vytisknout velikost písma Aston Martin Vantage GT3 sa musí premenovať na GT12 kvôli Porsche

Aston Martin Vantage GT3 sa musí premenovať na GT12 kvôli Porsche

Aston Martin predstavil ostrú okruhovú verziu modelu V12 Vantage. Volá sa Vantage GT3... teda, vlastne už nevolá. Volala sa Vantage GT3, ale potom do hry vstúpilo Porsche a začalo sa oháňať právami na meno GT3. Takže sa Aston Martin radšej v tichosti stiahol do kúta a premenoval auto na Vantage GT12.

vantage-gt3-03-1.jpgvantage-gt3-08-1.jpgvantage-gt3-18-1.jpgPorsche sa nepáči, že si Aston Martin svoje auto pomenoval ako GT3. Nemci tvrdia, že majú na toto označenie právo. Briti tak zmenia názov na GT12. Základom okruhového Astonu je model V12 Vantage S, ktorý bol odľahčený o 100 kg

Zaujímavé ale je, že označenie GT3 je inak v automobilovej brandži pomerne bežné, pretože označuje príslušnosť k autám postaveným podľa pravidiel FIA GT3. Aston Martin sa bránil, že napríklad Lotus používal meno GT3 už zhruba tri roky pred prvou 911 GT3 generácie 996.

Aston Martin Vantage GT12 je poháňaný osvedčeným šesťlitrovým dvanásťvalcom s výkonom 600 koní. Vďaka použitiu karbónových panelov karosérie poklesla celková hmotnosť vozidla o 100 kg oproti modelu V12 Vantage S. Aj tak ale celé auto váži 1565 kg.

Veľa detailov sa zmenilo aj v interiéri. Všimnite si napríklad roztomilo primitívne kožené slučky namiesto kľučky dverí, odľahčené boli aj sedadlá a displej uprostred palubnej dosky má rozšírené funkcie, zobrazuje napríklad telemetriu jazdy.

Všetky tie spojlery, krídla a difúzory na karosérii majú tiež svoju funkciu a aj keď Aston Martin priamo nehovorí, o koľko sa prítlak zvýšil, určite to bude na okruhu poznať. Avšak o tom si bude môcť rozprávať iba 100 majiteľov, pretože viac týchto špeciálnych áut Aston Martin nepostaví.

vantage-gt3-01-1.jpgvantage-gt3-02-1.jpgvantage-gt3-04-1.jpgvantage-gt3-05-1.jpgvantage-gt3-06-1.jpgvantage-gt3-07-1.jpgvantage-gt3-09-1.jpgvantage-gt3-11-1.jpgvantage-gt3-12-1.jpgvantage-gt3-13-1.jpgvantage-gt3-16-1.jpgvantage-gt3-14-1.jpgvantage-gt3-15-1.jpgvantage-gt3-17-1.jpgvantage-gt3-19-1.jpgvantage-gt3-20-1.jpgvantage-gt3-21-1.jpgvantage-gt3-22-1.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY