vytisknout velikost písma Aston Martin V8 Vantage zmenil tvár aj motor. Je z Mercedesu

Nová generácia základného Astonu Martin je ľahšia a rýchlejšia. Pod kapotou je prvýkrát preplňovaný motor, pochádza od Mercedesu. Základná cena vychádza v prepočte na štyri milióny.
Aston Martin V8 Vantage zmenil tvár aj motor. Je z Mercedesu

Ono sa to nezdá, ale súčasná generácia "základného" Astonu Martin V8 Vantage je na trhu už od roku 2005. Voz prekonal niekoľko čiastkových modernizácií, ale už to jednoducho chcelo prísť s niečím novým. Teraz je tu úplne nová generácia na novej platforme a so sľubovaným motorom z Mercedesu, ktorým nie je nič iné ako dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 lz kupé AMG GT.

Nová platforma vychádza z novej architektúry pre väčší Aston, ale zhruba 70% dielov je nových. Výsledkom je suchá hmotnosť 1530 kg, čo je o zhruba 100 kg menej ako v prípade minulej generácie v základnom prevedení. Platforma je hliníková, ale na panely karosérie bola použitá tradičná oceľ. Tu sa zrejme pozerá na cenu.

Štvorlitrový osemvalec od Mercedesu má výkon 375 kW (510 k) v 6000 min-1 a krútiaci moment 685 Nm v 2000-5000 min-1. Aston Martin si pohonnú jednotku naladil sám. Výkon putuje cez osemstupňový automat ZF a karbónový kardan na nový zadný elektronicky riadený diferenciál. Základné dynamické parametre 0-100 km/h za 3,6 s a 314 km/h ako najvyššia rýchlosť budú určite stačiť.

Súper je jasný. Tento Aston Martin V8 Vantage bude bojovať o priazeň zákazníkov s vrcholnými modelmi Porsche 911. Základná nemecká cena 154 000 eur nevyzerá vôbec zle, keď vezmeme do úvahy aj veľmi bohatú základnú výbavu. Automobilka ale počíta s tým, že zákazníci budú míňať aj za individuálne doplnky, exkluzívne farby, poťahy a väčšie kolesá. Prvé dodávky zákazníkom začnú v druhom štvrťroku budúceho roka a časom dorazí aj kabriolet.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY