní a manuál pre 150 záujemcov

Automobilka označuje nové GTV8 ako najľahší Vantage v histórii a treba podotknúť, že sa kvôli hmotnosti urobilo naozaj veľa opatrení. Voz napríklad dostal ľahké zliatinové kolesá, lítium-iónový akumulátor, karbónovú strechu a polykarbonátové zadné okno (z rovnakého materiálu sú vyrobené aj zadné bočné okná).

Výpočet zmien zahŕňa ešte titánový výfuk a športové karbónové sedačky. Tie možno, opäť kvôli hmotnosti, ovládať iba manuálne. Aston ale chcel zachovať možnosť každodenného použitia, takže z automobilu nevybral klimatizáciu, ozvučenie ani multimediálny systém. Súčasťou výbavy je tiež celá rada karbónových doplnkov vylepšujúcich aerodynamiku vozidla.

Pohon má na starosť bližšie nešpecifikovaný osemvalcový motor s objemom 4,7 litra. Ten by podľa predbežných správ mal ponúknuť 328 kW (446 koní). Spojený bude so šesťstupňovým manuálom, no záujemcovia dostanú do svojho exempláru aj sedemstupňový automat. Podvozok má byť doslova "super-ostrý".

Aston vyrobí iba malú sériu limitovanú na 150 kusov. Prví šťastlivci sa ho dočkajú vo štvrtom štvrťroku tohto roka.

158355489.jpg159883393.jpg245859197.jpg

828556702.jpg151852582.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY