vytisknout velikost písma Aston Martin Vanquish sa lúči limitovanou edíciou Ultimate

Aston Martin Vanquish končí. Automobilka pripravila na rozlúčku špeciálnu edíciu Ultimate. Zmeny sú len kozmetické. Technika zostala nezmenená, pod kapotou je stále šesťlitrový atmosférický dvanásťvalec.
Aston Martin Vanquish sa lúči limitovanou edíciou Ultimate

Súčasný Aston Martin Vanquish je už predsa len trochu starší model. Svetu sa prvýkrát oficiálne predstavil v júni 2012, takže nie je príliš veľké prekvapenie, že sa jeho výroba pomaly chýli ku koncu. Na rozlúčku pripravila britská automobilka špeciálnu limitovanú edíciu Ultimate.

Základom rozlúčkovej edície je verzia S Coupe, respektíve S Volante. Technické zmeny nečakajte, čo je v tomto prípade skôr dobrá správa. O pohon sa tak stále stará dnes už málo vídaný motor. Ide o atmosféricky plnený šesťlitrový dvanásťvalec ponúkajúci maximálny výkon 444 kW (603 k) a vrchol krútiaceho momentu 630 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h je záležitosťou na 3,5 s, najvyššia rýchlosť dosahuje 323 km/h. Súčasťou výbavy pre vyhotovoenie Ultimate sú tiež adaptívne tlmiče a karbón-keramické brzdy.

Ostatné novinky sú už iba kozmetického rázu. Dizajnéri pripravili tri farebné prevedenia. Prvú verziu si môžete prezrieť na fotkách, kedy sa kombinujú čierne a bronzové detaily. Alternatívou je biela s bronzovými detailmi a zelená doplnená o modré detaily a žlté brzdové strmene. Ak si to zákazník bude priať, možno za nulový príplatok vytvoriť aj iné farebné varianty. Samozrejmosťou sú potom plakety upozorňujúce na edíciu Ultimate alebo nápisy vyšité do hlavových opierok.

Záujemcovia by váhať nemali, Aston Martin totiž oznámil, že má v pláne sériu čítajúcu iba 175 exemplárov určených pre celý svet. V Nemecku vyjde toto špeciálne kupé na 278 995 eur, za kabriolet (Volante) zaplatíte 293 995 eur. Prví zákazníci sa dočkajú svojho auta na jar budúceho roka.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY