vytisknout velikost písma Aston Martin Vantage GTV8: karbón, 446 koní a manuál pre 150 záujemcov

Aston Martin predstavil najostrejšiu verziu modelu Vantage, ktorá si berie inšpiráciu v závodnom špeciáli Vantage V8 GTE. Novinka sa volá GTV8 a jej hlavnou prednosťou má byť nízka hmotnosť. Zlou správou na úvod je fakt, že vznikne iba 150 kusov.
Aston Martin Vantage GTV8: karbón, 446 koní a manuál pre 150 záujemcov

Automobilka označuje nové GTV8 ako najľahší Vantage v histórii a treba podotknúť, že sa kvôli hmotnosti urobilo naozaj veľa opatrení. Voz napríklad dostal ľahké zliatinové kolesá, lítium-iónový akumulátor, karbónovú strechu a polykarbonátové zadné okno (z rovnakého materiálu sú vyrobené aj zadné bočné okná).

Výpočet zmien zahŕňa ešte titánový výfuk a športové karbónové sedačky. Tie možno, opäť kvôli hmotnosti, ovládať iba manuálne. Aston ale chcel zachovať možnosť každodenného použitia, takže z automobilu nevybral klimatizáciu, ozvučenie ani multimediálny systém. Súčasťou výbavy je tiež celá rada karbónových doplnkov vylepšujúcich aerodynamiku vozidla.

Pohon má na starosť bližšie nešpecifikovaný osemvalcový motor s objemom 4,7 litra. Ten by podľa predbežných správ mal ponúknuť 328 kW (446 koní). Spojený bude so šesťstupňovým manuálom, no záujemcovia dostanú do svojho exempláru aj sedemstupňový automat. Podvozok má byť doslova "super-ostrý".

Aston vyrobí iba malú sériu limitovanú na 150 kusov. Prví šťastlivci sa ho dočkajú vo štvrtom štvrťroku tohto roka.

158355489.jpg159883393.jpg245859197.jpg

828556702.jpg151852582.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY