vytisknout velikost písma Aston Martin Vantage GT3 sa musí premenovať na GT12 kvôli Porsche

Aston Martin Vantage GT3 sa musí premenovať na GT12 kvôli Porsche

Aston Martin predstavil ostrú okruhovú verziu modelu V12 Vantage. Volá sa Vantage GT3... teda, vlastne už nevolá. Volala sa Vantage GT3, ale potom do hry vstúpilo Porsche a začalo sa oháňať právami na meno GT3. Takže sa Aston Martin radšej v tichosti stiahol do kúta a premenoval auto na Vantage GT12.

vantage-gt3-03-1.jpgvantage-gt3-08-1.jpgvantage-gt3-18-1.jpgPorsche sa nepáči, že si Aston Martin svoje auto pomenoval ako GT3. Nemci tvrdia, že majú na toto označenie právo. Briti tak zmenia názov na GT12. Základom okruhového Astonu je model V12 Vantage S, ktorý bol odľahčený o 100 kg

Zaujímavé ale je, že označenie GT3 je inak v automobilovej brandži pomerne bežné, pretože označuje príslušnosť k autám postaveným podľa pravidiel FIA GT3. Aston Martin sa bránil, že napríklad Lotus používal meno GT3 už zhruba tri roky pred prvou 911 GT3 generácie 996.

Aston Martin Vantage GT12 je poháňaný osvedčeným šesťlitrovým dvanásťvalcom s výkonom 600 koní. Vďaka použitiu karbónových panelov karosérie poklesla celková hmotnosť vozidla o 100 kg oproti modelu V12 Vantage S. Aj tak ale celé auto váži 1565 kg.

Veľa detailov sa zmenilo aj v interiéri. Všimnite si napríklad roztomilo primitívne kožené slučky namiesto kľučky dverí, odľahčené boli aj sedadlá a displej uprostred palubnej dosky má rozšírené funkcie, zobrazuje napríklad telemetriu jazdy.

Všetky tie spojlery, krídla a difúzory na karosérii majú tiež svoju funkciu a aj keď Aston Martin priamo nehovorí, o koľko sa prítlak zvýšil, určite to bude na okruhu poznať. Avšak o tom si bude môcť rozprávať iba 100 majiteľov, pretože viac týchto špeciálnych áut Aston Martin nepostaví.

vantage-gt3-01-1.jpgvantage-gt3-02-1.jpgvantage-gt3-04-1.jpgvantage-gt3-05-1.jpgvantage-gt3-06-1.jpgvantage-gt3-07-1.jpgvantage-gt3-09-1.jpgvantage-gt3-11-1.jpgvantage-gt3-12-1.jpgvantage-gt3-13-1.jpgvantage-gt3-16-1.jpgvantage-gt3-14-1.jpgvantage-gt3-15-1.jpgvantage-gt3-17-1.jpgvantage-gt3-19-1.jpgvantage-gt3-20-1.jpgvantage-gt3-21-1.jpgvantage-gt3-22-1.jpg

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY