vytisknout velikost písma Aston Martin Vantage GT3 sa musí premenovať na GT12 kvôli Porsche

Aston Martin Vantage GT3 sa musí premenovať na GT12 kvôli Porsche

Aston Martin predstavil ostrú okruhovú verziu modelu V12 Vantage. Volá sa Vantage GT3... teda, vlastne už nevolá. Volala sa Vantage GT3, ale potom do hry vstúpilo Porsche a začalo sa oháňať právami na meno GT3. Takže sa Aston Martin radšej v tichosti stiahol do kúta a premenoval auto na Vantage GT12.

vantage-gt3-03-1.jpgvantage-gt3-08-1.jpgvantage-gt3-18-1.jpgPorsche sa nepáči, že si Aston Martin svoje auto pomenoval ako GT3. Nemci tvrdia, že majú na toto označenie právo. Briti tak zmenia názov na GT12. Základom okruhového Astonu je model V12 Vantage S, ktorý bol odľahčený o 100 kg

Zaujímavé ale je, že označenie GT3 je inak v automobilovej brandži pomerne bežné, pretože označuje príslušnosť k autám postaveným podľa pravidiel FIA GT3. Aston Martin sa bránil, že napríklad Lotus používal meno GT3 už zhruba tri roky pred prvou 911 GT3 generácie 996.

Aston Martin Vantage GT12 je poháňaný osvedčeným šesťlitrovým dvanásťvalcom s výkonom 600 koní. Vďaka použitiu karbónových panelov karosérie poklesla celková hmotnosť vozidla o 100 kg oproti modelu V12 Vantage S. Aj tak ale celé auto váži 1565 kg.

Veľa detailov sa zmenilo aj v interiéri. Všimnite si napríklad roztomilo primitívne kožené slučky namiesto kľučky dverí, odľahčené boli aj sedadlá a displej uprostred palubnej dosky má rozšírené funkcie, zobrazuje napríklad telemetriu jazdy.

Všetky tie spojlery, krídla a difúzory na karosérii majú tiež svoju funkciu a aj keď Aston Martin priamo nehovorí, o koľko sa prítlak zvýšil, určite to bude na okruhu poznať. Avšak o tom si bude môcť rozprávať iba 100 majiteľov, pretože viac týchto špeciálnych áut Aston Martin nepostaví.

vantage-gt3-01-1.jpgvantage-gt3-02-1.jpgvantage-gt3-04-1.jpgvantage-gt3-05-1.jpgvantage-gt3-06-1.jpgvantage-gt3-07-1.jpgvantage-gt3-09-1.jpgvantage-gt3-11-1.jpgvantage-gt3-12-1.jpgvantage-gt3-13-1.jpgvantage-gt3-16-1.jpgvantage-gt3-14-1.jpgvantage-gt3-15-1.jpgvantage-gt3-17-1.jpgvantage-gt3-19-1.jpgvantage-gt3-20-1.jpgvantage-gt3-21-1.jpgvantage-gt3-22-1.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY