vytisknout velikost písma Aston Martin Valkyrie AMR Pro: dych vyrážajúce parametre

Aston Martin pripravuje neuveriteľné okruhové auto. Bude to drahá hračka založená na modeli Valkyrie. Výrobca sľubuje parametre porovnateľné s monopostmi F1.
Aston Martin Valkyrie AMR Pro: dych vyrážajúce parametre

Kým sa automobilky predháňajú vo velkoústých vyhláseniach, kto bude mať skôr viac autonómnych elektromobilov v prevádzke, ich vývojové oddelenie v tichosti pracujú na veľmi exkluzívnych autách, pre ktoré by bol termín "superšport" urážka. Napríklad Aston Martin teraz sľubuje okruhové auto, ktoré dosiahne v zákrutách preťaženie 3,3 g, čo je na úrovni minuloročných monopostov F1. Na brzdách bude generovať preťaženie 3,5 g.

Britská automobilka už pracuje na hyperšport Valkyrie, ktorých bude vyrobených 150, ale tie sú určené pre cestnú premávku. 25 špeciálnych kusov ale zamieri výhradne na závodnú dráhu a víziu takýchto špecialít pre veľmi majetných zákazníkov si môžeme prezrieť práve teraz, keď britský výrobca zverejnil prvé skice.

K pohonu okruhového špeciálu má slúžiť atmosférický dvanásťvalec 6,5 l, ladený s pomocou spoločnosti Cosworth (prečo takéto motory preboha nemôžu mať dnešné F1?). Presné parametre nechce Aston Martin zatiaľ zverejňovať. Tvrdí ale, že na okruhu bude tento automobil dosahovať podobných časov ako monoposty formuly 1 či špeciály LMP1.

Že je to naozaj odvážne tvrdenie? Špeciál Valkyrie AMR Pre predstavuje víziu ultimátneho okruhového vozidla, ktoré ťaží z nijako neobmedzeného tvaru karosérie. Vývoj tak môže optimalizovať kapotáž s ohľadom na aerodynamiku. Historicky napríklad platilo, že okruhové špeciály sedemdesiatych rokov (napríklad Porsche 917) boli svojho času rýchlejšie ako súdobé monoposty F1.

Návrhári tak majú s Astonom Martin Valkyrie AMR Pre voľnú ruku, pretože vozidlo nemusí zodpovedať žiadnym pravidlám. Zatiaľ nepoznáme žiadne technické detaily, len všeobecné frázy o tom, že je všetko z uhlíka, horčíka a iných "kozmických" materiálov. Prvé vozidlá by mali k zákazníkom doraziť v roku 2020 a spolu s nimi dostanú majitelia aj zodpovedajúci tréning. A to nie len, ako také auto riadiť, ale aj fyzickú prípravu, aby ho vôbec mohli riadiť.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY