vytisknout velikost písma Aston Martin Vantage GT3 sa musí premenovať na GT12 kvôli Porsche

Aston Martin Vantage GT3 sa musí premenovať na GT12 kvôli Porsche

Aston Martin predstavil ostrú okruhovú verziu modelu V12 Vantage. Volá sa Vantage GT3... teda, vlastne už nevolá. Volala sa Vantage GT3, ale potom do hry vstúpilo Porsche a začalo sa oháňať právami na meno GT3. Takže sa Aston Martin radšej v tichosti stiahol do kúta a premenoval auto na Vantage GT12.

vantage-gt3-03-1.jpgvantage-gt3-08-1.jpgvantage-gt3-18-1.jpgPorsche sa nepáči, že si Aston Martin svoje auto pomenoval ako GT3. Nemci tvrdia, že majú na toto označenie právo. Briti tak zmenia názov na GT12. Základom okruhového Astonu je model V12 Vantage S, ktorý bol odľahčený o 100 kg

Zaujímavé ale je, že označenie GT3 je inak v automobilovej brandži pomerne bežné, pretože označuje príslušnosť k autám postaveným podľa pravidiel FIA GT3. Aston Martin sa bránil, že napríklad Lotus používal meno GT3 už zhruba tri roky pred prvou 911 GT3 generácie 996.

Aston Martin Vantage GT12 je poháňaný osvedčeným šesťlitrovým dvanásťvalcom s výkonom 600 koní. Vďaka použitiu karbónových panelov karosérie poklesla celková hmotnosť vozidla o 100 kg oproti modelu V12 Vantage S. Aj tak ale celé auto váži 1565 kg.

Veľa detailov sa zmenilo aj v interiéri. Všimnite si napríklad roztomilo primitívne kožené slučky namiesto kľučky dverí, odľahčené boli aj sedadlá a displej uprostred palubnej dosky má rozšírené funkcie, zobrazuje napríklad telemetriu jazdy.

Všetky tie spojlery, krídla a difúzory na karosérii majú tiež svoju funkciu a aj keď Aston Martin priamo nehovorí, o koľko sa prítlak zvýšil, určite to bude na okruhu poznať. Avšak o tom si bude môcť rozprávať iba 100 majiteľov, pretože viac týchto špeciálnych áut Aston Martin nepostaví.

vantage-gt3-01-1.jpgvantage-gt3-02-1.jpgvantage-gt3-04-1.jpgvantage-gt3-05-1.jpgvantage-gt3-06-1.jpgvantage-gt3-07-1.jpgvantage-gt3-09-1.jpgvantage-gt3-11-1.jpgvantage-gt3-12-1.jpgvantage-gt3-13-1.jpgvantage-gt3-16-1.jpgvantage-gt3-14-1.jpgvantage-gt3-15-1.jpgvantage-gt3-17-1.jpgvantage-gt3-19-1.jpgvantage-gt3-20-1.jpgvantage-gt3-21-1.jpgvantage-gt3-22-1.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY