vytisknout velikost písma Aston Martin Vantage GT3 sa musí premenovať na GT12 kvôli Porsche

Aston Martin Vantage GT3 sa musí premenovať na GT12 kvôli Porsche

Aston Martin predstavil ostrú okruhovú verziu modelu V12 Vantage. Volá sa Vantage GT3... teda, vlastne už nevolá. Volala sa Vantage GT3, ale potom do hry vstúpilo Porsche a začalo sa oháňať právami na meno GT3. Takže sa Aston Martin radšej v tichosti stiahol do kúta a premenoval auto na Vantage GT12.

vantage-gt3-03-1.jpgvantage-gt3-08-1.jpgvantage-gt3-18-1.jpgPorsche sa nepáči, že si Aston Martin svoje auto pomenoval ako GT3. Nemci tvrdia, že majú na toto označenie právo. Briti tak zmenia názov na GT12. Základom okruhového Astonu je model V12 Vantage S, ktorý bol odľahčený o 100 kg

Zaujímavé ale je, že označenie GT3 je inak v automobilovej brandži pomerne bežné, pretože označuje príslušnosť k autám postaveným podľa pravidiel FIA GT3. Aston Martin sa bránil, že napríklad Lotus používal meno GT3 už zhruba tri roky pred prvou 911 GT3 generácie 996.

Aston Martin Vantage GT12 je poháňaný osvedčeným šesťlitrovým dvanásťvalcom s výkonom 600 koní. Vďaka použitiu karbónových panelov karosérie poklesla celková hmotnosť vozidla o 100 kg oproti modelu V12 Vantage S. Aj tak ale celé auto váži 1565 kg.

Veľa detailov sa zmenilo aj v interiéri. Všimnite si napríklad roztomilo primitívne kožené slučky namiesto kľučky dverí, odľahčené boli aj sedadlá a displej uprostred palubnej dosky má rozšírené funkcie, zobrazuje napríklad telemetriu jazdy.

Všetky tie spojlery, krídla a difúzory na karosérii majú tiež svoju funkciu a aj keď Aston Martin priamo nehovorí, o koľko sa prítlak zvýšil, určite to bude na okruhu poznať. Avšak o tom si bude môcť rozprávať iba 100 majiteľov, pretože viac týchto špeciálnych áut Aston Martin nepostaví.

vantage-gt3-01-1.jpgvantage-gt3-02-1.jpgvantage-gt3-04-1.jpgvantage-gt3-05-1.jpgvantage-gt3-06-1.jpgvantage-gt3-07-1.jpgvantage-gt3-09-1.jpgvantage-gt3-11-1.jpgvantage-gt3-12-1.jpgvantage-gt3-13-1.jpgvantage-gt3-16-1.jpgvantage-gt3-14-1.jpgvantage-gt3-15-1.jpgvantage-gt3-17-1.jpgvantage-gt3-19-1.jpgvantage-gt3-20-1.jpgvantage-gt3-21-1.jpgvantage-gt3-22-1.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY